Onweerskansen 28, 29 en 30 mei

Topic gezien door 31788 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 28 mei 2016 - 09:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GeneralDuke

Citaat van: frankaloe op ma 30 mei 2016 - 18:07
hier is 51 mm of cm gevallen.. kan het zo niet zien wat iig oranje gedeelte bij weer plaza  http://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/neerslagsom/

Ik denk 51 mm. Bij 51 cm had je de rivier wel door de straat zien stromen :P
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Koen-IJM

Ik denk zomaar dat dit kaartje er morgen in het Zuiden en (Zuid)Oosten er wat anders uit ziet...  ;D

Armand

Komt nog het een en ander aan, gaat nog flinke overlast zorgen dat weet ik bijna wel zeker. Voor Zuid-Limburg lijkt er niet veel aan de hand, trekt allemaal te westelijk.

Gerard1995

Donkere dagen voor kerst zijn hier begonnen.. Man tis nacht warempel zo donker.. Beetje jammer dat die bui zelf net 5km ten zuiden zit maar er komt genoeg vanuit Duitsland.. Voelt sws als een kado van de Duitsers.. Nadat het zo vaak andersom is xD
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

dondertje127

Het is hier over. De grote onweersbuien zijn op de Veluwe en die dreunen waren duidelijk enorm. Veel bliksem ook gezien vanuit het zolderraam naar de Veluwe. Ook een een aantal CG's gezien.

Verder is het allemaal over helaas. Alleen nog wat grijze wolken onder een grijze lucht en licht geworden. Ook is het op zeer licht gespetter na nu droog.

Koen-IJM

Citaat van: Gerard1995 op ma 30 mei 2016 - 18:23
Donkere dagen voor kerst zijn hier begonnen.. Man tis nacht warempel zo donker.. Beetje jammer dat die bui zelf net 5km ten zuiden zit maar er komt genoeg vanuit Duitsland.. Voelt sws als een kado van de Duitsers.. Nadat het zo vaak andersom is xD

Jaloers... Al denk ik dat als de trekrichting van de buien blijft zoals deze nu is nagenoeg het hele land wel iets gaat krijgen...  :)

jornonweer

Citaat van: Armand op ma 30 mei 2016 - 18:23
Komt nog het een en ander aan, gaat nog flinke overlast zorgen dat weet ik bijna wel zeker. Voor Zuid-Limburg lijkt er niet veel aan de hand, trekt allemaal te westelijk.
afwachten, volgens de weermodellen kan er hier onweer komen tot middernacht. ik heb hier al 3 onweerscellen over gehad vandaag, hoef niet te klagen. Was echt niet normaal vandaag
Danger is real, fear is a choice.

dondertje127

Hm, zul je zien. Denk je net dat het over is, wordt de lucht egaal grijs en begint het weer hard te regenen. Nu een nieuw beginnend onweer boven Hengelo? En ook nog gedreun van de Hoge Veluwe nu en dan, als het wat dichterbij Arnhem is.

Nu weer een luidere dreun en stortregen. En het is niet eens heel donker. Sterker nog, ik zie zelfs gaatjes met blauwe lucht, waardoor ik in een stukje net een stukje van vermoedelijk een aambeeld of van bloemkolen kan zien.

pietjelol

ondertussen in noord-brabant al 63 mm gevallen in een paar uur tijd. poe :o
(dit is code rood waardig)

dondertje127

Nog wat onweer uit Dieren hoorbaar.

Edit: Dreunen vanuit Groessen. Heule zware dreunen. Ik voelde voor het eerst de grond zelfs trillen :)
Dást is het onweer waar ik op wacht.

jornonweer

Citaat van: pietjelol op ma 30 mei 2016 - 18:38
ondertussen in noord-brabant al 63 mm gevallen in een paar uur tijd. poe :o
(dit is code rood waardig)
ook in Belgisch Limburg op veel plaatsen tegen de 60mm, verschillende beken en rivieren kritiek
Danger is real, fear is a choice.

Peter

Nu al een paar dreunen in de verte gehoord, die er zeker niet om liegen. :o
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

dondertje127

Dreunen vanuit Groessen. Heule zware dreunen. Ik voelde voor het eerst de grond zelfs en de stoel+bureau trillen :)
Dát is het onweer waar ik op wacht.

Ik wacht af wat het doen gaat overal.

ron12

Hier in Nijmegen ontstaat een onweersbui. meer tussen Arnhem en Nijmegen in ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Nieuwe bliksemontladingen en diepe dreunen. Ook in Enschede gaat het geloof ik nmu goed op. Dat komt allemaal nog richting ZW?

Wooooww en meteen een klap zeg hier. Tweede keer dat de grond enzo trilt.

daan197611

Hoop dat het in spijkenisse ook nog wilt komen.  Onweer blijft er nog aardig inzitten ziet ik op lightningmaps :D

Tam

Vooral dat dingetje bij Hengelo zit er leuk uit

Khim

Gaat hier lekker teken :) Eerst goede onweer nu flinke regen.
Groetjes uit Hengelo (OV)

winter67

Buienalarm gaat toch flink tekeer met 20mm ben benieuwd of de onweer erin blijft zitten

Edit  32mm nu rond 20.00

ron12

Als ik richting kijk Arnhem woooow :o dat wordt nog wat. flinke donders hier nu
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal