Meteorietenregen in Oeral-gebied Rusland

Topic gezien door 26773 bezoekers
Gestart door aloa, vr 15 feb 2013 - 07:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zwoof

Citaat van: Reutel op vr 15 feb 2013 - 10:20
Fake!  ;D

En dan nog dat reclame plaatje rechts onderin.   :o

Hehe!  ;D

Vortex

Citaat van: Reutel op vr 15 feb 2013 - 10:14Een sonic boom geeft geen schade van deze omvang, dat is onlangs nog bewezen door de mythbusters.

Ik heb geen idee of de sterkte van zo'n knal beinvloed wordt door de vorm en snelheid van het object, maar het zou mij niet verbazen als er verschil is tussen een gestroomlijnde straaljager die maximaal zo'n 1 km/s (mach 3) gaat en een rotsblok dat misschien wel 25 of meer km/s ging.
We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been. Spiral out, keep going...
http

Marcel

Citaat van: DSDLimurg op vr 15 feb 2013 - 10:16
Ik weet het niet of het echt is maar dit filmpje kwam ik ook tegen,

dat is een opname van de "door to hell".
Dat is inderdaad een gaswinningsproject dat mis is gegaan.
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Graphicnizor

je hoort bij mn filmpje ook 3 knallen

GHkstra

Citaat van: Graphicnizor op vr 15 feb 2013 - 10:41
je hoort bij mn filmpje ook 3 knallen
Volgens mij is het gewoon 1 knal die weerkaatst net als bij onweer.

ron12

500 gewonden daar bron noshttp://nos.nl/artikel/474351-meteroriet-oeral-400-gewonden.htmlwaarschijnlijk ook een zink fabriek ingestort daar.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Duitje

Citaat van: zwoof op vr 15 feb 2013 - 10:33
En dan nog dat reclame plaatje rechts onderin.   :o

Hehe!  ;D

Dit komt waarschijnlijk door je geschiedenis ;) Ik heb namelijk een andere reclame :P
@Kees_Zwaan

arjanbruggink

Citaat van: Graphicnizor op vr 15 feb 2013 - 10:41
je hoort bij mn filmpje ook 3 knallen
En tussen de plek van opname en plek van explosie, dik 36km afstand.
Wel een heel mooi fenomeen zeg!!! Je zult je rot schrikken.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Shadow112

Nieuwe info.

"De ontploffing van de meteoroïde zorgde voor een grote lichtflits die de regio verlichtte. De meteoroïde was voor een groot deel verbrand toen hij neerstortte in een meer nabij Chebarkul. Volgens het ministerie van Rampenbestrijding verbrandde het grootste deel van de steen in de lucht. De schokgolf en een regen aan afgebrokkeld steen heeft in zeker zes steden schade aangericht."

Telegraaf

Shadow112

Citaat van: arjanbruggink op vr 15 feb 2013 - 11:12
En tussen de plek van opname en plek van explosie, dik 36km afstand.
Wel een heel mooi fenomeen zeg!!! Je zult je rot schrikken.

Inderdaad, ik vraag me toch af hoe groot deze moet zijn geweest en waar die uit bestond. En ja die van vanavond zou inderdaad uit een andere richting komen. Bizar toeval dan. :o

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Graphicnizor

Citaat van: GHkstra op vr 15 feb 2013 - 10:46
Volgens mij is het gewoon 1 knal die weerkaatst net als bij onweer.
hoort daar ook t 3x rammelen van t raam bij?

Marlieke

Citaat van: zwoof op vr 15 feb 2013 - 10:33
En dan nog dat reclame plaatje rechts onderin.   :o

Hehe!  ;D

Zwoofje toch! Dat jou dat wel weer opvalt he?  ;D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...


Shadow112

Nog een

'Er is een grote kans dat er nog een meteoriet de atmosfeer zal binnendringen in de volgende uren', beweert Sergey Smirnov van het Pulkov......bservatorium op de Russische nieuwszender Vesti.'

ad.

Spannend  ;D

GHkstra

Citaat van: Graphicnizor op vr 15 feb 2013 - 11:34
hoort daar ook t 3x rammelen van t raam bij?
De eerste is wel duidelijk een stuk harder dan die 2 erna.
Daarna hoor je nog een aantal doffe klappen.
Het zullen wel knallen van de impact zijn.
Het lijkt wel een sciencefiction film  :P

ron12

De meteoriet van avond langs komt kun je hier live volgen http://www.bareket-astro.com/live-astro.com/live-astronomical-web-cast/asteriod-2012-da14-flyby-webcast.html link werk niet helaas kan iemand hem klik baar maken ;)

Edit Zorba: Link klikbaar gemaakt ;-)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Graphicnizor

Blijkt achteraf dus wel dat een meteoriet ( of iets anders ) op 20km hoogte door russische rakketten is geraakt en dan de vraag waar schoten ze op? En nog meer meteorieten? gezellig...

jorentje1997

Citaat van: ron12 op vr 15 feb 2013 - 11:52
De meteoriet van avond langs komt kun je hier live volgen link werk niet helaas kan iemand hem klik baar maken ;)


http://www.bareket-astro.com/live-astro.com/live-astronomical-web-cast/asteriod-2012-da14-flyby-webcast.html

En vanavond zou het toch een asteroïde zijn?

Powered by EzPortal