Onweerskansen 28, 29 en 30 mei

Topic gezien door 31800 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 28 mei 2016 - 09:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

theok

Eerste gerommel in de verte te horen in Zutphen.

Weatherboy

Vraag me af of dat hele zaakje niet zuidwestwaarts af gaat buigen. Zo niet zullen de buien het koude ijsselmeer water wel doorstaan? Lijkt me dat de voeding er direct uitgetrokken wordt dan

ron12

Citaat van: dondertje127 op ma 30 mei 2016 - 16:04
Wat betekent die - eigenlijk op die link?

Onweer wordt nu trouwens luid!
kun je zien welke soort geweest is als je kruisje en streepje klikt,die met kruis is het lekkerst
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jones

Al de hele dag grijs hier en redelijk fris (14°C). Vanmiddag wel al wat onweer gehad. Hopelijk pikken we vanavond ook nog iets van de nieuwe buien mee. ;)

boxer

Lijkt een flinke buientrein op gang te komen in duitsland.
Denk dat we hier in midden NL ook wel wat van mee gaan pakken.

Paspimefonic

Gouda (zuid-holland) staat als enige groen gemarkeerd bij het knmi, maar als ik de trekrichting zo bekijk en de buien die her en der ontstaan, dan gaat Gouda er wel iets van mee pikken denk ik :-) (hoop ik natuurlijk)

Weatherboy

De kern van het lagedrukgebied ligt noordelijker dan verwacht volgens mij? Ligt net ten oosten van Limburg in de buurt van Keulen. De bedoeling zou zijn dat ie zuidelijker bleef en terug naar Nantes draait. Vergroot de kansen op een goeie afloop voor iedereen :)

Overigens lijkt het eerst MCS zich te hebben ontpopt ten noorden van Berlijn. Nieuwe mogelijke MCS en in de maak rond Hamburg

District

Gaan we in friesland ook nog wat krijgen?? of gaat alles te zuiden van ons langs?

Paspimefonic

Hahaha, zeg ik net dat Zuid-Holland als enige groen stond gemarkeerd, zie ik net dat het knmi ons toch maar geel heeft gegeven  ;D

dondertje127

Nu na even stilte begint het toch veel achtereen te donderen in de verte.

willempie

Citaat van: Paspimefonic op ma 30 mei 2016 - 16:20
Hahaha, zeg ik net dat Zuid-Holland als enige groen stond gemarkeerd, zie ik net dat het knmi ons toch maar geel heeft gegeven  ;D

Dan pikken we misschien (hopelijk) toch nog een graantje mee

ThaGhostNL

ostgewitter altijd slecht voor het westen. Zuid Holland, Noord-Holland deel Friesland en Zeeland nog behoorlijke cin erop. denk dat het meeste spektakel thv de lijn Coevorden breda en Antwerpen gaat komen.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Paspimefonic

De afgelopen dagen hoopte ik op zware donders etc, maar het kwam maar niet. Natuurlijk baalde ik, maar de zomer moet nog beginnen.
Onweer in Europa, de euroknallers  ;D (flauw grapje)

Paspimefonic

Gouda behoort tot Zuid-Holland, maar ligt meer tegen de grens van de provincie Utrecht (Midden Holland). Als ze hier groen geven en daar geel, dan is er best verwarring, althans, dat vind ik. 

willempie

Citaat van: ThaGhostNL op ma 30 mei 2016 - 16:23
ostgewitter altijd slecht voor het westen. Zuid Holland, Noord-Holland deel Friesland en Zeeland nog behoorlijke cin erop. denk dat het meeste spektakel thv de lijn Coevorden breda en Antwerpen gaat komen.

Klopt, maar toch heeft het vanmiddag geonweerd in Zeeland. De buien zullen hier veruit niet zo actief zijn als in het oosten, maar wat gedonder is denk ik niet helemaal uit te sluiten.

Paspimefonic

De zon komt hier wonder boven wonder ineens tevoorschijn. Het voelt veel warmer dan de temp kaarten aangeven btw

winter67

Ik hoop echt dat Dordrecht ook eens kans maakt maar zal wel weer verpieteren

dondertje127

Eerste bliksem in de lucht richting Oosten. Ook in Velp is onafgebroken vrij luid gedonder hoorbaar. De eerste onweerswolken zijn al boven me en het is gaan regenen.

Wel lekker warm met zo'n 22 graden. Nu meer bliksem. De dichtsbijzijnde ontladingen zijn nu bij Rhederlaag/Rheden en dus wordt de bliksem feller. Kortom, het onweert.

Edit: Eerste ontlading boven Arnhem, spoedig ook bij ons. Zo hard als werd verwacht gaat het niet (vooral hoogte-onweer), maar toch. Maar de avond is nog 6 uur lang en de middag nog meer dan een uur lang.

GeneralDuke

Citaat van: dondertje127 op ma 30 mei 2016 - 16:44
Eerste bliksem in de lucht richting Oosten. Ook in Velp is onafgebroken vrij luid gedonder hoorbaar. De eerste onweerswolken zijn al boven me en het is gaan regenen.

Wel lekker warm met zo'n 22 graden.

Nu pas de eerste? Check lightningmaps eens, het knettert al flink daar.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Peter

Het zou nu toch ook goed moeten komen voor het midden van het land. ::)
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Powered by EzPortal