Onweerskansen seizoen 2016 - Algemene vooruitzichten

Topic gezien door 75810 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, ma 04 jan 2016 - 19:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Leon Eikenaar

Het was afgelopen weekend op de meeste plaatsen een enorme flop, maar gelukkig hoeven we niet hier lang over te piekeren, want vanaf donderdag neemt de kans op onweer in Nederland opnieuw toe!

GFS laat een duidelijk signaal zien en ook WRF gaat er rustig in mee. Zoals gewoonlijk wilt ECMWF er niet veel van weten, alhoewel hun in de vorige runs wel wat lieten zien.

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

ron12

Dan maar zo onweer kijken, hier krijg je het toch niet, Berlijn http://www.citycams.tv/de/deutschland/berlin-tiergarten/ komt zo flink onweer overheen  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen


Bacci

Bijna heel Europa vanaf vrijdag in de onweer, vooral oost-europa, gekkigheid.

jornonweer

Barslechte 18z run van gfs, zowel temperatuur, onweerskansen gedaald en ook koud op lange termijn
Danger is real, fear is a choice.

dondertje127

Ik geloof er niks van dat onweer. Sterker nog, die warmere dagen worden elke dag een dag vooruitgeschoven, laat staan de kans op onweer.
Als het tegen die tijd warm is, zien we wel weer verder.

Ach en de media van de week ook, ik weet niet meer waar. Er stond "Volgende week begint de zomer echt" met eerst 20 en later 25 graden. Haha nou is er al behoorlijk wat af voorlopig. Nouja het is nu nog mei natuurlijk, maar de prognose naar juni toe zien er inderdaad niet veelbelovend uit.

Kortom, voorlopig dus nog niets van zomer terug helaas. Wat de temperaturen en zon mogen we deze maand nog steeds niet klagen vind ik, alleen het onweer schoot er echt tekort. Wat dat betreft hebben we tot nu volgens mij een best warme meimaand. Zou me niets verbazen als mei te warm is :)

Sja en onweer... Het is tot nu toe zeer mager met 2 onweersdagen en 2 weerlichtdagen. Zeker gezien de vergelijking met vorig jaar, toen we al zeker 6 of 7 onweersdagen hadden rond deze tijd (Velp). Vorig jaar waren een aantal van deze best krachtig en lang aanwezig, maar ook buien met maar 1 donderslag of 2 of 3. Dit jaar waren het tot nu toe allebei maar buien met 1 verdwaalde donderklap. Vandaar ook dat zeer magere.

Armand

Er zijn in ieder geval signalen dat er zondag en maandag opnieuw heel veel regen valt. Het ziet er allemaal zelfs nog wat extremer uit, mogelijk dus ook met onweer. Blijft toch nog wachten, maar grote kans dat we opnieuw veel water moeten verwerken.

Energizer85

Citaat van: Armand op di 24 mei 2016 - 21:19
Er zijn in ieder geval signalen dat er zondag en maandag opnieuw heel veel regen valt. Het ziet er allemaal zelfs nog wat extremer uit, mogelijk dus ook met onweer. Blijft toch nog wachten, maar grote kans dat we opnieuw veel water moeten verwerken.


Ik zag het ja.... De neerslagpluimen slaan de laatste paar runs keer op keer extreem uit op zondag.... Kijken of t erin blijft... Gelukkig gaat de temperatuur de komende dagen wel weer omhoog!

jornonweer

Citaat van: Armand op di 24 mei 2016 - 21:19
Er zijn in ieder geval signalen dat er zondag en maandag opnieuw heel veel regen valt. Het ziet er allemaal zelfs nog wat extremer uit, mogelijk dus ook met onweer. Blijft toch nog wachten, maar grote kans dat we opnieuw veel water moeten verwerken.
inderdaad, toch wel serieuze kansen op onweer, mogelijk zelfs grootschalig..
Danger is real, fear is a choice.

dondertje127

Ik vond het wel meevallen met de regen. Paar stevige verscholen regenbuien, maar verder alleen maar miezer. Eigenlijk een beetje saai herfstachtig weer.

jornonweer

Citaat van: dondertje127 op wo 25 mei 2016 - 01:13
Ik vond het wel meevallen met de regen. Paar stevige verscholen regenbuien, maar verder alleen maar miezer. Eigenlijk een beetje saai herfstachtig weer.
nuja hing van plaats tot plaats af, hier viel op zondag 34mm en maandag 25.7mm dus dat is best wel extreem denk ik haha
Danger is real, fear is a choice.

Jan van Ooijen

Helaas heb ik momenteel geen tijd om wat te schrijven, hopen dat Marsel iets over vrijdag/zaterdag wil schrijven



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

arjanbruggink

Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Bacci


ron12

Niet echt groot die kans op onweer, zal toch niet zo zijn dat de maand Mei onweer loos zal verlopen, ik kan het niet heugen dat er ooit een Mei maand zonder onweer is verlopen. Sinds 31 Augustus maar 6 onweersdagen geweest rondom Nijmegen. Diep treurig  :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jornonweer

Morgen ook al een kansje in midden België?
Danger is real, fear is a choice.

Bacci

Uiterste Noordoosten misschien kansje nu/straks?

Armand

Citaat van: ron12 op wo 25 mei 2016 - 17:42
Niet echt groot die kans op onweer, zal toch niet zo zijn dat de maand Mei onweer loos zal verlopen, ik kan het niet heugen dat er ooit een Mei maand zonder onweer is verlopen. Sinds 31 Augustus maar 6 onweersdagen geweest rondom Nijmegen. Diep treurig  :'(

Die kaartjes vind ik maar eigenaardig, kloppen vaak niet. Momenteel is er in elk geval wel kans op onweer. Hoe zwaar, wanneer, waar, enz is nog lang niet zeker. Kansen kunnen natuurlijk nog positiever of negatiever worden.

dennis089

Hopelijk heeft marsel tijd om de spits af te bijten. Het mocht eens tijd gaan worden zeg!


Powered by EzPortal