Meteorietenregen in Oeral-gebied Rusland

Topic gezien door 27190 bezoekers
Gestart door aloa, vr 15 feb 2013 - 07:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GekkeLeo

Citaat van: ron12 op vr 15 feb 2013 - 17:09
euh in gelderland was er ook een te zien afgelopen woensdag http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/1997822/vuurbal-gezien-boven-gelderland.htm
Dat was waarschijnlijk een rakettrap die terug in de dampkring kwam

ron12

Citaat van: GekkeLeo op vr 15 feb 2013 - 17:13
Dat was waarschijnlijk een rakettrap die terug in de dampkring kwam
ja dat zeggen ze wel,je weet het niet he
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Vortex

Geen spoken op laag water zoeken he :) Binnen een uur nadat hij gezien was, was al precies bekend wat die vuurbol van woensdag was, inderdaad de 3e trap van een Soyuz raket die (even uit het hoofd) 11 februari richting ISS gelanceerd was.

Japan dus ook al... wel, woensdag is er ook een vergelijkbaar iets in Cuba geweest. Een enorme vuurbol (zo groot als een autobus) met daarachteraan een knal waar door de daken van huizen schudden.

Hier nog een duidelijke plaat:

http://s.telegraph.co.uk/graphics/html/Years/2013/February/images/Meteor5.png

2012 DA 14 heeft er dus niks mee te maken, de schatting hier is dat hij 2 meter groot was bij binnenkomst (heb ook ergens 15 meter gelezen). Zo'n ding van 2 meter is niet te detecteren volgens mij, helemaal niet als hij uit de richting van de zon komt.

Ik heb nog wel mijn twijfels of die fabriek door een brok stuk beschadigd is, ik vermoed nog steeds de schokgolf.
We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been. Spiral out, keep going...
http

ron12

meldingen van meteoriet inslag CUBA paar uur geleden, bericht nog niet bevestigt
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

bij de stad roda in cuba meer berichten nu via blogs even google rodas stad cuba meteoor
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep



Joep


Graphicnizor

Nog een filmpje dat de meteor de dampring inschiet


ron12

nog een filmpje van 16 minuten veel plezier er mee
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Citaat van: Graphicnizor op vr 15 feb 2013 - 22:55
Nog een filmpje dat de meteor de dampring inschiet


je ziet gewoon de schaduw van dat gevaarte,een hele flinke dus
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

ik zit die film te bekijken hierboven zijn 2 schaduwen te zien zowel links boven en rechtonder zouden er twee geweest zijn?????die ander in een hogere baan??of zie ik het verkeerd :-\
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

klapper

Nog een mooie video uit japan

uit san fransisco

en schijnbaar zijn er in australie, kazachstan, japan, europa, rusland, cuba, zuid afrika, marokko, usa enz ook vuurballen gezien.
Blijkbaar gaan we dus door een cluster met meteorieten heen.
En de vraag is hoelang gaat het nog door, vind het zelf wel ontzettend interessant
En hier nog een plaatje van de russische meteoor en de komeet van gisteravond

Oja al deze info haal ik hier vandaan ;-)
http://thewatchers.adorraeli.com/2013/02/16/in-last-2-days-fireballs-were-reported-all-over-the-world-sweden-netherlands-russia-japan-cuba/

ron12

zo aan die knallen te horen is boven hun die meteoor ontploft zo te horen aan de vele knallen die je hoord bij deze film,je hoort wel heel veel knallen bij deze filmMeteorite hits Russia Video During Impact Chelyabinsk ??????? ??? ??????????? je hoort het heel wel duidelijk
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

beelden op internet gevonden van de meteoriet in cuda van afgelopen woensdag
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal