Winter discussietopic 2023/2024

Topic gezien door 117016 bezoekers
Gestart door TMCThomas, vr 01 dec 2023 - 18:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kermisspin

Utrecht inmiddels ook code geel voor ijzel
Volvo for life!

Joep


grizzrh

Jammer van die zuidwesten stroming die komt.. maar liever nu dan met kerst. Laten we hopen dat weer eens van een flinke sneeuwdump met kerst mogen genieten!
Doenrade, Limburg

dennis089

Laten we maar hopen dat die niet erin blijft de rest vd winter.
Voor wie het vergeten is. Dit hadden we vorig jaar.
15 graden met oud en nieuw. Ik stond letterlijk in mn tshirt vuurwerk af te steken.

En na de winter kregen we 2 mnd lang een koude noord en oost stroming die de hele lente kapot maakte.

JerryL

Citaat van: dennis089 op za 02 dec 2023 - 22:0715 graden met oud en nieuw. Ik stond letterlijk in mn tshirt vuurwerk af te steken.

niet om te overbieden maar het was hier zelfs nog wat warmer. De temperatuurmeter gaf 18 aan in de schaduw, in de zon achter het raam was het bekant zomers.

Maar misschien zie ik wat ik wil zien, de pluim lijkt na de ''piek'' op 11 december daarna weer naar beneden te gaan. Misschien net snel genoeg voor een witte kerst?

Der RoX

Hoppa, code oranje. De plaatselijke brug was van de week al niet te doen, dus ik ga het zo maar weer meemaken...of niet  8)


CiteerMaar misschien zie ik wat ik wil zien, de pluim lijkt na de ''piek'' op 11 december daarna weer naar beneden te gaan. Misschien net snel genoeg voor een witte kerst?

Ik heb in de afgelopen jaren zonder te overdrijven  meerdere diepvries terreur pluimen gezien met 80-100%  van alle opers onder de 0 graden grens, om vervolgens in 2 dagen te zien veranderen in warme herfstdagen.

Wij zijn zo intens afhankelijk van de windrichting en ook dan nog koude brongebieden, dat het amper te voorspellen is. En ja, in zo'n jaar als 1963 valt wél alles keer op keer op keer alles perfect voor ijsberenparty.nl.


(E)

Meerdere collega's net op hun plaat gegaan op de weg, Regio Leiden/ Warmond buiten de grote wegen om

WiNtEr!!11!1!@

Joep


X-treme

Ec is wel een van de meest positieve modellen voor de sneeuwval.
GFS laat een stuk minder vallen en IC ook.
IC laat het later plaatselijk ook al overgaan in regen.

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen (vallen)
Het is zoals altijd (s)nowcasten.

Ik ga vandaag op bezoek bij mijn moeder in Zoetermeer dan ga ik de sneeuw een beetje tegemoed  ;D
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Joep

Morgen kan wel eens een gevaarlijke dag worden voor het verkeer. Sneeuw, regen, ijzel. Van alles wat. Icon laat regen weer in sneeuw overgaan.





Joep

HARMONIE

kaartje meteo Voorne


olivetomato

Voorlopig lijkt het wel alsof de fut er een beetje uit gaat, maar dat zal ik wel verkeerd zien??
Shine on you crazy Diamond

Jenkie

Jammer dat de legenda over het oosten staat. Wat is de voorspelling daar Joep?

TimK21

Citaat van: olivetomato op zo 03 dec 2023 - 11:38Voorlopig lijkt het wel alsof de fut er een beetje uit gaat, maar dat zal ik wel verkeerd zien??

Volgens mij is het met droge sneeuw met relatief lage intensiteit vaak erg moeilijk voor de radar om het accuraat op te pakken. De motregenradar op Buienradar geeft een iets beter beeld, denk ik.
Challenge accepted!

Der RoX

Hier in het westen rekenen we maar nergens op. Zag een paar uur geleden een gebied aankomen wat nu helemaal is verpulverd, want wij hebben dat ruimteschild voor leuke dingen. Er komt een tweede aan, dus kijken of daar wat uit valt
WiNtEr!!11!1!@

Joep

Citaat van: Jenkie op zo 03 dec 2023 - 12:21Jammer dat de legenda over het oosten staat. Wat is de voorspelling daar Joep?


olivetomato

Citaat van: TimK21 op zo 03 dec 2023 - 12:52Volgens mij is het met droge sneeuw met relatief lage intensiteit vaak erg moeilijk voor de radar om het accuraat op te pakken. De motregenradar op Buienradar geeft een iets beter beeld, denk ik.

Dat ziet er wat interessanter uit inderdaad  ;D
Thanks
Shine on you crazy Diamond

jeffrey83

Hier in Middelburg valt de eerste sneeuw, blijft welliswaar nog niet liggen helaas

X-treme

Dat voorste lijntje zat bij de meeste modellen er niet bij of zou verpieteren.
Dus alles loopt tot nu toe zoals het verwacht word  ;)
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Lothiriel

Hier regio Leuven is het zachtjes beginnen sneeuwen  :)

Toch altijd een mooi zicht, mooie dikke vlokken
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

fritswillem

Delft meldt motsneeuw. Ieniemini vlokjes, maar ze zijn er echt

Edit: and it's gone

Powered by EzPortal