Onweerskansen seizoen 2016 - Algemene vooruitzichten

Topic gezien door 75763 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, ma 04 jan 2016 - 19:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


flyineddy

Boven midden Nederland ontstaan nu ook een paar onweersbuitjes. :)

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Extremissimorum

Opeens ontstaan er buien. Het rommelt hier nu ook flink! Geen flitsen noch regen gezien, maar het broeit hier ontzettend! Pittige buien te zien op de radar.

JorisK


pietjelol

Duidelijke kust convergentie  binnen een kwartier van niks naar pittige buien

Extremissimorum

Citaat van: pietjelol op wo 13 apr 2016 - 15:23
Duidelijke kust convergentie  binnen een kwartier van niks naar pittige buien

De buien groeien zowat naar ons toe lijkt wel. Flinke rommels. Steeds luider.

Jan van Ooijen

Knmi Guidance

Vandaag ondiepe convectie hooguit een single cell met Cape waarden van ca 200 J/Kg en nauwelijks windschering. Op de hoogtetrog in het zuidoosten nog kans op een spat regen van de buienrestanten van de hoogtetrog. Morgenmiddag is er meer eff. windschering (20 kn) en vooral landinwaarts, mede door dagelijkse gang, de hoogste cape tot lokaal 1000 J/Kg. Dit kan wat forsere buien opleveren met kans op onweer. Organisatiegraad kan gaan tot multicell. Zwaarste exemplaren in de oostelijke helft.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Extremissimorum

Eerste flits gesignaleerd en ben gelijk blind. Zon is ook weg nu, maar de duiven roekoeën nog.

Bacci

Ah heerlijk dit! Als winterliefhebber kan ik hier ook van genieten (misschien stiekem zelfs meer :P) , vooral ook omdat onweer gewoonweg (en zeker vooral de laatste tijd) veel vaker voorkomt dan sneeuw (of iets dat op sneeuw lijkt xD). En als vervanging van sneeuw heb je (dikke) hagelstenen.

riddler

Gaat goed tekeer in Oostzaan, beste klap onweer en hagel nu

peterbsk


Armand

Kunnen best wel venijnige buien zijn, want ze komen nauwelijks vooruit. Hier voelt het ook broeierig aan, alleen blijft de temperatuur wat achter door die drommelse bewolking... Ik verwacht hier dus ook niks meer vandaag. Morgen zijn we hopelijk wel weer aan de beurt ;)


Mike25

Vaassen nadert nu ook een onweer bui :)
Foto niet echt kwaliteit, mobiel  ;D

AFTH14


Extremissimorum

NATTE SNEEUW in Hoorn. Mot nie gekker worden!. En het blijft maar flitsen en rommelen. Hagelstenen gehad van zo'n 1,5/2 cm. Er zijn zomerdagen met minder onweer! Leuke verrassing dit!

Peter

Toen ik weg reed uit Stroe onweerde het daar al lekker. Nu hier thuis in Eemnes ook een lekker onweer. 8)
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05


Extremissimorum

Citaat van: Peter op wo 13 apr 2016 - 16:45
http://www.rtvnh.nl/nieuws/183345/knmi-waarschuwt-code-geel-voor-pittige-hagel--en-onweersbuien

Komen ze nu mee.
Dit is code oranje waardig qua hagel, alleen die waarschuwingscode bestaat helaas nog steeds niet. Deze hagel is echt gevaarlijk om in te lopen of fietsen. 'k Zou dus hier nogmaals willen pleiten voor dat criterium.

Heu, ik sta weer op de foto! Die bui blijft maar groeien.

Remy

Was mooi heftig onweertje gisteren :) Heb het gefilmd,niet echt super kwaliteit maar de donders klinken goed :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

pietjelol

Citaat van: Extremissimorum op wo 13 apr 2016 - 16:50
Komen ze nu mee.
Dit is code oranje waardig qua hagel, alleen die waarschuwingscode bestaat helaas nog steeds niet. Deze hagel is echt gevaarlijk om in te lopen of fietsen. 'k Zou dus hier nogmaals willen pleiten voor dat criterium.

Heu, ik sta weer op de foto! Die bui blijft maar groeien.
Zit hier op het randje dus nog geen noemenswaardige neerslag. Maar wel constant gerommel. Wordt nu wel donker.

Powered by EzPortal