Chaseverslag 26 mei 2014 – Squalline nabij Ochten

Topic gezien door 2215 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, do 29 mei 2014 - 18:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ramon Oost

Chaseverslag 26 mei 2014 – Squalline nabij Ochten

Na een heerlijke zondag kwam op maandag 26 mei een klein uitdiepend lagedrukgebied vanuit het zuidoosten richting ons land. Dit lagedrukgebied trok ten zuiden van Nederland westwaarts. Aan de noordkant van het laagje namen de onweerskansen flink toe! Aangezien mijn woonplaats (Vianen) in het gebied lag waar ook flinke buien konden vallen besloot ik thuis af te wachten.

Rond 13:45 ontstond er aan de voorzijde van het neerslaggebied een aantal actieve cellen, welke uiteindelijk een lijn vormde (squalline). De onweersactiviteit nam flink toe en om 14:15 besloot ik te vertrekken en via de A15 (richting Tiel) oostwaarts te rijden. Lees meer: http://goo.gl/kzly5V


Oxize

Mooi verslag weer Ramon. Leuk dat je de jongens van Severeweather ook nog even zag.

Foto's geven een mooie indruk hoe de omstandigheden daar was. Netjes gedaan.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Ramon Oost


Tyshane

Goed verslag weer en mooie foto's. Wel leuk altijd als je met meerderen ergens terecht komt. Gezelligheid hoort er ook bij. ;)

SniperEye

Aan mooi luchten geen tekort dit seizoen tot nu toe :) Mooi verslag :)

Ramon Oost


dennis089

eigenlijk voor het eerst de chase verslagen eens aan het bekijken daar ons geduld wordt getest deze periode.
die dak weerstation is geweldig  :D
ook leuk dat jullie elkaar tegenkwamen, mijn chases zijn vooralsnog enkel in me uppie geweest.  :)

Powered by EzPortal