Zeldzaam: vier regenbogen in één magische foto

Topic gezien door 2444 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 22 apr 2015 - 07:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen


Zeldzaam: vier regenbogen in één magische foto

Het regenachtige weer in en rond New York heeft vandaag voor een prachtig spektakel gezorgd in de lucht. Zo werden pendelaars vanochtend vroeg getrakteerd op dubbele en vierdubbele (!!) regenbogen boven Long Island. Amanda Curtis kon deze indrukwekkende foto nemen, terwijl ze op de trein aan het wachten was.



"Ik had niet door hoe zeldzaam dit was, ik wist gewoon dat het mooi was", aldus de vrouw aan 1010 WINS. "Mijn trein was op komst, maar ik haalde mijn gsm boven, nam snel een foto en rende achter mijn trein aan." "Ik vond het gewoon interessant", aldus Curtis. "Het is dinsdag en het is 6.30u 's ochtends, dan heb je een beetje motivatie nodig. Ik denk dat ik nu maar een ticket voor de lotto ga kopen."

De eerste foto van een vierdubbele regenboog werd volgens de BBC in 2011 gemaakt. Hoewel dubbele regenbogen vrij vaak voorkomen, zijn er slechts een paar meldingen van driedubbele en vierdubbele regenbogen, aldus Raymond Lee, een meteoroloog aan de US Naval Academy in datzelfde artikel. Aan iemand die een bericht tweette over haar foto, zei de vrouw: "Ik hoop dat het geluk brengt voor iedereen die het ziet."

Curtis was niet de enige die van de regenbogen kon genieten vanochtend. Ook verschillende andere pendelaars deelden foto's op sociale media, al kon niemand tippen aan die vier regenbogen.

AD
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jelte


dondertje127

Vroeg me al af of het mogelijk was. Hier staat dus al het antwoord. Bijzonder.

Powered by EzPortal