Lowlands neemt geen maatregelen tegen noodweer

Topic gezien door 2801 bezoekers
Gestart door zorba, ma 06 aug 2012 - 17:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zorba

Lowlands neemt geen maatregelen tegen noodweer



Het Lowlandsfestival neemt geen extra maatregelen tegen noodweer, hoewel de organisatie van Lowlands geschrokken is van de afgelopen zaterdag ingestorte festivaltent in Steenwijkerwold. Woordvoerder Bente Bollmann van organisator Mojo-concerts zegt dat Lowlands goed voorbereid is op eventueel noodweer. Het festival bij Biddinghuizen begint op 17 augustus. 'Wij nemen geen extra maatregelen naar aanleiding van de gebeurtenissen in Steenwijkerwold. Aan al onze leveranciers worden altijd al strenge eisen gesteld', zegt Bollmann. 'Dan heb ik het natuurlijk over de tentenbouwers, maar ook over de decorbouwers en dat soort zaken.'


Bron: ad
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

GekkeLeo

Las het in de Spits idd. Dacht in eerste instantie wat een egoistiche eikels!

mauriceb

net of de tenten op lowlands wel blijven staan bij een downburst, ik vraag me alleen wel af wat voor een maatregelen je moet nemen. het enige wat ik kan bedenken is een meteo dienst die de boel goed in de gaten houdt.

Tyshane

Ze zeggen dat ze geen EXTRA maatregelen nemen, dat betekent niet dat ze geen maatregelen nemen. Waarschijnlijk zijn ze al goed voorbereid. Verder kan je inderdaad niet alle risico's wegnemen, maar proberen de schade zoveel mogelijk te beperken mocht het los gaan.

hj32

Helga van Leur belde me gisteren, hartstikke leuk trouwens :D
Die zei dat organisaties contracten kunnen afsluiten en dan worden ze constant geinformeerd over de weersituaties en gewaarschuwd.
Ze zei dat dat helemaal niet zo duur was, dus eigenlijk is er geen reden om het niet te doen.
Het lijkt mij stug dat Lowlands niet zo'n contract heeft afgesloten.
Ze zei ook dat excessen als bij pukkelpop en dicky woodstock niet kunnen worden voorkomen.
Ze kunnen het gewoon nooit precies weten :)

Tyshane

Citaat van: hj32 op do 09 aug 2012 - 10:59
Helga van Leur belde me gisteren, hartstikke leuk trouwens :D
Die zei dat organisaties contracten kunnen afsluiten en dan worden ze constant geinformeerd over de weersituaties en gewaarschuwd.
Ze zei dat dat helemaal niet zo duur was, dus eigenlijk is er geen reden om het niet te doen.
Het lijkt mij stug dat Lowlands niet zo'n contract heeft afgesloten.
Ze zei ook dat excessen als bij pukkelpop en dicky woodstock niet kunnen worden voorkomen.
Ze kunnen het gewoon nooit precies weten :)

Leuk dat ze even belde en reageerde op je vragen! Ik heb ook begrepen dat meerdere meteo-diensten een dergelijke dienst aanbieden en zo, indien nodig, specifiek per evenement kunnen waarschuwen. Maar idd ook dan is niet alles te voorkomen. En verder is het dan misschien niet duur, maar dat is persoonlijk denk ik, misschien vinden sommigen het ook wel onnodig, 'het zal wel loslopen'... Bij een beetje festival hoort een goeie bui en wat modder... maar geen gevaarlijk noodweer. ;)

Reutel

Wellicht heeft Lowlands betere tenten dan die andere festivals en zien ze eventuele weerextremen met vertrouwen tegemoed. Het zou zo maar kunnen...  8)

Peter

Lowlands heeft een contract zover ik weet bij Meteo-Consult, en krijgen ze een x-aantal maal per dag een weersverwachting. Bij dreigend onweer/noodweer komen er zelfs meer weers-updaten, specifiek voor het Lowlandsterein. En is die informatie ook voor de bezoekers te lezen op de grote beeldschermen die verspreidt over het terein staan.Zodoende is de organisatie redelijk vroeg op de hoogte over de stand van zaken, maar ook de bezoekers zijn op de hoogte. Is ook wel nodig met een bezoekersaantal van 55.000 man.
Maar je zorgt er voor dat de kans op grote paniek kleiner is, mocht het echt misgaan.
Vaak neemt de organisatie zelf al preventieve maatregelen als het hard gaat waaien, zoals het neerhalen van doeken uit de reclamezuilen zodat die zuilen minder wind vangen.

Wij lopen daar elke keer voor de brandbeveiliging, ook bij naderend noodweer krijgen wij die informatie vroegtijdig, zodat wij ook tijdig op de hoogte zijn. Werkt erg goed, en zodoende is iedereen op de hoogte. ;)
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Tyshane

Eigenlijk is de titel die het AD aan dit artikel geeft wel misleidend. Ze nemen wel degelijk maatregelen, alleen geen extra maatregelen, juist dat woordje 'extra', dat een belangrijk deel van de kern van het verhaal is, mist in de titel... Best jammer. ;)


Citaat van: Peter op do 09 aug 2012 - 19:50
Lowlands heeft een contract zover ik weet bij Meteo-Consult, en krijgen ze een x-aantal maal per dag een weersverwachting. Bij dreigend onweer/noodweer komen er zelfs meer weers-updaten, specifiek voor het Lowlandsterein.
...
Wij lopen daar elke keer voor de brandbeveiliging, ook bij naderend noodweer krijgen wij die informatie vroegtijdig, zodat wij ook tijdig op de hoogte zijn. Werkt erg goed, en zodoende is iedereen op de hoogte. ;)

Dank voor je toevoeging en uitleg!  :)

Powered by EzPortal