Mini chase 22-04-2012

Topic gezien door 1166 bezoekers
Gestart door Leon Eikenaar, ma 23 apr 2012 - 14:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leon Eikenaar

Het was een terleurstellende dag voor ons.
Helaas moest ik die dag werken. Ik had me al voorbereid om een camera voor het raam te plaatsen.
Zodat ik niks kon missen want het was een mooie dag kwa onweer.

Paar uur later kwam ik thuis en wou de video meteen gaan bekijken.
Helaas kon media player het niet afspelen omdat de video veels te groot was! (398 GB)
Maar ik zag op de radar dat er nog kansen waren.
Rond 17.00 uur begon er een nieuwe bui te ontwikkelen en die kwam recht op Zwolle af. Helaas was deze bui te zwak om onweer
te produceren.
Paar uur later was er een mooie ontploffer in Flevoland en ik zag dat die (onweers)bui richting Kampen ging.
Wij gingen er snel heen. Helaas voor ons zwakte de bui af en produceerde geen onweer meer.
We gingen toch maar voor de zekerheid richting Zwartsluis. Onderweg heb ik wel iets gezien wat wel interresant was.
Het leek op een wallcloud.



Eenmaal bij Zwartsluis gingen we stoppen om de radar te checken.
Ik zag dat er nieuwe buien (met onweer) eraan kwamen maar daarvoor moesten we wel een poosje wachten.
Dus wij zaten te wachten op die bui en keken of het wat wou worden. Op een gegeven moment kwam er een politie auto aanzetten.
Die ging recht voor ons stoppen. De agenten waren druk bezig op een schermpje kijken. Mijn mede-chaser zei dat ze ons op de foto hadden gezet.
(vreemd) Op een gegeven moment gingen ze achteruit maar toen gingen ze voorruit. Ze wisten niet wat ze moesten doen.
Maar zijn toch later weg gegaan. Ik vond het zelf erg vreemd en helemaal waarom ze ons op de foto hebben gezet.
Maarja op een gegeven moment zijn we toch richting Zwolle gegaan omdat de bui weer verzwakte.

Voor het begin was dit een beetje terleurstellend. Maar! het seizoen is nog maar net begonnen!

hier nog een paar foto's


Ons uitzicht op de bui ;)


Dreigende lucht.





Mvg,

Team *SSC*
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Powered by EzPortal