Winterverwachting 2013/2014

Topic gezien door 253678 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 23 aug 2013 - 15:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

winter

Vraagje jan hoe moet je de tijden van de kaarten lezen.
Er staat bijv. 18...24 utc.
Hoe laat is dit dan???
Zou mooi zijn als het kaartje uitkomt dat op facebook is geplaatst gewoon lekker een noorderstroming met koude boven lucht aan de grond hopelijk 2 graden of lager en dan hopen dat door het relatief warme zeewater extreme sneeuwbuien ontstaan.
Soms lijkt het gewoon of er een storing ontstaat als er hevige buien samen smelten.

Hoe staat het met de sneeuwkansen voor 19 november waarschijnlijk bijna onmogelijk of niet Jan?
Zie dat de temp. op 1500 meter te hoog blijft en grond temp tegen 5 graden aanzit. Ardennen lijkt wel een mooie sneeuwlaag te krijgen van misschien wel tegen de 10 cm aan op de hoogste toppen!

Jan van Ooijen

Citaat van: winter op za 16 nov 2013 - 21:21
Vraagje jan hoe moet je de tijden van de kaarten lezen.
Er staat bijv. 18...24 utc.
Hoe laat is dit dan???

Dat is tussen 1900 uur en 0100 uur
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Zynex

Thundersnow op de kaarten en niet eens een reactie per uur hier, ik heb het gevoel dat de meeste mensen geen idee hebben dat de winter zo dicht voor de deur staat!

ron12

effe off topic,zwaar noodweer in Noorwegen op dit moment,storm, aardverschuivingen  http://www.nrk.no/
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jorentje1997

Citaat van: Zynex op za 16 nov 2013 - 23:32
Thundersnow op de kaarten en niet eens een reactie per uur hier, ik heb het gevoel dat de meeste mensen geen idee hebben dat de winter zo dicht voor de deur staat!
Wacht tot volgende week, heel het topic vol met "het ligt hier plots wit".

Giso84

Woon ik even gunstig  ;D
Ben benieuwd wat ons te wachten staat.
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Bacci

Pluim blijft beetje hetzelfde, ben benieuwd wanneer die gaat omslaan. Woensdag krijgen we dus het eerste winterse neerslag, details blijven nog erg interessant. Daarna vrijdag/zaterdag echt koud voor de tijd van het jaar (normaal 8 graden, dus misschien wel 6 graden kouder dan normaal). Normaal zie ik zulke pluimen pas in Januarie, meestal hebben we een zachte november en december maar dit jaar lijkt het anders te verlopen.

Jan van Ooijen

Citaat van: Zynex op za 16 nov 2013 - 23:32
Thundersnow op de kaarten en niet eens een reactie per uur hier, ik heb het gevoel dat de meeste mensen geen idee hebben dat de winter zo dicht voor de deur staat!

Komt nog wel, daarbij was het ook zaterdagavond. Het is dat ik online was anders had ik ook niets gezien op de EC run
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

EC laat nog steeds sneeuw zien, alleen de locatie verschilt nog al per run.



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

deventer

Met de laatstekaarten krijgen wij hiersneeuw

Tegen iedereen wie ik zeg dat er sneeuw komt kijken ze me aan of ik niet wijs ben

Ik hoop sneeuw met kerst aangezien we dan in centerparcs bivakkeren :)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Borislav

Was ook te mooi om waar te zijn die sneeuwbuien aan de kust van het ECMWF.
Borislav Lekic

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Borislav

Worden onze temperaturen bepaald door het laagje dat nu oostelijker ligt bij ECMWF?
Borislav Lekic

Jan van Ooijen

Citaat van: borislavje op zo 17 nov 2013 - 10:11
Worden onze temperaturen bepaald door het laagje dat nu oostelijker ligt bij ECMWF?

Meer door het Hoog waardoor wij NO aanvoer krijgen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Borislav

Wat denk jij over de nacht van wo op do ?    Sneeuw in het westen of regen of toch natte flatsen :p
Borislav Lekic

Jan van Ooijen

Citaat van: borislavje op zo 17 nov 2013 - 10:17
Wat denk jij over de nacht van wo op do ?    Sneeuw in het westen of regen of toch natte flatsen :p

Gezien het veel wijzigt lijkt het me wijzer om daar nu nog geen concrete uitspraken over te doen. Dit zal pas op zijn vroegst dinsdag avond gebeuren in een nieuw topic
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DSDLimburg

Eens kijken of we deze week dan ook de eerste sneeuw zullen zien vallen?
1ste kaatje is van dinsdag 2 van woensdag 3 van donderdag.
seizoen 2018/2019

Ries

Ik zie KNMI 'winterse neerslag' noemen en ik word weer weerwakker  ;D SNEEUW! Woohoo!

DSDLimburg

We komen langzaam aan onder het nul lijntje, lol ( maar je ziet wel een mooie dalende trend)
seizoen 2018/2019

Powered by EzPortal