Winter discussietopic 2023/2024

Topic gezien door 117029 bezoekers
Gestart door TMCThomas, vr 01 dec 2023 - 18:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Der RoX

Ja, of we denken een keer niet dat het 1 maart lente is of dat de SSW/Final Warming geen anomalie kan brengen.

Laten we naar de komende 2,3 runs kijken  8)
Voor hetzelfde geld zit dat blauwe lijntje straks gewoon weer bovenaan

WiNtEr!!11!1!@

TMCThomas

EC oper is opvallend koud inderdaad, het gros van de andere leden valt best mee.


Bacci

Ik hoop eigenlijk wel een beetje dat het gaat vriezen in de nachten vanwege de muggen enzo, maar vgm maakt dat nu  allemaal niet meer uit. Hoe dan ook lekker rustig weer op komst mag niet klagen

Der RoX



Een behoorlijke spreiding vanaf de 6e.

En wordt het 18 of 0 graden overdag op de 12e? De nachten lijken op deze run iig goed af te gaan koelen

Er vormt zich een heerlijke zaagtand  8)
WiNtEr!!11!1!@

dennis089

Die zaagtand staat er al een kleine week in... ik hoop gewoon zo erg dat hij niet op het laatste moment geknakt wordt als een jong bloeiend paasbloemetje.
Het kan zo'n vies grijs weer blijven de komende weken zoals we al maandenlang hebben...
Ik kan echt de zonnige (strak blauw) dagen tellen op 1 hand zo'n beetje.

Ik ben echt toe aan eindelijk weer te kunnen wandelen in de buitenlucht met een warm zonnetje die ondanks de nog koude lente toch je een heel stuk opwarmt.
Weer naar de struiken en bomen kunnen kijken die in de bloei staan als ik over het paadje loop langs het water.

Daarom... geef ons alsjeblieft lente!

Wazquen

Ik moet zeggen dat ik ondertussen wel toe ben aan de lente, meer zon en hogere voorjaars temperaturen.
Ik ben een zwaar sneeuwliefhebber en en flinke vrieskou, maar rond deze tijd van t jaar zet dat zich om in verlangen naar het voorjaar.
Vooral na alweer zo een hopeloze winterperiode te hebben moeten accepteren, heb geen nagel meer over van frustraties.
Dus Dennis, ben t vaak zeker niet met jou eens, maar vanaf nu sta ik aan jou kant.
Tot de winter weer in aantocht is 😉.

dennis089

Citaat van: Wazquen op vr 01 mrt 2024 - 11:20Ik moet zeggen dat ik ondertussen wel toe ben aan de lente, meer zon en hogere voorjaars temperaturen.
Ik ben een zwaar sneeuwliefhebber en en flinke vrieskou, maar rond deze tijd van t jaar zet dat zich om in verlangen naar het voorjaar.
Vooral na alweer zo een hopeloze winterperiode te hebben moeten accepteren, heb geen nagel meer over van frustraties.
Dus Dennis, ben t vaak zeker niet met jou eens, maar vanaf nu sta ik aan jou kant.
Tot de winter weer in aantocht is 😉.
Top! Samen voor mooi lenteweer. Vandaag zelfs een beetje zon hier, maar ik hoor dat de regen alweer in aantocht is. hopelijk wordt dat snel beter!

4seasons

Citaat van: dennis089 op vr 01 mrt 2024 - 10:35Ik ben echt toe aan eindelijk weer te kunnen wandelen in de buitenlucht met een warm zonnetje die ondanks de nog koude lente toch je een heel stuk opwarmt.
Weer naar de struiken en bomen kunnen kijken die in de bloei staan als ik over het paadje loop langs het water.

Daarom... geef ons alsjeblieft lente!
Ik hoop ook dat die lente snel komt.

Hier lijkt het nu wel een novemberdag. Licht aan omdat het al donker is met wederom de regen :'(


Ik ben ook toe aan een keertje windstilte.
Vanmorgen weer die pokkewind tegen (windkracht 6 a 7).
Zo vaak hier overdag wind.

Als ik dan 's avonds/'s nachts in bed lig gaat meestal de wind ook in "slaap" (wind gaat liggen)
Is dat om te pesten of zo? :-X

Iemand die weet waarom dat fenomeen dan plaatsvindt?



TMCThomas

Citaat van: 4seasons op vr 01 mrt 2024 - 16:44Als ik dan 's avonds/'s nachts in bed lig gaat meestal de wind ook in "slaap" (wind gaat liggen)
Is dat om te pesten of zo? :-X

Iemand die weet waarom dat fenomeen dan plaatsvindt?


Naast dat het regelmatig ook gewoon toeval is zit dat hem voornamelijk in de zon, die verwarmt de luchtlagen waardoor lucht begint te stijgen, het gat dat deze stijgende lucht achterlaat wordt opgevuld door andere lucht waardoor wind ontstaat. 's nachts is daar natuurlijk geen sprake van en kan dan de wind wegvallen. Dit effect is echter sterker in de zomer als zon meer kracht heeft, dan merk je vaak dat 's avonds inderdaad de wind wegvalt.


4seasons

Citaat van: TMCThomas op vr 01 mrt 2024 - 17:20Naast dat het regelmatig ook gewoon toeval is zit dat hem voornamelijk in de zon, die verwarmt de luchtlagen waardoor lucht begint te stijgen, het gat dat deze stijgende lucht achterlaat wordt opgevuld door andere lucht waardoor wind ontstaat. 's nachts is daar natuurlijk geen sprake van en kan dan de wind wegvallen. Dit effect is echter sterker in de zomer als zon meer kracht heeft, dan merk je vaak dat 's avonds inderdaad de wind wegvalt.

Dank voor je uitleg Thomas. :)


Ik begreep er niets van, waarom dat zo vaak overdag is.
En daarbij ook nog vaak op de terugweg de wind tegen. >:(


Dit effect is echter sterker in de zomer als zon meer kracht heeft, dan merk je vaak dat 's avonds inderdaad de wind wegvalt
Dan mag het van mij heel snel zomer worden ;D


Der RoX



Die 6 maart blijft toch eigenlijk een beetje dwars doen...

...

Oei, er verschijnen nu toch meerdere kaarten die koudere opties laten zien 🤪
WiNtEr!!11!1!@

Powered by EzPortal