Chatten met een Tornado chaser?

Topic gezien door 7080 bezoekers
Gestart door Graphicnizor, wo 10 apr 2013 - 16:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willen jullie chatten met een Stormchaser uit de USA?

Vet! JA! Wanneer??
Ja, maar ik kan niet te lang opblijven
Nee, ik hou van keuningwinter

Graphicnizor

Ik heb zojuist even overlegd met Zorba en Sven en heb ze voorgelegd dat het misschien interessant is om een soort van vragenronde te maken voor de heren van Team Sheartwist Stormtrackers uit de USA.

Deze heren zijn nu klaar voor het 2013 seizoen en ze maken ook verslagen die ze dan op xtremechasing.nl neer gaan zetten.
Mijn vraag is dan ook, lijkt het jullie wat om vragen te stellen aan een echte stormchaser uit de USA?
Want bij de te weinig animo wil ik zijn tijd niet verspillen en zich te vervelen in de chat.

Ik praat al een tijdje met kevin en Scott en heb ze inmiddels als vrienden kunnen ontvangen.
Het leukste is dat als hun gaan chasen in de USA ik met ze mee zou kunnen. en bij hun zou kunnen logeren wat natuurlijk awesome is.
Het team bestaat uit Kevin en Scott. Het zijn geen bekende chasers zoals Tim Reed, Tim samaras en al die andere jongens.
Maar deze kunnen het ook prima.
Kevin jaagt al 10/15 jaar en heeft bij de Joplin tornado onwijs veel geluk gehad. Want hij is namelijk onderschept door de Joplin tornado en is daarbij al zijn materiaal verloren.

Een stukje van kevin.

Ive had 2 camcorders, 2 cell phones, 1 digital camera,including emergency lights till 2 years ago and lost it all to a Joplin Mo tornado I was on and got hit by a major tornado 5 miles out and it did alot of distruction including damaging my car and all equipment and I walked away with only scratches

Nu wil het zo dat ik ze ook gevraagd heb om met ons stormchase liefhebbers en de liefhebbers van onweer een soort van Q&A chat te starten en gaan we een geschikte datum bedenken. omdat dit voor ons laat in de avond gaat worden.
Scott was in ieder geval razend enthausiast en ik hoop dat jullie dit ook leuk vinden.

HOU ER REKENING MEE DAT DIT LAAT WORD GEZIEN HET TIJDSVERSCHIL!!



Datum: VOORLOPIG DONDERDAG 18 APRIL

Dennis


Graphicnizor

ja ik ook wel, praat al veel met ze, zal ze dan ook introduceren in de chat, ken je geen engels geen probleem. ik vertaal t voor ze. Al weet ik niet zeker nog of Kevin kan. Scott wel

Dennis

ok datum komt hier wel te staan dan.....

Graphicnizor

ja een paar dagen van te voren. Ook zal ik dat op twitter even laten horen. Neem aan dat t team van Meteo-service dit ook even gaan doen. Wil veel mensen daar hebben. Ga ook kijken of we mensen vanuit uk/us ook in de chat krijgen.

GekkeLeo

Leuk en gaaf idee zeg!

Ik hoor wel wat we voor je kunnen betekenen  ;)

jorentje1997

Super! Ik zal er proberen bij te zijn  ;)

Muisje1988


VinceBongiovi


ThaGhostNL

Ik zal het voorleggen bij Jan en Johan om te kijken wat we voor je kunnen betekenen. Onze chat staat in ieder geval tot je beschikking. Als je weet wanneer het gebeuren gaat dan horen we het graag van je.

Je kan een kanaal starten op de chat. Neem even contact met mij op wanneer je dat wilt doen.

Leuk initiatief!
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Graphicnizor

Dank voor alle toffe reacties. je kan je voorstellen dat Kevin en Scott druk zijn dus ik ga even kijken of ik de chat voor vrijdag/zaterdag kan regelen maar hou rekening ermee dat dit ook niet zou kunnen.

Ik vind dit zelf ook een erg tof idee en wil hier wat fatsoenlijks van maken.
ook probeer ik de link van de chat neer te zetten op hun page zodat eventueel ook  de fans (1200+ )hun vragen aan ze kunnen stellen.
Dit is nog nooit eerder gedaan en ik heb t geluk dat ik sheartwist al een hele lange tijd ken. en nu dan ook persoonlijk.
Zoals je kan zien op de facebookpage van Xtremechasing.nl heb ik ze toestemming gegeven om materiaal te posten.
Dus de chat gaat gebeuren alleen de vraag is wanneer en hoe,

Lijkt me handig als het kanaal Sheartwist-Stormtrackers kan heten. Kanaal heb ik zojuist nog even gejoined en zal daar even blijven zolang mijn pc daar zin aan heeft.

Hou er wel rekening mee dat dit hobby chasers zijn, hebben geen duizenden $$$ om te besteden zoals topteams maar verdienen wel de aandacht omdat ze hetzelfde willen als wij.
Het pakken van de meest extreme weersomstandigheden.

Je kan hun bezigheden volgen op de volgende adressen:

http://www.facebook.com/pages/Xtremechasingnl/125600280845506
http://www.facebook.com/ShearTwistStormTrackers
http://www.facebook.com/pages/ShearTwist-Storm-Media-Inc/131119183671674

Op onze website hebben we ook een speciaal stuk ingericht waar ik hun verslagen in ga opslaan.
http://xtreme-chasing.nl/our-friends-in-the-usa/

Ik hoop even dat dit op snelle termijn kan, de langer we wachten de slechter de timing.
Zelf heb ik heb m nog even laten weten dat we klaar voor ze zijn. Nu even wachten op definitieve antwoorden.


Graphicnizor

UPDATE TIJD VANAVOND OM 23:00 UUR TIJD/DATUM KAN NOG VERANDEREN

Jan van Ooijen

Citaat van: Graphicnizor op do 11 apr 2013 - 02:31
UPDATE TIJD VANAVOND OM 23:00 UUR TIJD/DATUM KAN NOG VERANDEREN

Is dat niet een beetje te snel? Heb net pas de mail van Turbo gelezen...
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost

Citaat van: Jan van Ooijen op do 11 apr 2013 - 07:34
Is dat niet een beetje te snel? Heb net pas de mail van Turbo gelezen...

Hartstikke leuk idee maar inderdaad misschien wat te snel. Misschien hebben mensen in die korte tijd (gisteren en vandaag) dit topic nog niet eens gezien.

Edit: of bedoel je dat je vanavond om 23:00 een tijd gaat plannen?

Graphicnizor

Is idd beetje snel, is inmiddels uitgesteld naar volgende week. Ik had ook niet in de gaten dat het VANDAAG al was! Mijn excuus!
Weekend wordt een beetje een probleem omdat ze zich dan voorbereiden op chases en weet ik wat. dus het staat nu VOORLOPIG op Donderdag 18 April

ThaGhostNL

Inmiddels heb ik ook niet stil gezeten en alvast een pagina aangemaakt voor de chat. Deze is al actief.
http://chat.meteo-service.nl/ssc.php
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Giso84

Dit is echt een leuk idee voor de stormchase fanaten!

Ik zelf heb regelmatig prive chats met Reed Timmer, erg sociaal en eerlijk persoon en nooit te beroerd om iemand wat bij te brengen met betrekking tot "severe weather"

Zat zelf laatst in de chatbox van Ben mcMillan waar heel veel Nederlanders zaten, erg gezellig maar best onoverzichtelijk met al die chats.

Ik hoop dat jullie iets leuks kunnen bedenken voor dit concept, Good Luck !!
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Vortex

Gebruiken ze het Spotter Network ook? Zou wel leuk zijn om ze nu woensdag (Moderate Risk Oklahoma, Kansas, Missouri) te kunnen volgen in GRLevel3.
We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been. Spiral out, keep going...
http

Graphicnizor

Dat kun je ze straks allemaal zelf vragen :)

Powered by EzPortal