Onweerskansen 28, 29 en 30 mei

Topic gezien door 31788 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 28 mei 2016 - 09:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mike25

Eindelijk weer beetje leven in de brouwerij  ;D bij vaassen af en toe flinke windvlaag en gerommel in de verte 8)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jenkie

Af en toe een spatter en flink gerommel met flitsen. Ook al een paar stevige dreunen. En als ik oostwaarts Duitsland inkijk, steeds donkerder. Ben benieuwd of het hier net voorbij echt tot ontwikkeling komt, of dat het boven ons verder gaat exploderen.

TimK21

Pikdonker in Nijmegen, de straatlantaarns mogen bijna aan. Continu gerommel, continu wat regen, dan weer wat harder, dan weer wat minder. De "duisternis" is in ieder geval indrukwekkend.
Challenge accepted!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

theok

Zojuist hagelstenen tot 3 cm groot.

dondertje127

Citaat van: GeneralDuke op ma 30 mei 2016 - 16:46
Nu pas de eerste? Check lightningmaps eens, het knettert al flink daar.

Bij jou onweerde het al een stuk eerder natuurlijk.
Daar gaat het momenteel ook iets harder geloof ik :)

En ja, de donders waren al lang hoorbaar, maar boven mijn hoofd hoorde ik het pas op dat moment. Als ik hoor dat er in Zutphen al hagelstenen zijn van 3 cm ben ik benieuwd of dat ons ook bereikt.

Eric

@Armand, draait nou alles om ons heen? En dus niets hier? Is best mistig hier.....

frankaloe

het hoost en onweer flink hier, maar ook niet verwonderlijk , want ik zit net in die vuurrode cluster met onweers- buien....er valt flink wat water

http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

dondertje127

Wow nu wel even een lekkere dreun in de wolken. Donkerste gebied is al overgetrokken want het wordt lichter. Bliksems en donders zijn daardoor weer wat feller daardoor en donder is niet meer zo dof zoals boven je hoofd.

Edit: Het is wel behoorlijk gaan gieten.

Webcam Nijmegen De Oversteek

Extremissimorum

Wat nnnnnnnoooooooordelijker a.u.b. Ze nemen allemaal een afslag te vroeg... :(

GeneralDuke

Citaat van: dondertje127 op ma 30 mei 2016 - 16:59
Bij jou onweerde het al een stuk eerder natuurlijk.
Daar gaat het momenteel ook iets harder geloof ik :)

En ja, de donders waren al lang hoorbaar, maar boven mijn hoofd hoorde ik het pas op dat moment. Als ik hoor dat er in Zutphen al hagelstenen zijn van 3 cm ben ik benieuwd of dat ons ook bereikt.

Ben helaas niet in Nijmegen... :(
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

dondertje127

Webcam Nijmegen De Oversteek
Het zicht is volledig weg aan de overkant door neerslag.

Richting Oost wordt het weer donkerder en zijn weer luidere donderslagen te horen. Mooie heldere dreunen nu en dan.
Fellere bliksem. Waarschijnlijk het onweer pal boven Duiven.

Het gekke is, dat de tempertatuur nauwlijks is gedaald.

joboy52

Code oranje: http://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen/
Voor: Groningen Drenthe Gelderland Limburg Noord Brabant Utrecht

Extremissimorum

CODE ORANJE Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland, Limburg, Noord-Brabant, Utrecht!

Armand

Hoop dat alles nog iets zuidelijk trekt. Vanochtend trok alles al ten noorden, nu lijkt het weer zo...

Marco uit Hangar 5

Oostgrens provicies + Brabant en Utrecht, KNMI code oranje, westelijke helft code geel... Man man wat gaat het tekeer daar in het oosten op dit moment.

Noordholland zal wel weer niets krijgen vrees ik, het IJsselmeer zal de buien wel opvreten.  8)

Op Schiphol dit moment een waterig zonnetje en een bult noordenwind.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

winter67

Citaat van: Armand op ma 30 mei 2016 - 17:16
Hoop dat alles nog iets zuidelijk trekt. Vanochtend trok alles al ten noorden, nu lijkt het weer zo...
En voor mij het tegenovergestelde nu mag het wel wat noordelijker

Bacci

Citaat van: Armand op ma 30 mei 2016 - 17:16
Hoop dat alles nog iets zuidelijk trekt. Vanochtend trok alles al ten noorden, nu lijkt het weer zo...

Haha de een hoopt noordelijker de ander zuidelijker, hopen dat gewoon heel nederland wat krijgt, anders krijgen we weer boze gezichten  ;D  ;D

Als ik zo de buien zie in Noord Duitsland dan maakt het Noorden ook nog best wel kans, voor het Noordwesten is het nog afwachten.
Voor Limburg is de trekrichting niet gunstig, maarja wie weet hoe alles gaat verlopen. Gewoon geduldig afwachten, het komt allemaal vanzelf wel ;D ;)

dondertje127

Citaat van: GeneralDuke op ma 30 mei 2016 - 17:10
Ben helaas niet in Nijmegen... :(

Dat is zuur! Ik vind die warme lucht die blijft zo lekker. Te maken met Oostelijke aanvoer zeker?

Nu wat meer gekraak een keer en gedonder vanaf de Veluwezoom en tussen Rheden en net in Velp. Het wordt nu en dan weer licht en dan weer donkerder.

Powered by EzPortal