Onweerskansen seizoen 2016 - Algemene vooruitzichten

Topic gezien door 75812 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, ma 04 jan 2016 - 19:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jornonweer

Citaat van: dondertje127 op vr 27 mei 2016 - 18:56
Het gaat goed tekeer rond Genk en Zuid Limburg
inderdaad, ook al foto's gezien van windschade en hagel van 4cm diameter!
Danger is real, fear is a choice.

ron12

Melding tornado west Frankrijk, wordt nu al een mooi weekend https://twitter.com/KeraunosOBS  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

Vandaag was er in Aachen een windhoos te zien

bron weerplaza

Koen-IJM

Komt er een apart onweerstopic voor dit weekend?  :)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lander22

in Belgie verschillende straten en kelders ondergelopen ook flinke hagel tot 4cm!! en op sommige plekken ook lokale windschade

maandag is best onzeker sommige geven echt serieuze buien en veel water en  anderen modellen een pak minder?

dondertje127

Webcam Sittard zojuist een aantal flinke inslagen bij Geleen en Sittard Woooww

Live beeld en geluid

Bacci

Citaat van: dondertje127 op vr 27 mei 2016 - 20:24
Webcam Sittard zojuist een aantal flinke inslagen bij Geleen en Sittard Woooww

Live beeld en geluid

Ik hoor alleen water haha

Armand

Gaat heftig tekeer hier. Ruim 2 uur non stop onweer, met veel CG en zelfs 1 GC mogen waarnemen! Bovendien af en toe hagel en heel veel regen, ruim 30mm nu en het gaat nog door. Her en der ook berichten over overstromingen. Wel amateuristisch van knmi dat ze geen waarschuwing geven....

dennis089

Veel onweer te horen :) lig in bad dus kan er niet meer van genieten dan t geluid xd! Ik heb het idee dat het echte werk nog moet komen als ik alles boven België zo zie!

Bacci

Citaat van: Armand op vr 27 mei 2016 - 20:35
Gaat heftig tekeer hier. Ruim 2 uur non stop onweer, met veel CG en zelfs 1 GC mogen waarnemen! Bovendien af en toe hagel en heel veel regen, ruim 30mm nu en het gaat nog door. Her en der ook berichten over overstromingen. Wel amateuristisch van knmi dat ze geen waarschuwing geven....

Tja het is zuid limburg maar he  ;D

dondertje127

Citaat van: Bacci op vr 27 mei 2016 - 20:33
Ik hoor alleen water haha

Nu wel ja. Net ging het hard tekeer. Maar het is nog steeds duidelijk te horen het onweer.

Ik hoop dat het nog doorgaat tot ver in de avond, dan kan ik misschien nog weerlicht waarnemen. Maar ik vrees van niet, op veel plekken in België en Duitsland is het alweer uitgedooft, maar om de een of andere reden gaat het lang door in Limburg. Zal wel niet lang duren voor het ook daar uitdooft denk ik.

dondertje127

Citaat van: Armand op vr 27 mei 2016 - 20:35
Gaat heftig tekeer hier. Ruim 2 uur non stop onweer, met veel CG en zelfs 1 GC mogen waarnemen! Bovendien af en toe hagel en heel veel regen, ruim 30mm nu en het gaat nog door. Her en der ook berichten over overstromingen. Wel amateuristisch van knmi dat ze geen waarschuwing geven....

Ja, en zelfs nu nog op pagina 713 staat er "Er zijn momenteel geen waarschuwingen van kracht".
Wie zijn nou de echte weeramateurs? Juist, degenen die bij het KNMI, Meteo Consult en NOS werken. We leven niet meer in de jaren 80... Wat een ontzettend lakse houding. En dat noemt men dan "veiligheid voorop stellen"...

GeneralDuke

Citaat van: Armand op vr 27 mei 2016 - 20:35
Gaat heftig tekeer hier. Ruim 2 uur non stop onweer, met veel CG en zelfs 1 GC mogen waarnemen! Bovendien af en toe hagel en heel veel regen, ruim 30mm nu en het gaat nog door. Her en der ook berichten over overstromingen. Wel amateuristisch van knmi dat ze geen waarschuwing geven....

Hoe zie je het verschil tussen een CG en een GC? Wat is überhaupt het verschil, welke van de twee kanten de positieve kant is?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Armand

Citaat van: GeneralDuke op vr 27 mei 2016 - 21:31
Hoe zie je het verschil tussen een CG en een GC? Wat is überhaupt het verschil, welke van de twee kanten de positieve kant is?

Een CG gaat van wolk (cloud) naar grond (ground). Een GC gaat andersom, van grond naar wolk. Klinkt raar, maar het kan blijkbaar.

Ik heb het moeilijk kunnen zien, want het ging erg snel, maar het leek toch dat de bliksem een keer vanaf de grond de lucht in schoot, deze vertakte ook richting de lucht.

dondertje127

Ineens nieuwe onweersbuien boven Düsseldorf reikend richting Krefeld en ook nog boven Weert. En hier zie ik ook de bewolking dikker worden in ZO richting. De kans op weerlicht misschien dan toch vanavond al.

Edit: Alweer afgelopen.

jornonweer

Danger is real, fear is a choice.


ron12

Ten zuiden van Nijmegen weerlicht te zien van die bui ten oosten van Helmond.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Al eventjes echt weerlichten waar te nemen in Velp. Zelfs al een keer met het licht binnen aan toen er felle ontladingen waren.


Edit 23:44 uur

Bij Kleve is zojuist ook (opnieuw tijdelijk?) een bui ontstaan.


Trouwens, leuk filmpje. Voor mij was het enkele jaren geleden dat ik dergelijke plassen voor het eerst echt mocht meemaken om doorheen te rijden en überhaubt zelf te zien. Zo groot zag ik ze zelf eerder nog niet eerder.

Het is een zomermei Het seizoen is geopend!

Powered by EzPortal