Winterverwachting 2013/2014

Topic gezien door 253692 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 23 aug 2013 - 15:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

ron12

Citaat van: TaL op wo 16 okt 2013 - 17:03
I will correct you if you are wrong haha :D Die koude luchtbellen vanuit Canada zien we liever gaan dan komen want als die er zijn vergroot de depressie activiteit boven de oceaan en waaien hier overheersende westenwinden :) Dus als het daar warmer is is die kans kleiner, we hoeven dus zeker niet van die bellen te krijgen , we hoeven er juist geen te krijgen :)
hier staat iets over tyfoonen die actief zijn bij Japan en het weer in noordoost Amerika http://www.accuweather.com/en/weather-news/coldest-air-aims-for-east/18912141
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Hansle

Deze WC is geen heel lang leven beschoren als we de leden van weather web mogen geloven. Tegen half november hoge druk opbouw boven scandinavie. Zie filmpje:


gilleeesss

Citaat van: ron12 op vr 18 okt 2013 - 23:40
hier staat iets over tyfoonen die actief zijn bij Japan en het weer in noordoost Amerika http://www.accuweather.com/en/weather-news/coldest-air-aims-for-east/18912141
Thanx,. Ik was effe compleet in de war toen ik dat las/schreef xd

Thanx
Citaat van: Hansle op vr 18 okt 2013 - 23:44
Deze WC is geen heel lang leven beschoren als we de leden van weather web mogen geloven. Tegen half november hoge druk opbouw boven scandinavie. Zie filmpje:


Klinkt interesant ja!, maar het blijft lange termijn.

Citaat van: Ijsbloem op vr 18 okt 2013 - 22:33
:-X Als aanloop naar een winter a-la 2007.
Nu krijg ik waarschijnlijk op zijn minst .. EEn reaktie.. :-X

Je onderbouwt jouwn zinnen niet eens. Telkens lopen schreeuwen dat het warme winter word, maar nooit echte duidelijke tekst gezien of linkjes vanje. Je bent gewoon winterhater. Ja het kan dat het warme winter word, maar onderbouw je definities maar even dan.

Hoezo zou het a la winter 2007 (warme winter) worden, deze winter? Explain

wimbaens

Citeer

Je onderbouwt jouwn zinnen niet eens. Telkens lopen schreeuwen dat het warme winter word, maar nooit echte duidelijke tekst gezien of linkjes vanje. Je bent gewoon winterhater. Ja het kan dat het warme winter word, maar onderbouw je definities maar even dan.

Hoezo zou het a la winter 2007 (warme winter) worden, deze winter? Explain

Helaas zijn er 10 keer meer reacties waar mensen met hun buikgevoel een koude winter voorspellen  :P Ook zonder uitleg..

winter

GFS EN ECMWF Komen echt met elkaar overeen volgende week aan het einde van de week een temperatuur duikeling!
ECMWF is bovenste.


Weerfreak 1337

Citaat van: winter op za 19 okt 2013 - 11:16
GFS EN ECMWF Komen echt met elkaar overeen volgende week aan het einde van de week een temperatuur duikeling!
ECMWF is bovenste.


Overgang naar normale temperaturen voor eind oktober/begin november.
Eerst nog even genieten van de laatste warmte met mogelijk zelfs nog onweer :)
Daarna is het wel lekker als we eens een weekje rustig weer krijgen met zon en een paar frisse nachten/ochtenden :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

gilleeesss

Citaat van: wimbaens op za 19 okt 2013 - 01:01
Helaas zijn er 10 keer meer reacties waar mensen met hun buikgevoel een koude winter voorspellen  :P Ook zonder uitleg..

Hmmm, klopt, maar er zijn er ook 50x meer met onderbouwde uitleg

Reutel

Citaat van: winter op za 19 okt 2013 - 11:16
GFS EN ECMWF Komen echt met elkaar overeen volgende week aan het einde van de week een temperatuur duikeling!

Nou nee, geen duikeling... Meer een correctie naar het langjarig gemiddelde voor deze tijd van het jaar.  ;)

gilleeesss

Citaat van: Reutel op za 19 okt 2013 - 15:22
Nou nee, geen duikeling... Meer een correctie naar het langjarig gemiddelde voor deze tijd van het jaar.  ;)

maar het is wel een duikeling he :) het gaat naar het langjarig gemiddelde voor deze tijd van het jaar, maar er is wel een duidelijke duikeling als je vergelijkt met temperaturen dat we nu hebben (te warm voor de tijd van het jaar)

NitroGenetics

Citaat van: winter op za 19 okt 2013 - 11:16
GFS EN ECMWF Komen echt met elkaar overeen volgende week aan het einde van de week een temperatuur duikeling!
ECMWF is bovenste.

*plaatjes*

wat is zie is dat de tempraturen naar normale waarden gaan en dus gewoon normaal voor het moment is ;) niets belangrijks verder vriezen doet het voorlopig nog niet overdag.

Ijsbloem

Die Gillees toch. Beetje geirriteerd reageren omdat mijn reacties niet onderbouwd
zijn (en die van Gillees wel "_-**)in de lijn der wenselijke verwachtingen . 8)
misschien ook eens de NAO (in de plus) voor dec - jan - febr.bekijken ;)
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

gilleeesss

Citaat van: Ijsbloem op za 19 okt 2013 - 23:33
Die Gillees toch. Beetje geirriteerd reageren omdat mijn reacties niet onderbouwd
zijn (en die van Gillees wel "_-**)in de lijn der wenselijke verwachtingen . 8)
misschien ook eens de NAO (in de plus) voor dec - jan - febr.bekijken ;)

misschien was die een week geleden nog negatief :) schommelt evenveel als de modellen op LT :)

Ijsbloem

Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

winter

Ah, jammer laatste 2/3 dagen kiest het weermodel CFSv2 vaak voor een (flink) te warme winter!
Met maandgemiddelde ruim boven de 4 graden over alle 3 de maanden. Aan de kust lente temperaturen, zelfs.

Marc.S

Citaat van: winter op zo 20 okt 2013 - 17:45
Ah, jammer laatste 2/3 dagen kiest het weermodel CFSv2 vaak voor een (flink) te warme winter!
Met maandgemiddelde ruim boven de 4 graden over alle 3 de maanden. Aan de kust lente temperaturen, zelfs.
Daar ga ik mij nu nog lang niet druk over maken het is pas half/eind oktober. Pas als december steeds dichterbij nadert wordt het wel anders.. :-\ op die koude kaarten pin ik mij nog niet zo op vast wat ik de vorige jaren altijd wel deed en ik weet wat ervan is gekomen, of het wordt uitgesteld of ut word nix.

ron12

De winter is zo dicht bij,je kunt er zo naar toe zwemmen van uit ons warme kikkerland http://www.nordicweather.net/ennustekartat.php?en  ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

Citaat van: Marc.S op zo 20 okt 2013 - 20:57
Daar ga ik mij nu nog lang niet druk over maken het is pas half/eind oktober. Pas als december steeds dichterbij nadert wordt het wel anders.. :-\ op die koude kaarten pin ik mij nog niet zo op vast wat ik de vorige jaren altijd wel deed en ik weet wat ervan is gekomen, of het wordt uitgesteld of ut word nix.

gohja vorige winter was goeie winter toch. maar je hebt wel gelijk , zoals deze regen van vorige week was pas 2dagen ervoor plots in de modellen gekomen.

Marc.S

Citaat van: gilleeesss op ma 21 okt 2013 - 17:48
gohja vorige winter was goeie winter toch. maar je hebt wel gelijk , zoals deze regen van vorige week was pas 2dagen ervoor plots in de modellen gekomen.
Juist dat bedoel ik. Over een maandje maar eens kijken hoe het zit met de winterkou.

Johann

Winterverwachtingen ???  ;D
Vandaag hier in het dal 24°, morgen in Zwitserland 25 tot 28° warm en nulgradengrens stijgend tot 3700m
Maar weer de winterbanden vervangen voor zomerbanden, pfffff.

jorentje1997

Citaat van: Johann op ma 21 okt 2013 - 21:26
Winterverwachtingen ???  ;D
Vandaag hier in het dal 24°, morgen in Zwitserland 25 tot 28° warm en nulgradengrens stijgend tot 3700m
Maar weer de winterbanden vervangen voor zomerbanden, pfffff.

Tijd om de opblaasbare zwembaden weer boven te halen :)

Powered by EzPortal