film camera kwaliteit onweer filmen

Topic gezien door 5095 bezoekers
Gestart door Mike25, wo 31 jul 2013 - 17:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mike25

Hallo allemaal, ik vraag het hier eens misschien kom ik er zo achter. Zins kort heb ik een film camera jvc gz-e305be, daarmee film ik dan op de xp mode dat is de ene hoogste opneem modus volgens mij, dit is dan 720p (hoogste is Uxp mode is 1080P)

Super camera verder, overdag haarscherp beeld maar ik ging in de nacht van 27/28 juli de bui die s'nachts gepasseerd was filmen maar toen ik dat op de pc ging terug kijken vond ik het toch wel teleur stellend.

Misschien mijn eigen fout maar dat weet ik dus niet, misschien moet je de camera ook wel bepaalde basis stappen instellen wat met de gewone spiegelreflex foto camera ook moet dus ik denk vraag het hier eens.

Probleem is dat ik veel ruis tegen kom en de beelden wel bijna zwart wit lijken, althans dat idee krijg ik ermee en hij probeert zich constant te gaan focussen (moet die misschien ook op manual en bijna oneindig zetten? wie herkent dit of heeft er eventueel tips voor mij want ik kom ook echt wel pracht filmpjes tegen en nu weet ik wel dat ik geen camera heb van 800 euro maar toch ;D

Alvast dank

Mvg Mike ;)

Sven

Ik heb sinds kort een panasonic HC-V720, maar goed merk maakt niet uit. En had hetzelfde probleem, en manual focus is ook waardeloos. Maar wat mij uit de brand hielp wat de nachtsetting aanzetten, zal waarschijnlijk ook ik jouw camera zitten. Dit verbeterende het beeld aanzienlijk.

Maar goed, wanneer je een settings menu hebt, gewoon laat in de avond nacht een keer eens gaan proberen. Ga ik ook doen en kijken wat nou het beste is.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Mike25

Citaat van: Sven op wo 31 jul 2013 - 18:21
Ik heb sinds kort een panasonic HC-V720, maar goed merk maakt niet uit. En had hetzelfde probleem, en manual focus is ook waardeloos. Maar wat mij uit de brand hielp wat de nachtsetting aanzetten, zal waarschijnlijk ook ik jouw camera zitten. Dit verbeterende het beeld aanzienlijk.

Maar goed, wanneer je een settings menu hebt, gewoon laat in de avond nacht een keer eens gaan proberen. Ga ik ook doen en kijken wat nou het beste is.

hey Sven, oke dus manual focussen heeft dan waarschijnlijk ook weinig nut maar nachtsetting heb ik er ook op zitten ja maar krijg je dan niet automatisch zwart wit beeld? zover ik begreep kan deze camera onder weinig lux al filmen vandaar dat ik het ook niet helemaal goed kreeg maar ik zal er vanavond eens naar kijken. bedankt :)

Sven

Citaat van: Mike25 op wo 31 jul 2013 - 18:39
hey Sven, oke dus manual focussen heeft dan waarschijnlijk ook weinig nut maar nachtsetting heb ik er ook op zitten ja maar krijg je dan niet automatisch zwart wit beeld? zover ik begreep kan deze camera onder weinig lux al filmen vandaar dat ik het ook niet helemaal goed kreeg maar ik zal er vanavond eens naar kijken. bedankt :)

Nee manual focus hielp niks bij mij, maakte het juist nog erger. Maar heb dat overigens niet getest op de nachstand, dus daar zal waarschijnlijk ook de oorzaak inliggen. wanneer je de nachtmodus gebruikt gooit ie je diafragma meer dicht, net zoals bij fotografie hoe hoger je F gaat des te meer ster je krijgt (f22 bijv) Maar ook ik heb om die keuze voor deze camera gekozen, hij zou optimaal moeten presteren in het donker, dus we hebben gewoon een foute setting gebruikt. En nee geen zwart wit beeld overigens.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Mike25

Citaat van: Sven op wo 31 jul 2013 - 18:54
Nee manual focus hielp niks bij mij, maakte het juist nog erger. Maar heb dat overigens niet getest op de nachstand, dus daar zal waarschijnlijk ook de oorzaak inliggen. wanneer je de nachtmodus gebruikt gooit ie je diafragma meer dicht, net zoals bij fotografie hoe hoger je F gaat des te meer ster je krijgt (f22 bijv) Maar ook ik heb om die keuze voor deze camera gekozen, hij zou optimaal moeten presteren in het donker, dus we hebben gewoon een foute setting gebruikt. En nee geen zwart wit beeld overigens.

Oke ga vanavond eens stoeien met dat ding ;D bedankt

Giso84

Hoi Mike,

Ik heb een JVC Everio GZ-EX215BE en ik vind de prestatie in het donker ook minder dan verwacht.
Op mijn JVC heb ik meerdere instellingen getest, zowel in 720 als in 1080, belichting aan/uit, handmatige- of autofocus aan/uit.

(ik gebruik dit keer in het filmpje: 1080 - belichting aan - autofocus)

* De kwaliteit (scherpte) vind ik bij de JVC toch net wat beter.
* Kwa kleur beleving gaat mijn voorkeur uit naar de Samsung Galaxy S4
   ook omdat deze een bredere filmhoek heeft en dat is wel zo handig met onweer)

De JVC stond op een tripod en de Samung hield ik hier 5~10cm boven.

Hoop dat je aan deze vergelijking iets hebt, positief of negatief.

Zou een moderator het filmpje zichbaar willen maken, zie even niet zo snel hoe ik dat doe, sorry |Bij deze!

Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Mike25

Giso, je ziet inderdaad een groot verschil kleur van de s4 is inderdaad stukken mooier :D best wel apart dat die met kleur meer presteert in het donker dan een film camera zelf die er voor gemaakt is om te filmen :-X Helaas gisteren niet meer aan toe gekomen met mijn eigen camera bezig te gaan, dat ga ik vandaag nog eens doen.theorie moet er volgens mij meer uit te halen zijn ;D bedankt voor de info Giso

Jelte

Citaat van: Giso84 op do 01 aug 2013 - 00:12
Hoi Mike,

Ik heb een JVC Everio GZ-EX215BE en ik vind de prestatie in het donker ook minder dan verwacht.
Op mijn JVC heb ik meerdere instellingen getest, zowel in 720 als in 1080, belichting aan/uit, handmatige- of autofocus aan/uit.

(ik gebruik dit keer in het filmpje: 1080 - belichting aan - autofocus)

* De kwaliteit (scherpte) vind ik bij de JVC toch net wat beter.
* Kwa kleur beleving gaat mijn voorkeur uit naar de Samsung Galaxy S4
   ook omdat deze een bredere filmhoek heeft en dat is wel zo handig met onweer)

De JVC stond op een tripod en de Samung hield ik hier 5~10cm boven.

Hoop dat je aan deze vergelijking iets hebt, positief of negatief.

Zou een moderator het filmpje zichbaar willen maken, zie even niet zo snel hoe ik dat doe, sorry

http://www.youtube.com/watch?v=es34gOBcgfE&feature=youtu.be

Top vergelijking! Bedankt!

Wel een beetje apart dat een telefoon beter presteert dan een camera...  ;)

Giso84

Mike & Jelte,

Het is inderdaad best raar dat de mobiele telefoon beter presteerd dan een gemiddelde camcorder.
Ik moet wel zeggen dat de JVC in daglicht de betere kwaliteit laat zien maar dat wil niet wegnemen dat de Samsung ook zeer mooie beelden schiet.

Als we kijken naar de prijs dan zou je wel een kwaliteitsverschil kunnen verwachten...
Adviesprijzen:
JVC €320
Samsung €700

En het grote voordeel tussen beide is dat de Samsung altijd dichtbij je is want wie kan er nou nog zonder smartphone ;)
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Mike25

Ja de jvc is met daglicht echt super strak beeld helemaal mee eens :) daarom had ik er voor de avond/ nacht ook iets meer van verwacht(misschien komt dat nog)

Prijs kwaliteit verschil ben ik het niet helemaal met je eens(mijn mening) denk ik gezien je bij de s4 meer dan alleen een camera hebt he ;)

Ik neem aan dat er in de jvc wel betere sensor,lens enzovoort in zit maar denk ook dat je in dat opzicht ook niet met elkaar kunt vergelijken ;D maar dat je hem altijd bij de hand is klopt wel inderdaad alhoewel mijn smartphone(5,3inch) bijna groter is dan de jvc haha

dondertje127

Citaat van: Jelte op do 01 aug 2013 - 11:37
Top vergelijking! Bedankt!

Wel een beetje apart dat een telefoon beter presteert dan een camera...  ;)

Dat wist ik al langer. Het is inderdaad heel vreemd, want van een camera verwacht je wel dat er ook echt kwaliteit vanaf komt. Ik begrijp er ook geen reedt van.

Sven

Vergelijk nu eens het geluid :) never niet dat je daar een zelfde output van krijgt. Ook zal het verschil in beeld komen doordat de camcorder veel uitgebreider is dan de simpele S4 camera :P Ik zal volgende week eens wat nachtopnames maken, en dan online posten als het kan (vakantie)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Giso84

Sven,
ik denk dat je de Samsung een beetje onderschat, al ben ik het met je eens dat de geluidskwaliteit van de JVC velen malen beter is en met namen voor verre afstanden.
In het filmpje heb ik het geluid gesynchroniseerd maar dat neemt niet weg dat de meeste hoorbare geluiden van de JVC afkomen.

Ook is de accu van de JVC velen malen beter  ;D
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Oxize

Waarom niet filmen met DSLR? Hogere ISO's op DSLR zijn ruisarmer dan camcorders.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Giso84

Citaat van: Oxize op vr 02 aug 2013 - 22:46
Waarom niet filmen met DSLR? Hogere ISO's op DSLR zijn ruisarmer dan camcorders.
Ik heb er 1 en ga hier de volgende hopelijk mee vastleggen.
Alleen dan moet het onweer mij hier in het westen ook wat gunnen  :-\
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

NitroGenetics

het probleem met de meeste camera's tussen 200/400 euro hebben niet zo'n geweldige iso
in de s4 is daar rekening mee gehouden maar dit is idd een heel goed voorbeeld dat video recorders niet altijd de beste zijn ;)

Powered by EzPortal