Onweerskansen 28, 29 en 30 mei

Topic gezien door 31785 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 28 mei 2016 - 09:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Giso84

Citaat van: Joep op ma 30 mei 2016 - 20:26
Jij krijgt je deel nog wel denk ik.
Hier lekkere zware donders eindelijk  :)

Ik denk/hoop het, kijkende naar de radars en trekrichting.
Ben al blij met 2 ontladingen die ik kan vastleggen en dan bij de aankomende dagen 10+  ;D
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

pietjelol

Goh niet verwacht maar het ijsselmeer zorgt juist voor een opleving

Ries

Korte bui, paar ontladingen, niks bijzonders ...NO zou hotspot worden maar oosten/zuiden is dubbeldwars geraakt vandaag.

dondertje127

Net een heeeeel fijn onweer over me heen gehad. Nu alweer nieuw onweer te horen vanuit... Ehm... In ieder geval van wara de wind vandaan komt :)

Heb net een aantal CG's gefilmd, maar ook CC's. Eerder vanmiddag zwaar gedonder en geflits iets verder de Veluwe op, en dat waren ook beste donkere rollers, qua donder.

Bovendien, volgens mij hebben ze in het Westen gelukkig ook onweer te pakken. Mien moe in Rotterdam Oost hoorde al gerommel toen ik even aan de telefoon zat even geleden.

Nu is het echt over zo te zien voor het overgrote deel van Oost Nederland, zodra het voorbij is.

Net nog een verdwaalde beste donderslag en dat was het. Kortom, een veelbewogen maandag.

hesselsjoerd

uit het niets fikse onweersbui met windstoten, hagel en veel regen

Joep

Massief onweer boven het oosten.

Een relatief kleinschalig lagedrukgebied, op weg van Duitsland naar België, veroorzaakte vandaag 'veel weer' in onze streken. Tijdens de ochtenduren trok een heftig Duits onweerscomplex (multicellcomplex) vanaf ongeveer de regio Nijmegen naar het zuidwesten. Op veel plaatsen kwam het tot zware regenval met als gevolg wateroverlast. Bovendien was het onweer soms vrij heftig. In Hoensbroek viel 29 en over het gehele etmaal (ook dus de nachtelijke regens) bedroeg de hoeveelheid 44 mm. Verder in Boxtel 31 mm en via 'Het weer actueel' zag ik uitslagen van eveneens 44 mm in Cuijk en 58 mm in Heijen.
Ondertussen kilte, nevel en een straffe noordenwind (kracht 6-7 zelfs) aan de kust. In Hoek van Holland werd het slechts 13,7º en werden windstoten tot 72 km/uur geregistreerd.
En waarin een klein land groot kan zijn: volop zonneschijn en warmte in het noordoosten. Hoogeveen en Twenthe schitterden op 25,6º.

Tijdens de tweede helft van de middag bereikte vervolgens een zone met zware donderbuien het oosten. Om 17:30 uur was boven de Achterhoek sprake van zwaar onweer. In Brummen onweerde het vanaf 16:30 uur constant met nu en dan zware regen en ook hagel. In Groesbeek viel tussen 16 en 17 uur 36 mm. Putdeksels kwamen omhoog.
De donderbuien trekken verder naar het westen en noordwesten ofwel vanavond ook in andere delen van het land kans op pittig onweer. Volg de radar!!

BREAKING: tot circa 20 uur 56 mm in Brummen en 81 mm in Groesbeek!

Jan Visser

pietjelol

Beste bui hier nu veel flitsen contant gerommel en ook veel regen. Toch echt niet verwacht
Owja en het is goed donker

jeffrey83

Hmmm Zeeland in, onweer er uit... Zo hebben we niks aan deze buien hé :)

david_meyer25

Citaat van: pietjelol op ma 30 mei 2016 - 20:51
Beste bui hier nu veel flitsen contant gerommel en ook veel regen. Toch echt niet verwacht
Owja en het is goed donker

Hier precies het zelfde.

Joep

Gaat nu toch flink te keer hier hoor, niet verwacht wel gehoopt :)

Jurjen

Hier net even een flikke hoosbuis met behoorlijk veel donder nog geen CG's gezien!
Denk dat het meeste hier ten zuiden langs trekt!

dondertje127

Wordt nog een maal donker hier vanuit de Achterhoek. Ik hoorde weer een verdwaalde luide donderslag, maar verwacht nu voornamelijk nog regenbuien, en weinig of geen onweer meer. Achter deze donkere wolk is het wel lichter maar ook bewolkt.

Nog een laatste stortbui momenteel hier. Gaat er heel erg hard op.

Marco uit Hangar 5

Citaat van: pietjelol op ma 30 mei 2016 - 20:08
benieuwd of die bui boven friesland die koude vissenbak overeen weet te komen.

Lijkt te lukken!

Net een rondje gelopen (Heerhugowaard) maar gauw weer terug toen het dikke druppels begon te spetteren.. slechts heel vaag in de verte wat gerommel gehoord. Wordt wel snel donkerder nu en aan de radar te zien wordt het nog wel heftiger hier zometeen...

Yep.. nu de eerste flitsen en gerommel in de buurt.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Jeffrey_Klein

Gaat hier nu toch ook goed los! (Ilpendam, Noord-Holland)

Probeer straks nog wel een filmpje te delen. Nu even genieten ;)

Weatherboy

Hier eindelijk ook onweer! Niet echt heel heftig maar toch mogen genieten van gerommel, hagel en 5 minuten zware regen! :) ik ben al dik tevreden

Koen-IJM

Keiharde inslag op ongeveer 1 seconde tijdens het rijden. (IJmuiden). En zo te zien komt er nog heel wat aan!

dondertje127

Nog een verdwaalde ontlading en zacht gerommel. De stortregenbui is over.

NitroGenetics

Zo dan ook weer lekker gechased, we zijn bij emmen aan het duiste grens bevestigt en storm na storm kregen we, ook een mooie supercell achtige structuur gechased inclusief corpunch gendaan waar hagelstenen van anderhalve cm bij vielen, (opgenomen en wel hier volgt nog een video van ;)

hier alvast een voorproefje!



avb doet ut niet? http://i68.tinypic.com/x549io.jpg

Marco uit Hangar 5

Naja zeg, net boven Heerhugowaard een 'breuk'in de buienlijn!  Slechts wat vaag gerommel en af en toe een flits, wel heel donker evengoed, maja het is ook al kwart over negen
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Joep

Zwaarste buien beginnen nu een lijn te vormen van Friesland naar ZuidHolland

Powered by EzPortal