De zomer van 2014 wordt de heetste zomer ooit

Topic gezien door 5555 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 18 feb 2014 - 08:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

De zomer van 2014 wordt de heetste zomer ooit

Goed nieuws voor degene die graag in 2014 een hete zomer willen. Wetenschappers uit Duitsland voorspellen namelijk, dat de zomer van 2014 namelijk de geschiedenisboeken in zal gaan, als de heetste zomer ooit. En aangezien we eigenlijk een warme winter hebben gehad, zou het zomaar kunnen.

Dat de zomer van 2014 de warmste zomer ooit zal worden, heeft volgens de Duitse wetenschappers te maken met het water rondom de evenaar. Dat water rondom de evenaar wordt warmer, en daarom zal dat bij ons leiden tot veel hogere zomerse temperaturen. Dus we kunnen ons op gaan maken voor langdurige tropische temperaturen in Nederland.

Nu blijkt dat deze wetenschappers al vaker het weer goed hebben voorspeld, al vraag ik me nu ook af, wie de horrorwinter had voorspeld, dat zal dan wel iemand anders zijn geweest. Maar als we inderdaad moeten geloven, wat de Duitse wetenschappers voorspellen, en dus de zomer van 2014 in Nederland de heetste zomer ooit zal gaan worden, hoeven we niet naar het buitenland op vakantie te gaan, om zeker te zijn van warme temperaturen, en kunnen we in de zomer van 2014 lekker in eigen land blijven.

Plazilla
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Giso84

Gooi de warme zomer er maar in Jan, ook graag een portie knetterend onweer  ;)
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

arjanbruggink

Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Tam

Wie is Jonas? Is er wel eens vaker van hem gepubliceerd hier?
Of heb ik een bord voor mn kop?  ::) :P

Jasneker

Net zoveel kans als het opgooien van een muntje en gokken wat van zomer het wordt...
Er is veel meer wat een rol speelt in een goede of slechte zomer als alleen de zeewater temperatuur rond de evenaar.
Voor hetzelfde geld kunnen wij en de Engelsen beter op een woonboot gaan wonen vanwege de regen ;)
Wat deze winter heeft geleerd is dat alle lange termijn voorspellingen gewoon gokwerk zijn, net als deze.

ron12

De afgelopen winter was bijna de heetste ooit , dan moet het met de zomer ook lukken :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Leon Eikenaar

Zal wel mooi wezen, nog een heerlijke (tropische) zomer als vorig jaar. Totdat de wind uit het noorden komt dan is de pret al snel voorbij  ;D
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

TaL

Citaat van: Leon Eikenaar op wo 19 feb 2014 - 08:46
Zal wel mooi wezen, nog een heerlijke (tropische) zomer als vorig jaar. Totdat de wind uit het noorden komt dan is de pret al snel voorbij  ;D

De wind komt nu al maanden amper uit het noorden, dus zou zuur zijn als dat vanaf mei wel begint  :-[
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

JerryL

Mwahaha, als dit dezelfde zijn die nu al vier jaar op rij een horrorwinter voorspellen...... nou dan ga ik alvast strooizout, warme dekens en een sneeuwschep inkopen. Ik geloof niets meer wanneer er staat dat wetenschappers iets voorspellen. Zelfde geldt voor flut meterologen die meeliepen in de polonaise van wintersgezever.

dondertje127

Van mij mag het elk jaar wel. Ik hoop er ieder jaar op, en afgelopen zomer was het eindelijk een hele mooie warme zomer :)

Moshcore

Als het maar helder is, de zon doet de rest wel. En mooi voorjaar met celletjes uit het zuiden lijkt mij ideaal.  :P

Powered by EzPortal