Zware kettingbotsing op A19: zeker één dode, tientallen gewonden

Topic gezien door 2319 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 03 dec 2013 - 12:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Zware kettingbotsing op A19: zeker één dode, tientallen gewonden

De balans na de zware kettingsbotsing op de A19 ter hoogte van Zonnebeke-Beselare is opgelopen tot 1 dode en 39 gewonden. Dat meldt de VRT. Dertig tot vijftig voertuigen raakten betrokken bij het ongeval. De snelweg is in beide richtingen versperd en langs de A19 is een veldhospitaal opgericht. Het Rode Kruis roept op om bloed te geven. De zwaarste kettingbotsing gebeurde omstreeks 9.30 uur in de richting van Kortrijk. Op het moment van het ongeval hing er een dichte mist over de snelweg. Na het ongeval gebeurde nog een reeks kleinere ongevallen langs de andere kant van de snelweg, richting Ieper, waardoor beide kanten versperd raakten. De ravage is enorm en strekt zich uit over ongeveer een kilometer.

De politie bevestigt dat er twee mensen zijn omgekomen. Maar dat aantal kan nog oplopen, zo wordt gewaarschuwd. Tal van mensen zitten nog gekneld in hun voertuig. "De hulpdiensten doen er alles aan om de slachtoffers zo spoedig mogelijk te bereiken, maar dat is niet simpel", meldt de federale wegpolitie. De ravage is enorm en strekt zich uit over ongeveer een kilometer.

Naast de 2 doden vielen er ook 5 zwaar- en 34 lichtgewonden, meldt de VRT. Het gemeentelijk en provinciaal rampenplan is van kracht en langs de A19 is een veldhospitaal opgericht waar de tientallen gewonden de eerste zorgen krijgen. Het Rode Kruis roept mensen met bloedgroep O negatief via Twitter op om vandaag nog bloed te geven. Het ongeval gebeurde vanmorgen in de dichte mist tussen de afritten Beselare en Geluwe in de richting van Kortrijk, liett het Vlaams Verkeerscentrum weten op Twitter. De afritten zijn afgesloten zodat er geen wagens meer op de A19 kunnen. Op de omliggende wegen is de verkeerschaos groot.

Hln
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Leon Eikenaar

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

jorentje1997

Naast zware kettingbotsingen ook verschillende kleinere ongevallen, vandaag 2 tegengekomen gelukkig enkel blikschade.

Valt me ook telkens opnieuw op dat bestuurders hun rijgedrag niet aanpassen in de mist, als het sneeuwt rijden alle bestuurders aan 10km/uur als er dichte mist is houden ze gewoon hun snelheid aan. Enkele weken geleden ook dodelijk ongeval hier in de buurt (Oudenburg) door de dichte mist.

Verwondert mij trouwens dat er maar 1dode is...














Bron: Nieuwsblad,De morgen,GVA

glenn

http://nieuws.vtm.be/live/het-nieuws-13u

Livestream over de enorme kettingbotsing op de a19 met maar liefst 132 voertuigen !

dondertje127

Wat erg dit! :(

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het best wel eng vond om ook in de mist te rijden terug naar huis, in de spits en dus ook in het donker nog eens. Mist is verraderlijk.

Powered by EzPortal