Winterverwachting 2013/2014

Topic gezien door 253682 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 23 aug 2013 - 15:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Citaat van: Danny op ma 07 okt 2013 - 22:51
Zijn prima kaarten voor guur weer maar sneeuw nu al is te veel. De zee is nog zo warm dat er nog veel te veel effect vanuit gaat. De buien en koude lucht kunnen wel helpen de zee een stukje af te laten koelen maar veel verder zal het ons nog niet brengen. Een bak water. Dat is wel mogelijk vooral aan de kust door het ontstaan van buien boven het warme zeewater. Misschien zelfs nog wel met onweer......... wie zal het zeggen.

Hoe kouder de bovenlucht in combinatie met de warme zee, hoe groter de kans op onweer. Dus ja, de kans op onweer neemt fors toe vanaf donderdag. 500 hPa gaat richting -28/-30.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

winter

Steeds meer berichten dat december koud verlopen hier onder weer een!
Met volgens mij hoe jullie dat noemen een hoog boven groenland toch, die voor een blokkade boven de Atlantische oceaan zorgt? ( ik weet niet zeker)
Dit verklaart de duidekling van de AO index na 15 oktober!
https://www.facebook.com/UKWeatherDanielSmith/photos/a.239351329429537.63956.237067366324600/638192989545367/?type=1&theater

Jan van Ooijen

De eerste vorst op de kaarten bij het Europees weermodel voor vrijdag 18 oktober. Mogelijk 16 oktober al vorst!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

lans

Citaat van: Jan van Ooijen op di 08 okt 2013 - 21:15
De eerste vorst op de kaarten bij het Europees weermodel voor vrijdag 18 oktober. Mogelijk 16 oktober al vorst!




Spannend. dan zijn we er lekker vroeg bij
achterhoek

wimbaens

Citaat van: lans op di 08 okt 2013 - 21:55

Spannend. dan zijn we er lekker vroeg bij

Zo vroeg is 16 oktober nu ook weer niet  :P

Romigo

Enorme kou in Scandinaviƫ

winter

Mooi weer modellen worden steeds kouder vrijdag nog maar 9 graden en veel regen met een klein beetje gelukkig de komende dag nog kan op natte sneeuw er tussen.
Zondag 13 oktober eerst nachtvorst op 1,5 m hoogte 3 graden voorspelt.

jonkheer

Langzaam maar zeker wordt het kouder. Mooie kaart van Jan....ook vorst in Leeuwarden

Ijsbloem

kijk langzaam  maar zeker ook even naar de winterverwachting van de Amerikanen (NCEP) ;)
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Ijsbloem

Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Nizinny


gilleeesss

Citaat van: Ijsbloem op wo 09 okt 2013 - 08:42
kijk langzaam  maar zeker ook even naar de winterverwachting van de Amerikanen (NCEP) ;)

Kom dan met die verwachting, post het hier? ipv gewoon te zeggen dat hij nat en zacht word volgens de amerikanen. Volgens mij ben jij iemand die niet van de voorpret houd van de winter :) altijd negatieve commentaren hier gezien in dit topic van je :)

Erik V

Zoooooooo, daar zijn we weer. Klaar met de zomerslaap en weer mee lullen over het mooiste seizoen....





Sven

Citaat van: Romigo op wo 09 okt 2013 - 00:52
Enorme kou in Scandinaviƫ

LOL volgens GFS komt dat niet eens in de buurt, volgende week zelfs weer richting de 17 graden mogelijk, heerlijk!
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Tyshane

Citaat van: Ijsbloem op wo 09 okt 2013 - 09:27
Zeer nat en zacht .

Of bedoel je de interpretatie van Joe Bastardi? Die had het over een brutal winter for Europe.

jonkheer

Citaat van: Sven op wo 09 okt 2013 - 16:36
LOL volgens GFS komt dat niet eens in de buurt, volgende week zelfs weer richting de 17 graden mogelijk, heerlijk!

Mogelijk....maar waarschijnlijk blijft het toch aan de koelere kant.

jonkheer

Citaat van: Ijsbloem op wo 09 okt 2013 - 09:27
Zeer nat en zacht .

Misschien dan hier in Europa de kou en winter?

Ijsbloem

 :) Gileees.
Ik wil voor niemand de voorpret wegnemen maar ik haal mijn informatie
namelijk uit betrouwbaarder bron.
Met dat Televaaggehalte van de laatste jaren voor wat betreft Winterverwachtingen
ga ik niet in mee . Geen Wintervoorpret voor mij voor wat dit najaar betreft.


oh ja de link nog ff.
Dit is op de site van weerstion Losser,
scroll met de tekst mee dan kom je vanzelf op de link.


Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Weerfreak 1337

Ik snap dat mensen het leuk vinden die Wintervoorpret, maar er mogen ook zachte verwachtingen geplaatst worden vind ik persoonlijk.
Vooral om achteraf te kijken welk model er het meest goed op zat ;)
En ik denk niet dat iemand het erop zet om jullie gelijk in te dammen, maar gewoon om ook eens een andere blik op het mogelijke verloop van de winter te laten zien ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

jorentje1997

Citaat van: Weerfreak op wo 09 okt 2013 - 21:05
Ik snap dat mensen het leuk vinden die Wintervoorpret, maar er mogen ook zachte verwachtingen geplaatst worden vind ik persoonlijk.
Vooral om achteraf te kijken welk model er het meest goed op zat ;)
En ik denk niet dat iemand het erop zet om jullie gelijk in te dammen, maar gewoon om ook eens een andere blik op het mogelijke verloop van de winter te laten zien ;)

Helemaal gelijk, iedere voorspelling mogen we wat aandacht geven en het is niet omdat ''wij'' misschien meer van de strenge winters houden dat de voorspellingen voor een zachte winter fout zijn.

Maar waar ik het meest naar uitkijk, Jan zijn voorspelling (hint)  ;D

Powered by EzPortal