Juni was wereldwijd warmste maand ooit

Topic gezien door 2129 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 21 jul 2015 - 09:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen


Juni was wereldwijd warmste maand ooit

Juni 2015 is de warmste maand ooit geweest op aarde sinds het begin van de waarnemingen in 1880. Dat heeft de National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA), een Amerikaans agentschap, maandag aangekondigd. De eerste maanden van dit jaar waren al recordmaanden, wat erop wijst dat de opwarming van de aarde blijft voortgaan. Ook 2014 was al het warmste jaar ooit geregistreerd.

De gemiddelde temperatuur in juni van het aard- en oceaanoppervlak was 0,88 graden Celcius hoger dan het gemiddelde van de 20e eeuw, verduidelijkt NOAA. Het vorige record voor de maand juni dateert van vorig jaar. Begin december wordt in Parijs een nieuwe VN-klimaattop georganiseerd. Daar moeten knopen doorgehakt worden over het internationale klimaatbeleid.

Hln
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Elk jaar hetzelfde, maar weinig van gemerkt hier in Nederland :P
Never Stop Exploring

Jasneker


Weerfreak 1337

Knopen doorhakken in het klimaatbeleid? Haha, dat hebben ze al tientallen keren "geprobeerd". Zolang de olie niet op is gaat er niks veranderen hoor. ;) (alleen dat de accijns op fossiele brandstoffen omhoog gaat, daar is zo'n top goed voor).

Of nog een suggestie: de invoering van luchtreinigingsbelasting...! Ik zie het ze zo doen, die gekken.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jelte

Ik ben er wel helemaal klaar mee, dat gegoochel met cijfers. Volgens de één is het dit, volgens de ander weer een compleet ander cijfer. Elke honderdste graad wordt een enorme strijd om gestreden en er zijn inmiddels 100 verschillende manieren om de wereldwijde temperatuur te berekenen, ieder met een eigen uitkomst.
https://www.google.nl/search?q=global+temperature+graph+2015&num=20&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI-fH2soHsxgIVAg0sCh3u4ASY&biw=1760&bih=830
De AGW crowd doet zijn plasje over de data, de anti-AGW crowd doet zijn plasje over de data, er is inmiddels geen dataset meer te verkrijgen die niet ernstig 'gecorrigeerd' is op een manier die beter past bij hoe diegene die de correctie heeft uitgevoerd vindt dat de wereld eruit hoort te zien. En van beide kanten heb ik ernstige twijfels over achterliggende verborgen agenda's. Ik heb nu in mijn eigen leven teveel politiek meegemaakt om te denken dat die geïnteresseerd zijn in de cijfers zoals ze werkelijk zijn. In tegendeel zelfs. De politiek, de oliemaatschappijen, de grote rijke investeerders, de goedbedoelende rijke mensen met een schuldgevoel, de actiegroepen, de anti-actiegroepen, allemaal trekken ze eraan en inmiddels is de wetenschappelijke kern die ertussen hangt al volledig aan stukken getrokken. Er is niet meer uit te komen wat nu wel en niet waar is.

Ja, hoogstwaarschijnlijk heeft ons excessieve verbranden van dingen die in de grond zaten effect op onze wereld. Ja, het is belangrijk dat we leren om daar zuinig mee om te gaan. Nee, ik geloof niet in de paniekzaaierij die probeert daar verandering in te brengen. Ik heb ernstige twijfels bij allemaal hefboomeffecten die in werking zouden treden bij een kleine opwarming, ik geloof namelijk dat de reden dat we bestaan is dat de aarde nogal de neiging heeft tot een nieuw gematigd evenwicht te komen. Nee, ik geloof niet in angst als goede raadgever.

Een beetje geduld nog en duurzaam wordt een stuk goedkoper dan verkwisting (zoals het logisch gezien al zou moeten werken) en dan gaat het vanzelf de goede kant op. Hoe dan ook is paniekvoetbal altijd verkeerd.
Zoals we dat hier wel eens zeggen: het zal mij de pis niet lauw maken.

Powered by EzPortal