Winterverwachting 2013/2014

Topic gezien door 253693 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 23 aug 2013 - 15:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

wimbaens

Citaat van: Marc.S op zo 10 nov 2013 - 19:56
Wat betekent dit? Sneeuwbom?!? ::)


Ziet niet iedereen het te positief in als dit moest uitkomen. Bovenlucht temperaturen lijken mij toch te hoog dan.

Hansle

Met een damlijn van 516 tot 524 is de kans op sneeuw toch zeer waarschijnlijk

gilleeesss

Citaat van: jones op zo 10 nov 2013 - 16:43
CFSv2 is ook serieus aan het bijdraaien. Rechts het kaartje voor december van enkele dagen geleden, links het huidige. Daaronder de recente uitdraai per maand (temp 2m afwijking tov gem)

Wel, moest het zo blijven, ik teken er voor! vooral die februari wtfakk: maar het is niet echt realistisch xd

Citaat van: Marc.S op zo 10 nov 2013 - 19:56
Wat betekent dit? Sneeuwbom?!? ::)



Jammer genoeg is het LT. Ben benieuwd :)

jorentje1997


Jeroen22

vanmorgen moest ik voor het eerst weer krabben. Alleen waar is me ijskrabbetje?? Die lag nog in de schuur. Nu ook best koud buiten

winter

Jaja eerste officiƫle nachtvorst is een feit! Toch bijna de helft van Nederland had te maken met of heeft momenteel te maken met vorst.
Eerste Helmannpunten misschien :P

zwoof

Citaat van: winter op ma 11 nov 2013 - 07:58
Jaja eerste officiƫle nachtvorst is een feit! Toch bijna de helft van Nederland had te maken met of heeft momenteel te maken met vorst.
Eerste Helmannpunten misschien :P

Wat raar.. Je post het bericht om 07:58 uur en het kaartje is bijgewerkt tot 08:10 uur.
Het kaartje bij KNMI actueel ziet er iets anders uit. Het vriest / vroor wel, want ik moest ruiten krabben net.

PS, ik snap het. Kaartje van jou is met url geplaatst, waardoor het telkens bijgewerkt wordt.  ;)

wimbaens

Citaat van: winter op ma 11 nov 2013 - 07:58
Eerste Helmannpunten misschien :P
Toch iets te warm daarvoor :P Ik verwacht pas de eerste Helmannpunten in december, maar je weet nooit eind november.

teddybeer

Ik kwam dit verhaal tegen op Facebook:

http://m.desneeuwruimer.nl/news/veel-sneeuw-verwacht-komende-winter-2013-2014/

Ik ken deze site verder niet en weet ook niet wie hier achter de schermen bezig is.
Maar zou dit verhaal kunnen kloppen ?

DoeEensGek

Citaat van: teddybeer op ma 11 nov 2013 - 12:22
Ik kwam dit verhaal tegen op Facebook:

http://m.desneeuwruimer.nl/news/veel-sneeuw-verwacht-komende-winter-2013-2014/

Ik ken deze site verder niet en weet ook niet wie hier achter de schermen bezig is.
Maar zou dit verhaal kunnen kloppen ?

Lekker links laten liggen. We weten met moeite wat volgende week zo ongeveer het weer doet.

Jasneker

Een firma die sneeuwruim artikelen en spul verkoopt en een sneeuw ( horror) winter voorspelt, dat riekt naar het opkrikken van de verkoop... ::)

Jan van Ooijen

Citaat van: Jasneker op ma 11 nov 2013 - 12:55
Een firma die sneeuwruim artikelen en spul verkoopt en een sneeuw ( horror) winter voorspelt, dat riekt naar het opkrikken van de verkoop... ::)

Inderdaad, zelf komt hier op deze site Zoutkistverhuur Nederland al een geruime tijd en die neemt van ons ook de berichten over.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jasneker

Kijkende naar de wat langere termijn is dt slechts 2 dagen wat nor osstelijke wind.

Deze westelijke stroming waar we nu al en tijdje in zitten zie ik niet zo snel gebroken worden.

Begrijp me goed, er mag best een mooie winter komen, maar het is nu nog wat te vroeg ;)

Weerfreak 1337

Citaat van: Hansle op zo 10 nov 2013 - 22:27
Met een damlijn van 516 tot 524 is de kans op sneeuw toch zeer waarschijnlijk

Mits de overige factoren goed zijn: Ja. ;)
En die overige factoren zijn er heel wat.. 850hpa temperatuur, dauwpunt, temp op 2 meter, theta-e 850... bijna net zo vermoeiend als al die factoren bij onweer :P
Lage damlijnen betekenen dus niet automatisch een lage temperatuur!

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Tyshane

Citaat van: Weerfreak op ma 11 nov 2013 - 15:49
Lage damlijnen betekenen dus niet automatisch een lage temperatuur!

Jawel, maar niet per definitie sneeuw. ;)

lans

Ze worden groter en groter meer en meer

achterhoek

TaL

Citaat van: lans op ma 11 nov 2013 - 17:27
Ze worden groter en groter meer en meer



Ja, het maximum is 40 % kans op vorst, dus nog steeds 60% kans op GEEN vorst ;)

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Weerfreak 1337

ECMWF komt met tijdelijk een (licht) winters weertype:




Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

winter

Zowel GFS als ECMWF met een mooie run met kou en op 20/21 november eerste serieuze kans op sneeuwval.
Nog steeds lange termijn maar beide runs zien het nu 1 dag vroeger flink kouder worden 20 november ipv 21 november en het zit nu wel al heel lang in de kaarten. Maar we zullen zien nog steeds lange termijn

Powered by EzPortal