Winterverwachting 2013/2014

Topic gezien door 253693 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 23 aug 2013 - 15:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

winter

Let op schokkend prachtige PLUIM van ECMWF bij deze temperatuur zeker kans op sneeuw! Pluim voor de oostgrens en zuid-NED nog beter!

Bacci

@winter, Waarom overdrijf jij in alles? houd het een beetje realistisch, maar inderdaad een mooie pluim met veel onzekerheden.

PatrickM

Een leuke pluim, maar laat de neerslag en de vrieskou nog meer even in de vriezer.
Eerst mag het zeewater afkoelen. :)

DSDLimburg

Citaat van: winter op wo 13 nov 2013 - 22:29
Let op schokkend prachtige PLUIM van ECMWF bij deze temperatuur zeker kans op sneeuw! Pluim voor de oostgrens en zuid-NED nog beter!




Schokkend? vind het wel mee vallen :D de pluim is zeker niet slecht, maar ook niet schokkend te noemen.
seizoen 2018/2019

winter

Citaat van: Bacci op wo 13 nov 2013 - 23:03
@winter, Waarom overdrijf jij in alles? houd het een beetje realistisch, maar inderdaad een mooie pluim met veel onzekerheden.
Hoezo overdrijf ik? Ligt eraan hoe jij het opvat de pluim voorspelt temperaturen die ruim onder het jaargemiddelde liggen! Deze zijn dusdanig laag tegen de 4 graden gemiddeld een paar leden komen zelfs met een temp. van 2 graden overdag vanaf de 21ste dus als er neerslag valt is er een grote kans op sneeuw. Wat overdrijf ik nou? Graag uitleg. Want, ik vind het zelf een prachtige pluim.
Nee het geeft geen vriesdagen en in de nachten -10 maar dat gebeurt ook niet in november.

Bacci

Citaat van: winter op wo 13 nov 2013 - 23:20
Hoezo overdrijf ik? Ligt eraan hoe jij het opvat de pluim voorspelt temperaturen die ruim onder het jaargemiddelde liggen! Deze zijn dusdanig laag tegen de 4 graden gemiddeld een paar leden komen zelfs met een temp. van 2 graden overdag vanaf de 21ste dus als er neerslag valt is er een grote kans op sneeuw. Wat overdrijf ik nou? Graag uitleg. Want, ik vind het zelf een prachtige pluim.
Nee het geeft geen vriesdagen en in de nachten -10 maar dat gebeurt ook niet in november.

Je hebt gelijk, maar het is te ver om over sneeuw te gaan praten (de kansjes zijn er wel) en schokkend is het al helemaal niet, temperaturen die onder het jaargemiddelde komen gebeurt wel vaker in november.
Probeer alles een beetje realistisch te bekijken om teleurstellingen te voorkomen.

winter

Ja misschien licht overdreven met dat schokkend maar de kans op sneeuw acht ik toch reel, als ik zo kijk.
Alleen jammer dat Nederland laag ligt als we hier nou langs de oostgrens/ vanaf mid- Ned zo'n 300 meter boven NAP lagen hebben we morgen toch wel sneeuw. Maar ja helaas dat geldt pas voor over een paar miljoen jaar:P

jonkheer

Absoluut een mooie pluim. Langzaam maar zeker gaan we richting de winter. Gewoon geduld hebben.

Marsel

Citaat van: Bacci op wo 13 nov 2013 - 23:50
Je hebt gelijk, maar het is te ver om over sneeuw te gaan praten (de kansjes zijn er wel) en schokkend is het al helemaal niet, temperaturen die onder het jaargemiddelde komen gebeurt wel vaker in november.
Probeer alles een beetje realistisch te bekijken om teleurstellingen te voorkomen.
Heel goed  ;).
De soep wordt in Nederland immers nooit zo heet gegeten als dat ze wordt opgediend.  Ja het wordt wat kouder, maar laten we allemaal onze beide voeten even op de grond houden voorlopig.  Worden we nu al wild van een paar nachtvorstjes? De kolder slaat bij sommigen al hard toe zo lijkt het ;D.
Bovendien, Tx gewoon blijvend dik boven nul.

Jan van Ooijen

Citaat van: Marsel op do 14 nov 2013 - 08:35
Heel goed  ;).
De soep wordt in Nederland immers nooit zo heet gegeten als dat ze wordt opgediend.  Ja het wordt wat kouder, maar laten we allemaal onze beide voeten even op de grond houden voorlopig.  Worden we nu al wild van een paar nachtvorstjes? De kolder slaat bij sommigen al hard toe zo lijkt het ;D.
Bovendien, Tx gewoon blijvend dik boven nul.

Ach je kan immers nu niet meer ontkennen dat we dicht tegen de winter aanzitten  :P
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis

Hete soep?  8) nou ik heb toch liever koude winter ;D

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 nov 2013 - 09:18
Ach je kan immers nu niet meer ontkennen dat we dicht tegen de winter aanzitten  :P
Haha, dat zul je mij ook niet zien doen in deze tijd van het jaar ;D.
Sterker nog, ergens beginnen de winterkriebels bij mij ook wat vaker op te spelen. Ik hoop alleen dat de winter een minder lang leven is beschoren dan de afgelopen winter. Een normaal voorjaar graag ;).
Ik mag het hele wel en wee van de aanstaande winter graag volgen, maar soms moet de rem er even op.

Btw, wanneer komt die winterverwachting van jou Jan?

Jan van Ooijen

Vorstkansen stijgen naar 50%



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marco_Goes

Citaat van: Marsel op do 14 nov 2013 - 09:53

Btw, wanneer komt die winterverwachting van jou Jan?

Dat is een hele goede vraag :)

Jan van Ooijen

De hartjes van de winterliefhebber gaan sneller kloppen bij het zien van de control.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Henk1976

Citaat van: PatrickM op wo 13 nov 2013 - 23:10
Een leuke pluim, maar laat de neerslag en de vrieskou nog meer even in de vriezer.
Eerst mag het zeewater afkoelen. :)

Maar je hebt wel vrieskou nodig om dat aquarium af te laten koelen   :P

Erik V


Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 nov 2013 - 10:17
http://forum.topshelfmeteo.nl/index.php/topic,4519.msg67115.html#msg67115  <==== Vanaf "Even met beide benen...."
Ja Jan zo makkelijk kom je niet van me af ;). Dat is gewoon een uiteenzetting,  een samenpaksel van verschillende bronnnen uit nota bene Augustus. Aardig ter vermaak, maar wat ik aan input van jou zag was alleen dat je een te frisse winter verwacht, tot -1 gr. That's it?

Powered by EzPortal