Winterverwachting 2013/2014

Topic gezien door 253693 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 23 aug 2013 - 15:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

peter 76

Geloof het of niet maar hier in het noordoosten de eerste dikke nattesneeuwflatsen waargenomen op de autoruiten, jeherkent ze meteen, waarschijnlijk door de extreme neerslagafkoeling dat het net aan mogelijk was.. :D

wimbaens

Citaat van: peter 76 op vr 08 nov 2013 - 23:00
Geloof het of niet maar hier in het noordoosten de eerste dikke nattesneeuwflatsen waargenomen op de autoruiten, jeherkent ze meteen, waarschijnlijk door de extreme neerslagafkoeling dat het net aan mogelijk was.. :D
Kunnen net zo goed dikke regendruppels zijn geweest. Nee sorry natte sneeuw lijkt me onmogelijk bij de huidige temperaturen op hoogte en laagte. De komende weken zie ik wel een aantal kansen al is dit nog af te wachten.

Tyshane

Citaat van: Dennis op vr 08 nov 2013 - 21:32
Zo GFS laat het wintergevoel wat meer inkomen :)

Dat begint er inderdaad een beetje op te lijken!  8)

juno

Jan! wat zeg je grote vriend joe bastardi over aankomende winter???


gilleeesss

Volgens mij is het echt een winter om moeilijk in te schatten. (ieder jaar trouwens) maar jan komt normaal toch altijd eind oktober/begin november met z'n verwachting?

Ik ben echt benieuwd naar z'n verwachting, omdat het bijna 1 van de enige is (er zijn er nog) met echte onderbouwing/etc.

GFS en ecmwf laten toch steeds wel een blokkade zien. Maar ik vind dat 't zich steeds uitstelt (gfs toch) .. we zien wel

Remy

Sneeuw heb ik nog niet gezien hier,maar gisteren wel veel hagel gehad :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

jorentje1997


Ramon Oost


Ramon Oost

Ook sneeuwval in de omgeving van München.


wesleylollol

Citaat van: Ramon Oost op zo 10 nov 2013 - 15:31
Ook sneeuwval in de omgeving van München.

Edit Ramon Oost: Graag afbeeldingen verwijderen uit quotes.

link (kan hem niet vinden)


jones

CFSv2 is ook serieus aan het bijdraaien. Rechts het kaartje voor december van enkele dagen geleden, links het huidige. Daaronder de recente uitdraai per maand (temp 2m afwijking tov gem)


Marc.S

Opzich hele goeie kaartjes hoor! Het valt me niet tegen alleen de bovenste 2 plaatjes mogen beter (blauwer) ;)

winter

Ik heb mijn wintervoorspelling ook voor het grootste gedeelte gebaseerd op de CFSv2 en andere winterberichten van o.a. weer.nl en dergelijke grote weersites.
Maar vooral de CFSv2 schotelt ons een mooie winter voor.
Ik verwacht dan ook dat we deze winter ruim boven de 100 Helmann-punten gaan halen. Door vooral een fenomenale februari en maart.
December ook te koud maar vooral veel sneeuw! Januari wat kwakkelend weer met tevens een paar sneeuwdagen rond 5 a 6. Februari wordt een maand met schaatskoorts en begin maart nog steeds zeer koud met sneeuwbuien!

Marc.S

Wat betekent dit? Sneeuwbom?!? ::)




ron12

Ik geloof hier niets van http://theweatheroutlook.com/twoforecasts/daily-ultra-long-range.aspx?region=8 voorspelling Nederland 9 december tot ergens in april  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

DSDLimburg


Wat betekent dit? Sneeuwbom?!?



Het is wel nog zeer LT he, maar als dat kaartje uitkomt dat heb je sneeuw genoeg :D ;). Eens kijken of het de komende tijd in de kaarten blijft terug komen, blijft natuurlijk leuk om te volgen.
seizoen 2018/2019

Marc.S

Citaat van: ron12 op zo 10 nov 2013 - 20:05
Ik geloof hier niets van http://theweatheroutlook.com/twoforecasts/daily-ultra-long-range.aspx?region=8 voorspelling Nederland 9 december tot ergens in april  ;)

Daar moet je dus echt geen waarde aan hechten (net als mijn geposte kaartjes, zie boven), en die verwachting geld ook niet voor nederland maar meer voor de UK.

jorentje1997

Van 11/11 03u tot 11/11 10u :  Volgende nacht zal het flink afkoelen en de grondminima kunnen op meerdere plaatsen negatief worden, met lokale rijm- en ijsplekken en gladheid tot gevolg. Vooral ten zuiden van Samber en Maas is er ook kans op plaatselijk aanvriezende mist.



++Vanmorgen al gevaarlijk glad op Ardense wegen:


winter

Citaat van: DSDLimburg op zo 10 nov 2013 - 20:27
Wat betekent dit? Sneeuwbom?!?

Het is wel nog zeer LT he, maar als dat kaartje uitkomt dat heb je sneeuw genoeg :D ;). Eens kijken of het de komende tijd in de kaarten blijft terug komen, blijft natuurlijk leuk om te volgen.

Zou leuk zijn. Herinner me dat we vorig jaar ook zo'n soortgelijk eerste sneeuwstoring kregen maar er VEEL vertraging was van de sneeuwstoring maar die toch uiteindelijk kwam. Maar ja helaas lange termijn betekent niet dat het niet mogelijk is kan zomaar morgen uit de kaarten zijn maar over 3 dagen weer terug aan de kaarten maar dat we sneeuw krijgen in de 2 de helft van november lijkt me toch een reële kans.

Powered by EzPortal