Herfst discussietopic 2016

Topic gezien door 55352 bezoekers
Gestart door Marsel, do 01 sep 2016 - 11:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TMCThomas

Regent hier nu toch wel aardig door.

Arend

Citaat van: hesselsjoerd op vr 14 okt 2016 - 22:35
Gfs 12 ook weer mooi.

Mooi kaartje inderdaad, qua weer de totale hel natuurlijk. Erger kun je het bijna niet krijgen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ThaGhostNL

Citaat van: TMCThomas op vr 14 okt 2016 - 22:41
Regent hier nu toch wel aardig door.

Eindelijk regen van betekenis voor heel Nederland. Was de natuur wel aan toe.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Arend

Citaat van: ThaGhostNL op vr 14 okt 2016 - 23:40
Eindelijk regen van betekenis voor heel Nederland. Was de natuur wel aan toe.

Nog steeds droog hier, dat zal ook wel zo blijven.  :(
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Ries

Die discongruentie bij KNMI vind ik altijd zo irritant hè. Ik bedoel, er staat nu in de verwachting voor morgen: "De zuidoostelijke wind is zwak tot matig, in het Waddengebied is de wind vrij krachtig." Kijk je op het kaartje, staat er voor Wadden rustig een pijltje met 3 Bft...

Arend

Felicitaties voor het westen wat betreft de hoeveelheid neerslag die daar is gevallen. Hier in het oosten lijken we gedwongen om zo langzamerhand de oude traditie van het brengen van mensenoffers weer op te pikken. Mogelijk dat we op die manier de weergoden nog enigszins gunstig kunnen stemmen. Pluvius schijnt daarbij een voorkeur te hebben voor weermannen en weervrouwen die op tv breed lachend zonnig en droog weer verkondigen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

marco-groningen

Dit weer mag van mij voortduren tot de lente. Heerlijk droog weer in plaats van dat natte zeikweer wat we normaal in de herfst hebben. Alleen nog wat meer de zon erbij als het even kan.

ron12

Word interessant op de weerkaarten, of niet dan  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ThaGhostNL

***ModBreak***
Na het terug zetten van een backup is helaas de laatste post niet meegekomen. Excuus voor het ongemak!
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Armand

De twintig graden is hier zojuist overschreden. Tact 20.4 en het voelt heerlijk aan.

Eric

Citaat van: Armand op zo 16 okt 2016 - 14:20
De twintig graden is hier zojuist overschreden. Tact 20.4 en het voelt heerlijk aan.
Opvallend. Heel veel insecten in de lucht, vooral vliegen. Denken dat t lente is ofzo?

vossejongk

Mijn bijenkasten hebben iig druk verkeer, die pakken ook nog ff de hoge temps mee om wat extra stuifmeel op te halen :)

Giso84

Wil gewoon even kwijt dat het heerlijk genieten was in een t-shirt in de duinen vandaag.
Hoop dat iedereen genoten heeft !
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Ries

Och was lekker maar na zo'n lange droge zomer en warme eind aug-sept te erg gewend, denk ik, want ik zit de vorst en sneeuw de kaarten in te kijken! Zin in goeie winter! Niet weeeer half jaar herfst aub!

ron12

Dit maar eens in de gaten houden, eens kijken wat die temperatuur daar gaat doet, Ziet er goed uit tot nu toe. Hoe hoger de temperatuur daar hoe beter. Minder last van deppressies op de oceaan. Des te beter voor de komende winter hier.  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Eric

Citaat van: ron12 op ma 17 okt 2016 - 13:45
Dit maar eens in de gaten houden, eens kijken wat die temperatuur daar gaat doet, Ziet er goed uit tot nu toe. Hoe hoger de temperatuur daar hoe beter. Minder last van deppressies op de oceaan. Des te beter voor de komende winter hier.  ;)
Wat zegt deze kaart en wat moet ik in de gaten houden? Niet iedereen is weerkundige hier, ik zéker niet.....

ron12

Citaat van: Eric op ma 17 okt 2016 - 16:35
Wat zegt deze kaart en wat moet ik in de gaten houden? Niet iedereen is weerkundige hier, ik zéker niet.....
Hier meer er over http://weerspinsels.blogspot.nl/2014/12/de-polar-vortex-en-hoe-deze-ons.html
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

AFTH14

Ik ben ook geen expert, maar als ik het zo bekijk verloopt 2e helft 2016 vrijwel gelijk aan 2015.

xzaz

Citaat van: Eric op zo 16 okt 2016 - 17:39
Opvallend. Heel veel insecten in de lucht, vooral vliegen. Denken dat t lente is ofzo?
Nee hoor die genieten van 't zelfde weer als de Mens.

Ik zie de insecten al denken:

Citaat van: insect
Opvallend. Heel veel primaten buiten, vooral mensen. Denken dat t lente is ofzo?
De winter is nog niet eens begonnen!

Ries

leuk herfstig buienlijntje over het land, wind trekt zelfs hier al aardig aan

Powered by EzPortal