Onweerskansen 28, 29 en 30 mei

Topic gezien door 31798 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 28 mei 2016 - 09:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Armand

Zodan! Zuid-Limburg weer mooi ontweken... http://www.lightningmaps.org/blitzortung/europe/index.php?lang=nl (even alle drie de vinkjes aanvinken voor de laatste 24 uur.)

Lijkt een beetje op die verschrikkelijke zomer van vorig jaar, zonder noemenswaardig onweer hier...
Achja, we hebben vrijdagavond al even mogen genieten en ik heb tenminste geen last van water ;)
Hopen dan stiekem toch dat het in de zomer wel een keer flink raak is hier ;)

marco-groningen

Hier nog niks en als ik de radar bekijk heb ik er een hard hoofd in. Alles verpietert voor het hier is tot nu toe.  :-\

hesselsjoerd

Die beukende noordenwind bevalt me maar niks hier in friesland.

Martijn1978

P2000 staat vol met stormschades en wateroverlast.

ron12

Nu al 4 uur lang onweer rondom Nijmegen, en vanmorgen ook al dik 2 uur. En nog een uurtje of 4 te gaan volgens de Duitsers 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Bij Munster ontwikkeld een zich forse onweersbui trekt richting Gelderland. Laat maar komen  :P En wordt actiever op dit moment
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Paspimefonic

Goed aan het activeren bij Gouda...
Word hier erg donker ook

ron12

Bui bij Munster trekt richting Winterswijk, komt pal uit het oosten dus.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Armand

Geniet maar daar in het oosten. Woensdag weer nieuwe kansen, Guidance spreekt daar ook al over:

Woensdag overdag opnieuw CB's; nieuwe vore trekt het land binnen; progtemps zijn opnieuw onstabiel. Mu-Capewaarden gaan naar 2000-2500 J/kg, schering rond 20 kt.

lander22

Citaat van: Armand op ma 30 mei 2016 - 19:59
Geniet maar daar in het oosten. Woensdag weer nieuwe kansen, Guidance spreekt daar ook al over:

Woensdag overdag opnieuw CB's; nieuwe vore trekt het land binnen; progtemps zijn opnieuw onstabiel. Mu-Capewaarden gaan naar 2000-2500 J/kg, schering rond 20 kt.

inderdaad vanuit nederland en duitsland opnieuw onweersbuien richting Belgie :) donderdag ook enkele onweersbuien daarna ..

Joep

Hier in het westen ook de eerste flitsen en gerommel

basjuhterror

hoogeveen een bak regen en rommel aan de lopende band lol nou hoef ik de planten geen water meer te geven
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

david_meyer25

Hier in Krommenie nog steeds geen regen en of onweer gehoord of gezien.

pietjelol

benieuwd of die bui boven friesland die koude vissenbak overeen weet te komen.

Giso84

Mensen plaats aub wat foto's of dergelijke, ik wil ook meegenieten  ;)
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Peter

In de regio Twente schalen de hulpdiensten op vanwege de vele meldingen aldaar.
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

hesselsjoerd

Temps blijven hier in friesland best wel op peil, ik heb nog hoop

Martijn1978

In het westen is het nu donker en in het oosten groen :P Onweer valt weer mee tot nu toe.

Paspimefonic

Whahahahaha, paar flinke donders en alle keren paar auto alarmen die af gaan

Joep

Citaat van: Giso84 op ma 30 mei 2016 - 20:14
Mensen plaats aub wat foto's of dergelijke, ik wil ook meegenieten  ;)
Jij krijgt je deel nog wel denk ik.
Hier lekkere zware donders eindelijk  :)

Powered by EzPortal