Herfst discussietopic 2016

Topic gezien door 55322 bezoekers
Gestart door Marsel, do 01 sep 2016 - 11:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

flyineddy

Het knmi heeft in Noord Holland een waarschuwing uitgegeven voor windhozen.
Reden is waarschijnlijk dit:

rtvnh - Windhoos trekt over provincie: veel schade aan daken, auto's en kassen

Eddy
Bliksems wat een gedonder.

ron12

Eindelijk herfst, heeft lang geduurd ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Arend

Citaat van: ron12 op di 18 okt 2016 - 18:16
Eindelijk herfst, heeft lang geduurd ;)

Inderdaad, veel te lang. Het herfstseizoen zit er al voor de helft op en dan vandaag hier eindelijk de eerste herfst(mid)dag. Tot nu toe 5 mm neerslag gemeten. Daar zou de komende uren, morgen en overmorgen nog behoorlijk wat bij moeten komen als je de modellen mag geloven. Zelfs met de berekende neerslaghoeveelheden voor hier een druppel op de gloeiende plaat, maar je moet ergens beginnen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

grizzrh

Citaat van: Arend op di 18 okt 2016 - 19:05
Inderdaad, veel te lang. Het herfstseizoen zit er al voor de helft op en dan vandaag hier eindelijk de eerste herfst(mid)dag. Tot nu toe 5 mm neerslag gemeten. Daar zou de komende uren, morgen en overmorgen nog behoorlijk wat bij moeten komen als je de modellen mag geloven. Zelfs met de berekende neerslaghoeveelheden voor hier een druppel op de gloeiende plaat, maar je moet ergens beginnen.

Nou hier is het toch geen druppel op een warme plaat meer, het is hier overal zeiknat :P
Doenrade, Limburg

Arend

Citaat van: grizzrh op wo 19 okt 2016 - 13:28
Nou hier is het toch geen druppel op een warme plaat meer, het is hier overal zeiknat :P

Dat is vreemd, bij het bestuderen van onderstaand neerslagkaartje zie ik bij jou in de buurt niet echt neerslaghoeveelheden die de term zeiknat rechtvaardigen. ;) Of het moet natuurlijk zo zijn dat het bij jou lokaal even heftig geplensd heeft. :) Met de regen van vandaag is er hier nu de afgelopen twee dagen 24 mm gevallen, we lijken op de goede weg. Het is met die hoeveelheid hier niet zeiknat te noemen, alle neerslag wordt vlot door de natuur geabsorbeerd. De verwachtingen voor komende nacht en morgen zien er goed uit: we mogen ons hier verheugen op een volgende neerslagronde. Dat er nog vele rondes mogen volgen, puur genieten dit. ;D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Ries

Kaartje klopt; behalve stortbui gister nog altijd gortdroog hier, behalve vroege voorjaar hele jaar al.

Ries

Dat hebben we sinds mijn laatste post (stil hier, waar is iedereen?!) wel ingehaald, denk ik zo haha. Gevoel dat het hele nacht geregend heeft, eindelijk!

zwoof

Citaat van: Ries op do 20 okt 2016 - 07:10
Dat hebben we sinds mijn laatste post (stil hier, waar is iedereen?!) wel ingehaald, denk ik zo haha. Gevoel dat het hele nacht geregend heeft, eindelijk!

Weggeregend denk ik..  ;)

winter67

Het begin van iets moois alleen jammer genoeg extreem lange termijn

Invicta

Citaat van: winter67 op do 20 okt 2016 - 17:11
Het begin van iets moois alleen jammer genoeg extreem lange termijn

Veel te vroeg. Laat die kaarten maar eind December/begin Januari verschijnen.

TMCThomas

Citaat van: Invicta op do 20 okt 2016 - 21:01
Veel te vroeg. Laat die kaarten maar eind December/begin Januari verschijnen.
Eind november/begin december mag wat mij betreft ook wel hoor. Zou wel weer eens een witte sinterklaas willen  :P

ron12

Toch wel een apart plaatje, noordelijk halfrond. En in Siberie heeft het afgelopen nacht meer dan 30 graden gevroren, vroeger dan normaal. krijg goede plaatje niet geupload  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

TMCThomas

Ah de nul graden lijn is weer wat hoger komen te liggen :D

Arend

Terug van weggeweest: komende dagen opnieuw zo'n hogedruk puist in de maak. Nu maar hopen dat deze zo snel mogelijk wordt uitgeknepen.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

vossejongk

Mensen die gek zijn op herfst, regen en wind werken zeker de hele dag thuis.. herfstweer staat tegenwoordig garant voor een heel drukke spits en als je zoals ik ook nog eens veel buiten moet zijn is het echt geen pretje -_-

arrieknarrie

Met de ijsaangroei op de Noordpool wil het nog niet erg vlotten, zit nu onder de dramatische 2012 lijn. 
Geeft januari een sneeuwtapijt, dan zijn we de winter zeker nog niet kwijt.

AFTH14

Vandaag is in NH in ieder geval n heerlijke herfstdag!

4seasons

Hier nog een paar (interactive) websites met weerinfo


Over Scandinavie:
Mooi te volgen de daar vermeldde weerrapporten en vooruitzichten.

Bij deze link > onderaan links kan je bij settings aanvinken wat je meer wilt zien;
temperatuur, welke weerstations, webcams (o.a. van de wegen)
https://www.nordicweather.net/ennustekartat.php?en


O.a. vooruitzichten en meldingen van waargenomen temperatuur:
https://euweather.eu/



winter67

Zowel gfs en ec komen met een winterse setting begin november. Jammer genoeg weer te vroeg. Straalstroom ligt goed. Temperaturen komen te liggen rond 7 graden. Met geluk 5 in de nacht stijgen vorstkansen. Aan ao en nao zal dit niet liggen

dennis089

bohh wat was er vandaag gebeurd zeg dat de weerdiensten zo ernaast hebben gezeten. Zelfs tot vanochtend werd gezegd dat het zonnig zou worden maar pas vanaf nu, tegen het vallen van de avond zijn de mist/hoge dichte bewolking opgelost  :o ;D

Powered by EzPortal