Meteorologische herfst begonnen: direct temperaturen onder vriespunt

Topic gezien door 1995 bezoekers
Gestart door Shadow112, za 01 sep 2012 - 11:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shadow112

Meteorologische herfst begonnen: direct temperaturen onder vriespunt



De meteorologische herfst is koud begonnen. In Twente zakte de temperatuur aan de grond vanochtend vroeg zelfs even onder het vriespunt. Er werd om kwart over zeven -0,4 graden genoteerd. Toch belooft het een mooi weekend te worden. Elders in het land was het 's ochtends ook fris, maar daalde het kwik niet onder nul, meldt Weeronline. In De Bilt werd het niet kouder dan 3,2 graden. In het noorden van Groningen en op de Waddeneilanden was de minimumtemperatuur zelfs 11 graden.

De overgang naar de herfst verliep iets kouder dan vorig jaar. Toen werd in het hoofdmeetpunt in De Bilt 3,4 graden gemeten.

Bron: nrc.nl

Johann

En sneeuw in de Alpen

En ook in de Alpen moest het mooie zomerse weer met vorige week nog 30+ plaatsmaken voor de herfst. In de bergen viel lokaal tot 1000 meter sneeuw. Rond de 2000 meter viel  circa 30cm en boven de 2700 meter lokaal een halve meter verse sneeuw.
Veel Alpenpassen zijn op dit moment wegens het slechte weer afgesloten.

Meer winterse plaatjes >> https://www.facebook.com/media/set/?set=a.377388448999953.86613.135173426554791&type=1

Arend

Citaat van: Johann op za 01 sep 2012 - 12:58
In de bergen viel lokaal tot 1000 meter sneeuw.

Kijk, dat noem ik nog eens een pak sneeuw. Niet dat laagje poeder waar we het hier meestal mee moeten doen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Tyshane

Het was hier ook frisjes maar had niet gedacht dat het zo koud zo worden. Op zich wel lekker deze periode; overdag kan het nog lekker warm worden, maar de nachten worden alweer wat frisser en dat slaapt toch een stuk fijner.


Citaat van: Arend op za 01 sep 2012 - 14:14
Kijk, dat noem ik nog eens een pak sneeuw. Niet dat laagje poeder waar we het hier meestal mee moeten doen.

Haha, lol. Dat is het echte werk een kilometer sneeuw!  ;)

Edit, ik zie net dat de tekst wel klopt. Tot 1000 meter, viel er sneeuw. Ik dacht eerst even aan een type-foutje. :)

Powered by EzPortal