Winter discussietopic 2023/2024

Topic gezien door 118847 bezoekers
Gestart door TMCThomas, vr 01 dec 2023 - 18:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Der RoX

Liever geen zon en 15 graden aub, al bespaart dat een vluchtje Benidorm
WiNtEr!!11!1!@

Lothiriel

15 graden en zon kan ik mee leven, dat is eigenlijk m'n lievelingsweer

Helaas betekent warm in de winter quasi altijd een bak regen op de koop toe  :(

Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Unknown-user1778

Hier toch weer (natte) sneeuw net over de grens in zuid oost. Had ik toch niet verwacht. Dacht enkel nog vloeibare vorm.

GeneralDuke

Kleine zakdoekjes op Amersfoort Centraal maar het blijft nog niet echt liggen.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

grizzrh

Flinke kou in Rusland blijkbaar :o
Benieuwd wat de komende dagen in de kaarten komt te staan
Doenrade, Limburg

Der RoX

Citaat van: grizzrh op ma 04 dec 2023 - 18:12Flinke kou in Rusland blijkbaar :o
Benieuwd wat de komende dagen in de kaarten komt te staan


Kan iemand ff de oostelijke lopende band aanzetten?

Bedankt alvast!

WiNtEr!!11!1!@

Bacci

Done  ;D nu nog ff afwachten 😀

Armand

Hier nu sinds halverwege de middag periodes met soms stevige regenval. Zeker in de middag zaten er nog natte sneeuwvlokken tussen, bij het vallen van de avond was het nog uitsluitend vloeibaar hier. En dat vind ik persoonlijk echt een rampscenario: Regen bij temperaturen slechts amper boven het vriespunt...  ::)  :P

Dan heb ik liever gewoon een bak regen bij 15 graden. Nu voelt het altijd zo'n net niet situatie. Een paar graden kouder en het was een pak sneeuw geweest. Nu heb ik ook helemaal niets te klagen met de sneeuw van gisteren, daar ben ik zeker al blij mee. Wil het alleen toch eventjes delen  ;D

En dat maakt het overigens ook wel interessant om het Nederlands winterseizoen te volgen. Het zijn, zeker tegenwoordig, vaak van die grensgevallen tussen regen/sneeuw. Zachte periodes overheersen hier en als er zich een koudere periode voordoet, dan is dat vrijwel altijd echt op het randje. Dat neemt een behoorlijke onzekerheid met zich mee, wat het op meteorologisch vlak wel interessant maakt om te volgen. Bovendien is winterweer in Nederland daarmee ook dermate zeldzaam geworden, wat het wel speciaal maakt als het weer een keertje lukt. Er zit een bepaald soort spanning achter. En dat leeft wel bij meer weerliefhebbers als ik zo de activiteit op het forum tijdens winterse settings zie, wat zeker een positief punt is! ;)

zwoof

Wederom een witte wereld hier en het sneeuwt ook best hard. Helaas een kwestie van tijd tot het overgaat in regen.

Bacci

Ja heerlijke dikke vlokken , was betere dan gisteren  ;D

Jenkie

Toch even de afgelopen twee uur zo'n 2 a 3 cm gevallen. Spekglad buiten. Er is zelfs een sneeuwpop gebouwd. De intensiteit neemt nu af. Ben benieuwd of dit er morgenochtend nog ligt. Kan me nu niet voorstellen dat dit nog faat verdwijnen vannacht door regen.

Lothiriel

Geniet ervan noorderburen :D

Ik vandaag bijna verzopen op de snelweg op weg naar huis, zoveel regen man  :o
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Kermisspin

Het lijkt er een beetje op dat de neerslagzone verpieterd naarmate het naar het noordoosten trekt  :o
Volvo for life!

zwoof

Citaat van: Jenkie op ma 04 dec 2023 - 21:34Toch even de afgelopen twee uur zo'n 2 a 3 cm gevallen. Spekglad buiten. Er is zelfs een sneeuwpop gebouwd. De intensiteit neemt nu af. Ben benieuwd of dit er morgenochtend nog ligt. Kan me nu niet voorstellen dat dit nog faat verdwijnen vannacht door regen.

Ben bang dat er morgenvroeg niet veel meer van over is.
Achter het sneeuwfrontje zit nl. beduidend warmere lucht, dit in combinatie met regen lijkt me funest voor het sneeuwlaagje. 


X-treme

Dat radarbeeld hierboven klopt niet.
Er valt hier alleen maar regen.
Nog niet eens natte flatsen.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

TMCThomas

EC pluim van vanavond. De komende 7 dagen hoeven we geen winters weertype te verwachten. Daarna biedt de pluim weer mogelijkheden. Het aantal koude leden lijkt in deze pluim weer ietsje toegenomen.



GFS Oper doet in deze zelfde periode ook weer iets interessants. Heeft uiteraard weinig waarde momenteel maar deel het toch even.


 

Bacci

Volgens mij krijgt het noordoosten een leuke verrassing

Kermisspin

Citaat van: Bacci op di 05 dec 2023 - 02:49Volgens mij krijgt het noordoosten een leuke verrassing

Hier idd.  sneeuw met temperaturen net onder nul en weinig tot geen wind. Benieuwd hoe lang dit zo blijft  ;)
Volvo for life!

Akito

Het sneeuwt hier nog lekker door! Met mooie vlokken en een temperatuur vlak onder nul. Net even gemeten en ligt zo'n 1.5CM. Sneeuw kraakt heerlijk weg onder je voeten.

zwoof

Citaat van: Kermisspin op di 05 dec 2023 - 05:13Hier idd.  sneeuw met temperaturen net onder nul en weinig tot geen wind. Benieuwd hoe lang dit zo blijft 

Mooie verrassing in het Noorden inderdaad. Er zijn meldingen van 5 tot lokaal 8 cm sneeuw. En het blijft nog wel even liggen,  het is nu nog steeds rond het vriespunt daar.  Hier is (bijna) alles alweer weggesmolten helaas.





Pluim EC 00Z Midden:


Powered by EzPortal