Winterverwachting 2013/2014

Topic gezien door 253692 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 23 aug 2013 - 15:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Johann

Citaat van: winter op vr 15 nov 2013 - 23:12
Hoi Johann dit is wel voor de temperaturen op 1500 meter verkeerd kaartje? of wil je dit laten zien?

Ja, ik kijk graag naar de T850hPa en Theta's om de luchtsoorten te herkennen, zijn immers meer of minder losgekoppeld van de onderste atmosfeer die veel gevoeliger is voor allerlei andere invloeden.   

Ramon Oost

Fris in de zuidelijke helft van het land. Vannacht vooral in het zuiden kans op lichte vorst.


grizzrh

Het is hier flink mistig en het vriest op het moment! De winter feeling begint te komen!!
Doenrade, Limburg

dondertje127

Hoe snel alles kan gaan zeg. Zit je in oktober met 20 graden en hoger, en zo staan de eerste sneeuwkansen op de kaart. Het wordt rap winter.

Jan van Ooijen

De sneeuw mag dan bijna weg zijn (niet helemaal dus), maar de vorst blijft er nog in zitten. Lokaal matige vorst!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

EPS sneeuwkansen voor Geleen/Heerlen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

winter

ECMWF weer eens stuk kouder ! :P En langs oost-grens en Zuid/zuid-oost nog kouder. Oper gaat zelfs helemaal los

Tyshane

Het is nu al gevoelig frisser en aan die pluimen te zien gaat het gestaag dalen de komende tijd. De transitie naar de winter lijkt wel ingezet!

Ik hoop dat het vannacht nog een beetje helder is, vannacht en morgennacht de top / maximum van de meteorietenzwerm de Leoniden.


Citaat van: winter op za 16 nov 2013 - 10:48
ECMWF weer eens stuk kouder ! :P En langs oost-grens en Zuid/zuid-oost nog kouder. Oper gaat zelfs helemaal los

Helemaal los? vertel!

Weerfreak 1337

Citaat van: Tyshane op za 16 nov 2013 - 12:04
Het is nu al gevoelig frisser en aan die pluimen te zien gaat het gestaag dalen de komende tijd. De transitie naar de winter lijkt wel ingezet!

Ik hoop dat het vannacht nog een beetje helder is, vannacht en morgennacht de top / maximum van de meteorietenzwerm de Leoniden.



Ik geloof dat langzaam de bewolking gaat aandikken, op naar een grijze zondag. (ook vandaag niet bepaald mooi in een groot deel van het land). Wel fris.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op za 16 nov 2013 - 08:07
De sneeuw mag dan bijna weg zijn (niet helemaal dus), maar de vorst blijft er nog in zitten. Lokaal matige vorst!


ziet er mooi uit! jammer van de sneeuw, maarja het is nog wat vroeg, beter een pak sneeuw als het wat kouder is :à

winter

Citaat van: Tyshane op za 16 nov 2013 - 12:04
Helemaal los? vertel!
Daalt hard en komt met matige vorst en vriesdag ( dus temp niet boven 0) voor de 25ste a.s.

grizzrh

Vanacht toch weer wat vorst? Wat denken jullie ?
Hangt ook al de heledag een flink dikke mist hier, geeft wel een mooie sfeer zo!
Doenrade, Limburg

Tyshane

Citaat van: Weerfreak op za 16 nov 2013 - 12:21
Ik geloof dat langzaam de bewolking gaat aandikken, op naar een grijze zondag. (ook vandaag niet bepaald mooi in een groot deel van het land). Wel fris.

Ja helaas, de kaarten gaven het inderdaad ook al aan dat het verder zou gaan bewolken, maar ik had stille hoop, had graag weer wat meteorieten willen zien. Hier was het vandaag uiteindelijk nog mooi zonnig weer geworden, vandaar! ;)

Jan van Ooijen

Kans op pittige sneeuwbuien in de kustgebieden, daarbij is ook onweer mogelijk.... Thundersnow. Kaart is voor woensdag




Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Ook het Amerikaans weermodel laat sneeuw zien voor het westen a.s. woensdag

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerfreak 1337

Nou! Das een leuk bericht natuurlijk, misschien word dat m'n tweede keer thundersnow. Laatste keer was 17 december 2010, wat een heerlijke klappen toen :)

Maargoed, niets is nog zeker natuurlijk, hoop dat het erin blijft staan :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

jorentje1997

Citaat van: Jan van Ooijen op za 16 nov 2013 - 20:26
Kans op pittige sneeuwbuien in de kustgebieden, daarbij is ook onweer mogelijk.... Thundersnow. Kaart is voor woensdag


Jan, nu ben je mijn beste vriend  ;D

Vandaag voelde het trouwens ook al gevoelig frisser aan, ik had onmiddellijk het wintergevoel te pakken  8)

Weerfreak 1337

Citaat van: jorentje1997 op za 16 nov 2013 - 20:48
Jan, nu ben je mijn beste vriend  ;D

Vandaag voelde het trouwens ook al gevoelig frisser aan, ik had onmiddellijk het wintergevoel te pakken  8)

Ik vond het vandaag "vies" koud eerlijk gezegd. Pure winterkou is beter en voelt zelfs soms iets warmer aan nog :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal