Het grote vuurwerk topic

Topic gezien door 38742 bezoekers
Gestart door Marsel, ma 17 dec 2012 - 16:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marlieke

Citaat van: Ries op za 22 dec 2012 - 19:22
Enorme pyrojunk hier...zit dagelijks op de vwforums en heb al héél wat in de bestelling staan voor dit jaar... wordt gaaf! Hopen op wat aardig weer; al vrees ik de oudjaarssingulariteit...mist...die dan weer nét voor twaalven optrekt!

Die mist werken we ook zelf voor een groot deel in de hand he? Net voor twaalven gaat er ook al veel vuurwerk de lucht in waardoor de mist erger wordt... Maar goed, we blijven hopen op een mooie heldere hemel verlicht door giga-mooie vuurwerkeffecten!
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Remy

Vuurwerk blijft leuk maar ik ben meer een fan van grote vuurballen.
Beetje benzine in een dikke stalen pijp,zakje meel erbovenop lange kabel met een elektrische ontsteker en laat die paddo wolk maar komen :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Weerfreak 1337

Citaat van: Remy op zo 23 dec 2012 - 10:16
Vuurwerk blijft leuk maar ik ben meer een fan van grote vuurballen.
Beetje benzine in een dikke stalen pijp,zakje meel erbovenop lange kabel met een elektrische ontsteker en laat die paddo wolk maar komen :)

Lol :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

mochino

Ook Ik ben een groot vuurwerk fanaat.

Dit jaar het 6x 6inch rekje maar weer uit de schuur halen  8)

wat flowerbeds en de rest van het bekende spul.

Ben trouwens bezig geweest met onderstaande bak in het filmpje, maar vond 600 toch wat te gortig. Vetste flowerbed die er bestaat.

naam air force one meer dan 700 shots en 100 kilo




Joep

Iemand ervaring met hollandivani.nl daar bieden ze vuurwerk aan tot wel 90% korting
Vuurwerk is te koop in beverwijk. Ik twijfel vandaar.

Fren

Citaat van: mochino op zo 23 dec 2012 - 20:30

naam air force one meer dan 700 shots en 100 kilo


Ziet er mooi uit inderdaad
Al moet ik zeggen dat deze gasten wel erg dicht met die doos in de buurt lopen van diegene die nog af gaat. Je kan ook ff twee minuten wachten :')
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Peter

Citaat van: Remy op zo 23 dec 2012 - 10:16
Vuurwerk blijft leuk maar ik ben meer een fan van grote vuurballen.
Beetje benzine in een dikke stalen pijp,zakje meel erbovenop lange kabel met een elektrische ontsteker en laat die paddo wolk maar komen :)
Ik ben toch blij dat de politie dit jaar alles op alles gaat zetten om gasten zoals jou voortijdig op te pakken. Heel verstandig om dit hier neer te zetten, met al die mooie opsporingstechnieken van ze.
::)
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

ron12

geef mij maar onweer,is veel mooier,dan die klote vuurwerk ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

zorba

Citaat van: Joep op zo 23 dec 2012 - 21:24
Iemand ervaring met hollandivani.nl daar bieden ze vuurwerk aan tot wel 90% korting
Vuurwerk is te koop in beverwijk. Ik twijfel vandaar.

Dat is wel bizar goedkoop allemaal. Zou het goedgekeurd vuurwerk zijn? Twijfel lijkt me terecht!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Remy

Citaat van: Peter op zo 23 dec 2012 - 23:01
Ik ben toch blij dat de politie dit jaar alles op alles gaat zetten om gasten zoals jou voortijdig op te pakken. Heel verstandig om dit hier neer te zetten, met al die mooie opsporingstechnieken van ze.
::)
Mensen als ik daar doet de politie helemaal niets mee.
Mensen als ik slopen geen verkeersborden en halve dorpswijken met vuurwerk.
Mensen als ik zijn bovendien verstandig genoeg dergelijke acties alleen te doen in weilanden waar niets stuk kan,gezellig bij de melkbus fetisjisten :)
Oh bovendien is er hier amper politie,en al helemaal niet tijdens de jaarwisseling... dan hebben ze het al te druk met dronken mensen ruzies en vuurwerk overlast.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Weerfreak 1337

Citaat van: zorba op zo 23 dec 2012 - 23:31
Dat is wel bizar goedkoop allemaal. Zou het goedgekeurd vuurwerk zijn? Twijfel lijkt me terecht!

Ja idd, ook die tubes(buizen in de cakes) tot 50 gram, terwijl dit jaar 25 gram per buis is toegestaan. Klopt dus al niet, al zal het me niet verbazen als het er echt in zit, omdat daar wel nog meer illegale troep word verkocht in Beverwijk (zwarte markt/De Bazaar). En ik vraag me zowiezo af of het allemaal inderdaad wel is goedgekeurd, of het wel "echt" vuurwerk is. Klinkt allemaal mooi enzo, om 0:00 begin je die "zogenaamd grootste potten van NL" af te steken en blijken er alleen maar van dat romeinse kaarsenzooi in te zitten of de helft doet het niet. Je gaat terug, en waar is meneer de vuurwerkverkoper gebleven? Weg ;)
Ook het lawinepijlenassortiment vind ik bizar :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Richard

Ook ik ben een ongekende vuurwerkfreak. Begin november begint het toch echt al wel weer te kriebelen.
Net 16, dus nog niet zoveel ervaring qua mooie herinneringen en dergelijke.
Wat ik wel weet is dat ik er ook dit jaar weer heel veel zin in heb!
En fijne feestdagen iedeereen :) (kan nog net)

Ries

Citaat van: zorba op zo 23 dec 2012 - 23:31
Dat is wel bizar goedkoop allemaal. Zou het goedgekeurd vuurwerk zijn? Twijfel lijkt me terecht!
Is dit jaar vrijwel allemaal Cafferata en Royal spul, gewoon NL legaal spul. Truc van hen is dat de grote trekpleisters (grote boxen enzo) zo klein ingekocht zijn, en het er al voor opening zo stervensdruk is, dat er al gauw niks dan kleinere (pijlen)pakketjes over is. Vroeg zijn is bij Hollandivani dus het devies.

Joep

Heb je hier ervaring mee dan?

Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Diem

Citaat van: Jur op do 20 dec 2012 - 08:36
Vorig jaar m'n hand lelijk verbrand door andermans vuurwerk. Ik ben er helemaal klaar mee :)
Ik ook helaas :(

Vorig jaar had ik (op de inmiddels andere site) gezegd dat ik door een rotje een piep in m'n oor had gekregen. Ik zal nog even vertellen hoe het er nu voorstaat. Helaas is de piep niet meer weggetrokken, het is juist alleen maar erger geworden. Ook heb ik sinds een aantal maanden overgevoeligheid voor geluid erbij gekregen, waardoor bijvoorbeeld bestek en bepaalde stemmen pijn doen aan m'n oor. Het 'fijne' van gehoorschade is dat als je het eenmaal hebt opgelopen het nooit meer uit zichzelf geneest, het kan alleen maar erger worden. Daar ben ik dus mooi klaar mee door 1 astronautje :(

Ik vond vuurwerk altijd hartstikke leuk en was er vaak al mee bezig in m'n hoofd vanaf oktober. Nu kan het me niks meer schelen en heb ik totaal geen 'vuurwerkgevoel'. Waarschijnlijk dus nooit meer vuurwerk voor mij en leren leven met gehoorschade waar je elke dag last van hebt.

T-inus

Schande dat ik dit topic nu pas zie  :-[
Ook word weer even een klein kind tegen het eind van het jaar haha.

Moet zeggen dat ik dit jaar alleen wegens omstandigheden niet veel vuurwerk heb.

Maar wat wij altijd doen met een paar man, is bij Valk in nijverdal bestellen. Je krijg daar enorme kortingen als je per karton besteld. En het is allemaal legaal.
Ze hebben daar vooral, wolff, bonfireworks, royal.

http://www.vuurwerkperdoos.nl
http://www.valk-vuurwerk.nl

Citaat van: mochino op zo 23 dec 2012 - 20:30
naam air force one meer dan 700 shots en 100 kilo

Moet zeggen dat ik de Tears from heaven (CNY 259) dan een dikkere bak vind, terwijl deze een stuk kleiner is.
Heb em dit jaar, met wat geluk, behoorlijk goedkoop kunnen bemachtigen.



Verder ga ik zo goed als elk jaar in Maart naar Fallas de Valencia en daar krijg je dit te zien / horen :


Niet door mij zelf gefilmd.


Wel door mij zelf gefilmd.
Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

Marlieke

Gezien een naar alle waarschijnlijkheid natte en winderige oud-en-nieuw heb ik besloten slechts 1 cake te kopen. Deze is het geworden:

Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Remy

Mooie vuurbal in hoe kan het ook anders... Rusland.

Een benzinepomp die paddestoelt... Lekker warm :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

T-inus

Het is weer de tijd van het jaar.

Iedereen zijn/haar vuurwerk alweer besteld?
Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

Powered by EzPortal