Tropenrooster voor dakdekkers

Topic gezien door 2434 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 26 apr 2012 - 11:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Tropenrooster voor dakdekkers

Dakdekkers mogen volgens een tropenrooster werken als de temperatuur 25 graden of meer bedraagt. Bij 40 graden Celsius mogen ze met het werk stoppen met behoud van loon. Vakbond CNV Vakmensen heeft dat met werkgevers afgesproken in een principe-akkoord over een nieuwe cao.

,,Bij werk in de volle zon op een plat dak kan de temperatuur fors oplopen tot zeer onaangename waarden. De dakdekkers worden met deze afspraken beter beschermd", aldus CNV-onderhandelaar Aart van den Brink donderdag. Als het te heet wordt kan er bijvoorbeeld met beschermende time-outs worden gewerkt. Onder de cao voor de dakdekkersbranche vallen ongeveer 4000 werknemers. Zowel uitvoerend, technisch als administratief personeel valt onder de cao die voor heel 2012 geldt. Dit jaar stijgen de lonen met 1,75 procent. Daarnaast zijn er twee eenmalige uitkeringen afgesproken: 100 euro per 1 juli en nog eens 75 euro per 1 oktober.

Bron Telegraaf
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

Dan is het hopen dat de temperaturen volgende week niet boven de 25 graden gaat uitkomen want dan krijg ik mijn nieuw dak.

André

Zorg maar eerst dat het niet zal regenen , 25° zal nog niet zo vlug genoteerd worden toch niet hier bij ons in West Vlaanderen .
Demeulemeester André

jeffrey83

Interessant! Graag zou ik ook de CAO willen weten van de mijnwerkers op de noordpool, mogen ze daar ook stoppen als de temperatuur onder de -7 gevoels temperatuur komt?

Roan

Citaat van: jeffrey83 op do 26 apr 2012 - 13:03
Interessant! Graag zou ik ook de CAO willen weten van de mijnwerkers op de noordpool, mogen ze daar ook stoppen als de temperatuur onder de -7 gevoels temperatuur komt?
denk ut niet.. ik heb ook gelezen dat kinderen in Siberie alleen niet naar school gaan als het lager is dan -50.. voor de rest niet zeuren, gewoon doorgaan ;)

Jelte

De vraag is natuurlijk alleen... waar wordt die temperatuur gemeten?
Op een dak in de zomer is het zomaar 40 graden.

aloa

Citaat van: Jelte op do 26 apr 2012 - 15:21
De vraag is natuurlijk alleen... waar wordt die temperatuur gemeten?
Op een dak in de zomer is het zomaar 40 graden.
Dat vraag ik me ook af idd. 40 graden is nog nooit gemeten in Nederland (sinds het wordt bijgehouden). 30 graden met een verkoelende wind is te doen, maar windstil en lekker vochtig dan wordt het een ander verhaal.

Powered by EzPortal