Winterverwachting 2013/2014

Topic gezien door 253719 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 23 aug 2013 - 15:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

SniperEye

@Zorba Ik ga mijn best doen ;) Dat men mij met u aanspreekt gaat me wat ver, men mag gewoon blijven tutoyeren of voor de studenten/ scholieren onder ons: mij met jij aanspreken.  ;)

zwoof

Citaat van: SniperEye op vr 11 okt 2013 - 23:21
@Zorba Ik ga mijn best doen ;) Dat men mij met u aanspreekt gaat me wat ver, men mag gewoon blijven tutoyeren of voor de studenten/ scholieren onder ons: mij met jij aanspreken.  ;)

Ik vind dat U een prima antwoord heeft gegeven. ;) Maar best gezellig zo'n winterverwachting-discussie topic toch? 

Van winter in Nederland is overigens nog allerminst sprake komende weken. De hoopvolle nachtvorst is al weer uit de pluim verdwenen. Onze voorpret op een beetje winter is momenteel gebaseerd op uitschieters van de computermodellen. De regen van nu was een week geleden voor een enkel model wellicht nu gevallen als (natte) sneeuw. Dat zou al heel wat zijn geweest, jammer dat het niet uitkwam. Ik hoopte met grote hopen op de minderheid van de modellen en uiteraard tegen beter weten in. Net zoals Winter dat deed. Naïef misschien? Ja! Maar dan nog? Daar is niks mis mee toch?  ;D

SniperEye

Jazeker Zijne Excellentie :) Bij voorpret kies ik ook voor een stukje realisme en dat mis ik soms een beetje.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Snowfreak

ik hoop dat het uitkomt jan maar ik betwijfel het zeer ! :)

Jasneker

Sensatie blad wat tot nu toe bijna elke langere voorspelling verkeerd had inclusief de afgelopen zomer dat ze voorspelden dat juni juli en augustus regen en wolkbreuken en koude zouden brengen, het tegendeel was waar....

Het noorden van de UK is met heuvels en hoger gelegen als ons natuurlijk gevoeliger voor vroegere sneeuwval, net zoals we Oostenrijk en Zwitserland verwachten dat het daar eerder sneeuwt als bij ons.

Maar nu al roepen van "horrorwinter" voor de volgende maand?  LOL
We houden allemaal wel van winter, maar de herfst is net los, laten we die eerst maar ff doorlopen.
Vanaf December zien we wel wat het wordt.
Sneeuwkettingen maar van zolder gehaald, je moet toch positief blijven denken, nietwaar? ;)

winter

Toch de eerste serieuze winterprik aan het einde van GFS verwachting eind oktober.

wimbaens

Citaat van: winter op za 12 okt 2013 - 17:28
Toch de eerste serieuze winterprik aan het einde van GFS verwachting eind oktober.

Misschien verkeerde kaart? Ik zie geen winterprik, toch niet voor hier.

winter

Ideale neerslagsituatie in de winter toch? Wat we straks krijgen wind uit NO dus in de winter sneeuw.

zwoof

Citaat van: Jan van Ooijen op za 12 okt 2013 - 09:33
http://www.express.co.uk/news/uk/436170/Worst-winter-for-decades-Record-breaking-snow-predicted-for-November


Zou heel mooi zijn in november. Een "worst winter" moet je je wel op voorbereiden. Bij de Hema zijn ze al in 5 ploegen gegaan om aan de aanvraag te kunnen voldoen, maar ik neem het zelf nog met een korreltje strooizout. :D Wel opvallend dat zoveel weerkundigen een barre en koude winter voorzien. Wie weet krijgen we echt wel iets moois.  I hope so.  ::)

Marcellang

Ik verwacht dat de trend van dit jaar zich zal blijven herhalen een (wat) langere periode van droogte met kou vanuit het (noord) oosten afgewisseld met een nattere periode van (kwakkel) winterweer met (natte) sneeuw/regen/hagel  en wind uit het (noord) westen.
Natuurlijk zijn er trends om gebroken te worden maar als dit de aankomende 5 maanden blijft doorzetten kunnen we aardig wat Helmanntjes bij elkaar sprokkelen .
Vanaf 20 oktober verwacht ik dat het echt gevoelig kouder zal worden (nachtvorsten) met de eerste winterse speldeprikken vanaf half november 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

jorentje1997


Ijsbloem

 ;) Winter,
Op die kaart van 29 okt. zie ik een temperatuur rond 10.C.
Da,s normaal voor eind oktober en oogt geenszins winters.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

DeCle

Citaat van: Ijsbloem op zo 13 okt 2013 - 12:14
;) Winter,
Op die kaart van 29 okt. zie ik een temperatuur rond 10.C.
Da,s normaal voor eind oktober en oogt geenszins winters.

"Winter" heeft geen afbeelding geplaatst in zijn post van gisteren maar een link naar de afbeelding. Aangezien deze per run wordt ge-update is de afbeelding waar winter het over heeft dus verdwenen.  Zoals je  kunt zien is de afbeelding van 06 Z run van vandaag.
Misschien was er gisteren wel een winterse setting te zien?!

Jan van Ooijen

De energiemaatschappijen zullen weer smakelijk zitten lachen als deze kaart werkelijkheid wordt



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 13 okt 2013 - 14:22
De energiemaatschappijen zullen weer smakelijk zitten lachen als deze kaart werkelijkheid wordt
Of je trekt gewoon een extra trui en een paar pantoffels aan ;). Stoken doe ik pas als we voor enige tijd richting ijsdagen gaan. Verbaasd me hoe snel men tegenwoordig, uiteraard afhankelijk van het type woning, de boel opstookt. Lekker hoor die inpandige microklimaatjes met dagelijks tenminste 20gr, maar o zo ongezond.

We zijn met z'n allen toch ook helemaal niks meer gewend ;D.

grizzrh

Citaat van: Marsel op zo 13 okt 2013 - 14:45
Of je trekt gewoon een extra trui en een paar pantoffels aan ;). Stoken doe ik pas als we voor enige tijd richting ijsdagen gaan. Verbaasd me hoe snel men tegenwoordig, uiteraard afhankelijk van het type woning, de boel opstookt. Lekker hoor die inpandige microklimaatjes met dagelijks tenminste 20gr, maar o zo ongezond.

We zijn met z'n allen toch ook helemaal niks meer gewend ;D.

Op mijn kamer gaat de hele winter de verwarming niet aan!
Lekker fris zo en tis gewoon ongezond om met de verwarming aan te zitten ja!!
Laat de vorst en sneeuw maar komen :D ik ben er klaar voor
Doenrade, Limburg

Weerfreak 1337

Verwarming produceert droge lucht, waardoor de luchtwegen vatbaarder worden, meer doet het niet.
Bovendien is de overgang van warm binnen naar koud buiten slecht voor de weerstand.
Achja, zo zijn er wel meer dingen die ongezond zijn. Buiten ademen is ook ongezond, wie weet adem je wel uitlaatgassen in :P hihi :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 13 okt 2013 - 14:22
De energiemaatschappijen zullen weer smakelijk zitten lachen als deze kaart werkelijkheid wordt



ik denk dat we deze toch ook wel (redelijk gelijk)  begin oktober hebben gezien. :)


winter

Klopt het is dan ook altijd verstandig als je in de winter als je de kou in gaat voor je naar buiten gaat een glas water drinkt.

Hoe gaat het met de ijsgroei op de noordpool ???

Powered by EzPortal