Winterverwachting 2013/2014

Topic gezien door 253692 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 23 aug 2013 - 15:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Hansle

Artic oscillation gaat naar negatief na 16 nov
IN de laatste afbeelding lijkt de control wel de weg kwijt!!

Zynex

Gemiddelde zit gewoon rond de 0!

Edwin

Citaat van: Zynex op vr 15 nov 2013 - 10:44
Gemiddelde zit gewoon rond de 0!

Plaatjes svp verwijderen uit de quote.

0? 3/4 bedoel je...
Never Stop Exploring

Zynex

komt alleen door dat gekke lid die naar de 15 graden gaat ;P
maar vooruit 0 is een beetje overdreven, maar het ziet er goed uit.

Edwin

Valt dat trouwens niet aan te passen in de website? Ik zie bij mijn vorige post dat mijn bericht aangepast is door een moderator dat het plaatje verwijderd is uit de quote, is het niet mogelijk dat dat bij quotes automatisch gebeurd? Ik ken van elders dat als je een plaatje o.i.d quote dat er dan in de quote vervolgens alleen de tekst staat die bij het plaatje hoort en het plaatje vervangen is door een link.
Never Stop Exploring

Zynex

is vast en zeker met php op te lossen.

gilleeesss

Nieuwe neerslagrun van ecmwf..

Gister was het te mooi om waar te zijn denkik xd nu zit er ook nog sneeuw in voor hier, overgaand in regen. Ach ik zou al leuk vinden als er eventjes sneeuw valt, de eerste sneeuw is meestal toch geen sneeuw die een week blijft liggen. Maar het is nog een week. Verandert dus nog 14keer :)

DoeEensGek

Citaat van: Edwin op vr 15 nov 2013 - 11:45
Valt dat trouwens niet aan te passen in de website? Ik zie bij mijn vorige post dat mijn bericht aangepast is door een moderator dat het plaatje verwijderd is uit de quote, is het niet mogelijk dat dat bij quotes automatisch gebeurd? Ik ken van elders dat als je een plaatje o.i.d quote dat er dan in de quote vervolgens alleen de tekst staat die bij het plaatje hoort en het plaatje vervangen is door een link.

http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=2430
Maar zal hem even pm'en naar een admin.

jones

Ook een mooie luchtdrukverdeling in de nieuwe GFS

Hector Pascal

Fantastische run. Alleen hechten heel veel mensen geen waarde aan deze "tussenrun".
Nul bestaat niet.

Johann

Citaat van: Hector Pascal op vr 15 nov 2013 - 13:17
Fantastische run. Alleen hechten heel veel mensen geen waarde aan deze "tussenrun".

Niet alleen aan de GFS06 run, ook voor winterse trekjes Benelux absoluut dodelijke run !

grizzrh

http://www.weer.nl/weerkaarten/professioneel-ecmwf.html

Hier kan je de ECMWF bekijken, alleen even accountje aanmaken!
Doenrade, Limburg

Weerfreak 1337

Citaat van: Johann op vr 15 nov 2013 - 13:38
Niet alleen aan de GFS06 run, ook voor winterse trekjes Benelux absoluut dodelijke run !

Johann, nog even een toevoeging op jouw antwoord met wat kaarten. Misschien geeft dat bij sommigen een beter beeld van de situatie :)

Degene die roet in het eten gooit is het Russische hoog wat samen met een lagedrukgebied in het zuidoosten van Europa warme lucht richting het noorden pompt. Het ligt net even verkeerd. Wat dat zou betekenen is dat, mocht het allemaal zo lopen zoals het er nu voorstaat, we te maken krijgen met een korte winterprik.

Hier de kaarten van ECMWF --- de 00z Run:

+192u



+216u



+240u


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Heeft iemand een idee waarom in het oosten van Europa op 850 hpa zo warm is nu.Grote temperatuur afwijking naar boven http://www.wettergefahren-fruehwarnung.de/Karten/Rtwa850m8.html  :-\ De komende 8 dagen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

arjanbruggink

Citaat van: ron12 op vr 15 nov 2013 - 14:35
Heeft iemand een idee waarom in het oosten van Europa op 850 hpa zo warm is nu.Grote temperatuur afwijking naar boven http://www.wettergefahren-fruehwarnung.de/Karten/Rtwa850m8.html  :-\ De komende 8 dagen
Kijk even naar de bovenstaande geplaatste kaarten. Heb je antwoord op je vraag  ;)
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

ron12

Hoera!lange tijd winterweer in zicht vanaf aankomende woensdag,En blijft standvastig in zadel tot zeker half December http://www.wetter.de/cms/wettertrend-vom-15-11-2013-344db-bec3-17-1702016.html
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Als je hier niet koud van wordt..., valt nog wel mee eigenlijk  ;D
20% kans op sneeuw woensdag/donderdag.

winter

Mooi misschien woensdag al de eerste sneeuwvlokken! Weerplaza geeft voor mijn woonplaatst pas voor de 21ste de eerste sneeuwvlokken, maar dat het koud wordt dat is zeker! Nu nog hopen dat er ook sneeuwbuien gaan ontstaan.

Johann

Ensembles 15 daagse EC12 (T850 hPa 50 members) voor Leeuwarden.
Voor een Elfstedentocht nog wat te weinig kou (ook aan de grond)  :D maar al met al met 6 tot 2 graden onder het langjarige klim. gemiddelde toch lekker koud !

winter

Citeer
Ensembles 15 daagse EC12 (T850 hPA 50 members) voor Leeuwarden.
Voor een Elfstedentocht nog wat te weinig kou (ook aan de grond)  :D maar al met al met 6 tot 2 graden onder het langjarige klim. gemiddelde toch lekker koud !

Hoi Johann dit is wel voor de temperaturen op 1500 meter verkeerd kaartje? of wil je dit laten zien?


Powered by EzPortal