Winterverwachting 2013/2014

Topic gezien door 253716 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 23 aug 2013 - 15:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Hector Pascal

@ winter

Volgens mij moet je eerst goed lezen wat IJsbloem schrijft...
Nul bestaat niet.

gilleeesss

Citaat van: winter op ma 04 nov 2013 - 22:12
Ijselbloem lage sneeuwbedekking? Hoogste van de afgelopen 10 jaar ongeveer!



Dit bdoel ik dus :) hij kletst er maar wat op los,, het kan warm worden, hij kan gelijk hebben. Maar niemand kan zover vooruitspellen. er zit trend in dat er kans is op een koudere periode vanaf midden november :)

mauriceb

Het kan vriezen en het kan dooien, voorlopig nog geen winter in de maak mensen.

Marco uit Hangar 5

Het vriest NU op Volkel volgens Buienradar  :o
Marco Nierop
http://zweef.nl/

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Marco uit Hangar 5

Citaat van: zorba op di 05 nov 2013 - 15:27
(Plaatje verwijderd van iets geloofwaardiger temperatuur plaatje, half uurtje later op Buienradar)

8)
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Hector Pascal

Citaat van: gilleeesss op di 05 nov 2013 - 14:23
Dit bdoel ik dus :) hij kletst er maar wat op los,, het kan warm worden, hij kan gelijk hebben. Maar niemand kan zover vooruitspellen. er zit trend in dat er kans is op een koudere periode vanaf midden november :)

Ijsbloem heeft gelijk wat betreft de lage sneeuwbedekking. Er wordt namelijk een plaatje getoond van de ijsbedekking, niet de sneeuwbedekking. Misschien moet er eerst beter gelezen worden, voordat men commentaar geeft.
Nul bestaat niet.

gilleeesss

Citaat van: Hector Pascal op di 05 nov 2013 - 16:45
Ijsbloem heeft gelijk wat betreft de lage sneeuwbedekking. Er wordt namelijk een plaatje getoond van de ijsbedekking, niet de sneeuwbedekking. Misschien moet er eerst beter gelezen worden, voordat men commentaar geeft.

Well.. Dan vorig jaar is het zeker een stuk minder qua sneeuw.. je moet maar op pagina 23 van dit topic kijken anar dat filmpje, komt er ook in voor. Maar vorig jaar was een uitzondering vermeld hij er ook bij :) .

Ijsbloem

 ;) Nou ga ik nog wat bazelen ( :D) en dan vooral wat de IJS_bedekking  in het Noordpool gebied betreft:"
Die is dus meer dan de vorige vijf winters.
In mijn optiek betekent dit grotere tegenstellingen  tussen de regio IJsland en de Azoren >hoge NAO-index.
En daarop weer een grotere kans op een zachte WC-winter dan een geblokkeerd patroon.
Ook de aanhoudende , voor de tijd, zeer lage temperaturen in Noord Canada geeft die westdrift alleen maar impuls.
Da's dus één van de 'uit-mijn-nek-klets-theorieén  8)
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Hansle

Eerste sneeuw voor de ardennen deze middag

Marc.S

December 2013, 1,5 tot 2 graden te koud volgens de nieuwste berekeningen.  ;D

Hector Pascal

Mooi plaatje. Zou ook mooi zijn als het uitkomt.
Nul bestaat niet.

Hector Pascal

Ooit ook een theorie gehoord (geloof John Bernhard) dat als het een tijd zeer nat is er vaak een langdurige vorstperiode volgt. Kan iemand dat op enige manier bevestigen? Die situatie doet zich nu voor. Het zou mooi zijn als rond half december het weer omslaat. Het ideale moment voor winter.
Nul bestaat niet.

winter

Weet wat ook opvallend is aan de CFSv2 dat die vooral met tevens een ZEER koude maar steeds terug komt.
Zelf verwacht ik serieus winter weer in de maanden februari en begin maart de eerste 1,5 week.
December vind ik wel lastig om te zeggen, maar begint denk ik redelijk koud maar rond de periode van kerst miezerig en regenachtig weer met af en toe natte sneeuwbuien. Tijdens nieuwjaar temperaturen hoger tegen de 10 graden aan.
Vervolgens januari echt kwakkelweer met dagen met koude winterweer met een aantal storingen die langs trekken met veel sneeuw, niet al te koud.
Pas in februari treedt de kou serieus het land binnen en blijft hier een aantal weken achterelkaar.
Hopelijk gewoon een dik pak sneeuw van een cm of 30 in het begin met daarna 1 week goed vorst waardoor het ijs dik is en het daarna gewoon kan sneeuwen aangezien er geveegd kan worden :P.
Geef aankomende winter zo'n 175 helmannpunten

Hector Pascal

Je gaat dus voor een zeer koude winter. En eentje die in de top tien van koudste winter ooit eindigt.
Nul bestaat niet.

Dennis


ron12

Goed nieuws of ? http://www.buienradar.nl/Home/TextPage?pageid=1261 winter staat nu al in de steigers in oost Rusland  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jens

de pluim gaat op het einde toch richting de 5 graden,ik voorzie de eerste winterprik met winterse buien de week na 20 november :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2


Jan van Ooijen

Nieuwe pluim gaat ook aardig naar de koude variant toe


Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal