Dorpje in Zweden getroffen door hevige winterstorm

Topic gezien door 1961 bezoekers
Gestart door Shadow112, vr 20 jul 2012 - 15:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shadow112

Dorpje in Zweden getroffen door hevige winterstorm



Een zomerse winterstorm heeft Vindeln getroffen, een dorpje in het noorden van Zweden. De inwoners van het plaatsje in de buurt van Umeå schrokken wel even maar vonden het best wel fijn. "Het was cool. Plots begon het hier volop te sneeuwen. Ik moest wel binnenblijven anders had ik zeker een sneeuwman gemaakt", vertelt Andrée Norberg. Volgens een weervrouw ging het om een stevige hagelstorm.

"We zijn hier wel wat sneeuw gewoon maar niet tijdens de zomer. Het is wel straf dat we hier nu een sneeuwstorm hadden", zegt hij in de krant Aftonbladet. Norgberg zat thuis achter de computer te chatten met vrienden toen hij plots hevig lawaai hoorde. Er viel iets op het dak en dat gebeurde met een luide plof. "Mijn vrienden konden het ook horen via mijn koptelefoon. We hebben maar een dunne dakbedekking en dus was het een hels lawaai."

De storm duurde een paar uur en het dorpje verdween onder een dikke witte laag. Lovisa Andersson van het metereologisch instituut SMHI denkt dat het eerder om een stevige hagelstorm ging. "Het kan soms stevig gaan hagelen in juli. Dat is niet zo ongewoon. We hadden hier in Stockholm eerder deze week ook al te kampen met hevige hagelbuien."

Bron: hln.be

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 20 jul 2012 - 16:41
Klein idee hoe het er aan toe ging daar:

Blijkbaar kennen ze daar het verschil niet tussen sneeuw en hagel.  :-\ Wat een onzin, verder gaaf filmpje.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal