Onweerskansen 28, 29 en 30 mei

Topic gezien door 31824 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 28 mei 2016 - 09:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Armand

Citaat van: Bacci op ma 30 mei 2016 - 17:20
Haha de een hoopt noordelijker de ander zuidelijker, hopen dat gewoon heel nederland wat krijgt, anders krijgen we weer boze gezichten  ;D  ;D

Haha, nog zo'n klein land maar dat heb ik nog niet vaak gezien :D

winter67


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Citaat van: winter67 op ma 30 mei 2016 - 17:26
En het word weer niks hier

Haha wat zeg jij nou weer, jij krijgt straks de volle laag...

Extremissimorum

Citaat van: winter67 op ma 30 mei 2016 - 17:26
En het word (wordt) weer niks hier

Niet boos worden nu. Volgende keer beter, of, beter, deze keer nog afwachten. We zijn er nog niet!  8)

winter67

Citaat van: Bacci op ma 30 mei 2016 - 17:28
Haha wat zeg jij nou weer, jij krijgt straks de volle laag...
Nee gaat er denk ik onder door als ik de trekrichting bekijkt gaat het meer zuid dan west

dondertje127

Wow nu wordt het pas echt pikkedonker. Donkerder dan elke cel voorheen. Straatlantaarns kunnen ook hier nu bijna aan. En het gedonder kwam vooral uit Oost en ZO. Lijkt wel of het activeert overal waar het onweert in NL en Duitsland.

Tam

Ik vind het er op de kaart heftiger uit zien dan boven me hoofd omgeving Arnhem

Rogierhgv

Hoogeveen nu regen, twee donders gehoord en 1 flits.
Onweer wat er in zat is hier weg, hopelijk straks en vanavond nog wat steviger werk.

Jenkie

En weer blauwe lucht op de grens met Duitsland. Het lijkt erop dat de buien pas echt tot ontwikkeling komen boven Nederland. Kan ik toch nog hardlopen vanavond  :)

dondertje127

Hier zie ik onder wolken van 11-12 km hoog onder wolken heel snel trekken van ZO naar NW in de onderste laag. Of het is verdamping.
Onweer zit erg hoog in de wolken, nauwelijks bliksem en donder maar wel stortregens nu.

Edit: Nu wel bliksem en gedreun in de wolken en met 20 graden nog altijd voelt het als een vochtig warm tropisch regenwoud.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Mariska

Zijn er toevallig neerslagkaarten. Ben benieuwd hoeveel regen hier in het zuiden gevallen is.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

dondertje127

Wooooowwww diepe dreun met felle bliksem vooraf en stortregens. Er komt nieuw onweer aan. Deze is overduidelijk forser dan elke onweersbui voorheen vandaag.

In Limburg is net als gister in ZW Duitsland een weg opengescheurd door het vele regenwater:
Weg opengescheurd

En zijn er al blikseminslagen geweest die brand hebben veroorzaakt in Mook.

Arend

Citaat van: Mariska op ma 30 mei 2016 - 17:46
Zijn er toevallig neerslagkaarten. Ben benieuwd hoeveel regen hier in het zuiden gevallen is.

http://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/neerslagsom/

Hier reeds een overweldigende 1,2 mm te verwerken gehad. :( Tot nu vliegt alles weer boven en onderlangs.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

martijn

hier tot op heden ook niks behalve wat regen. Kijken wat de avond brengt

Stephanie

Over een paar minuutjes is het hier ;D

frankaloe

hier is 51 mm of cm gevallen.. kan het zo niet zien wat iig oranje gedeelte bij weer plaza  http://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/neerslagsom/
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Rogierhgv

Hoogeveen, het onweerdeactivatiedorp bij uitstek ????
Kwam een mooie bui deze kant op, maar vlak voor aankomst al het onweer eruit en wat reste was wat gespetter.
Maar he, wie weet straks nog gezien de radar wat er iets noordelijker boven Duitsland zit.

ron12

Nieuw onweer over de grens in Nijmegen hoorbaar
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal