Onweerskansen 28, 29 en 30 mei

Topic gezien door 31781 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 28 mei 2016 - 09:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joep

Citaat van: jornonweer op ma 30 mei 2016 - 13:44
Heb je ook een wrf kaartje van iets eerder?

via sw stormchasing


Arend

Citaat van: ron12 op ma 30 mei 2016 - 14:04
Eerste ploffers pools- duitse grenshttp://wolken.buienradar.nl/pl  ::)

Dichterbij over de grens ook nieuwe ploffertjes. Zijn we nu al van start?
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Marlieke

Nu maar hopen dat (een groot deel van) Overijssel niet weer net de boel misloopt...  :o ;D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Stephanie

Steeds meer ploffertjes in DL ;D

winter67


Arend

Citaat van: winter67 op ma 30 mei 2016 - 15:05
https://www.lightningmaps.org/?lang=nl#y=51.988;x=18.2984;z=4;t=3;m=sat;r=0;s=0;o=0;b=;n=0;d=2;dl=2;dc=0;

Dit is heel vreemd je ziet gewoon een lange lijn lopen van Duitsland tot Roemenië

Dat is de convergentielijn waarop de buien ontstaan. Mooi lijntje.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Stephanie


ron12

Citaat van: winter67 op ma 30 mei 2016 - 15:05
https://www.lightningmaps.org/?lang=nl#y=51.988;x=18.2984;z=4;t=3;m=sat;r=0;s=0;o=0;b=;n=0;d=2;dl=2;dc=0;

Dit is heel vreemd je ziet gewoon een lange lijn lopen van Duitsland tot Roemenië
Met een beetje fantasie geeft die de trek richting aan :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Goeie genade! Eerste zware Östgewitter sinds 31 mei 2008 vandaag? En hoe ironisch, dat het wéér eind mei is, alleen 1 dag eerder en dan mogelijk in de nacht naar de 31e toe. Zo is het eigenlijk precies 8 jaar later waarschijnlijk weer raak.

Hopelijk vallen er geen doden of gewonden. Dat Östgewitter in 2008 was dat onweer dat mij de enige keer als volwassene bang maakte. Toen kreeg ik blikseminslagen om mijn oren in en rondom onze woonwijk, dat ging kneiterhard. Deze situatie doet me zeker terugdenken aan die bewuste 31e mei.

Ik bereid me voor op heel zwaar weer. Toen kon ik het niet filmen, weet niet meer waarom volgens mij was de batterij toen leeg. Maar vandaag kan ik wel filmen, de batterij is vol van m'n i-pad.

Rogierhgv

In Hoogeveen nog heerlijk zomerweer, kan de eerste stapelwolken richting Duitsland mooi zien.
Bij Meppen en Osnabrück begint het al mooi te ploffen.

ron12

Citaat van: dondertje127 op ma 30 mei 2016 - 15:28
Goeie genade! Eerste zware Östgewitter sinds 31 mei 2008 vandaag? En hoe ironisch, dat het wéér eind mei is, alleen 1 dag eerder en dan mogelijk in de nacht naar de 31e toe. Zo is het eigenlijk precies 8 jaar later waarschijnlijk weer raak.

Hopelijk vallen er geen doden of gewonden. Dat Östgewitter in 2008 was dat onweer dat mij de enige keer als volwassene bang maakte. Toen kreeg ik blikseminslagen om mijn oren in en rondom onze woonwijk, dat ging kneiterhard. Deze situatie doet me zeker terugdenken aan die bewuste 31e mei.

Ik bereid me voor op heel zwaar weer. Toen kon ik het niet filmen, weet niet meer waarom volgens mij was de batterij toen leeg. Maar vandaag kan ik wel filmen, de batterij is vol van m'n i-pad.
ehu en 28 Juni 2011 dan
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Giso84

Hier aan de kust verwacht ik niks/weinig, verbeter mij als ik fout zit.
Zonnetje doet zo nu en dan een poging en als deze er is dan voelt het direct erg klam/benauwd aan.

,,ik wil zo graag onweer"  ;D
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Gelukkig zijn het pittige buitjes die snel overtrekken, krijgen we geen wateroverlast etc. althans dat denk ik.

dondertje127

Iets meer naar boven in de Achterhoek ontstaan nu ook buien. Dat moet dan richting mij komen.

ron12

Citaat van: ron12 op ma 30 mei 2016 - 12:10
Hier kun je bijna live zien welke bliksemsoort er geweest is, door op de kruisjes en streepjes te klikken van de kaart http://kachelmannwetter.com/de/blitze/kleve/ Gaaf  8)
meest hoog in de lucht hier onweer
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Oxize

Ploft nu overal. Kan nog leuk worden! Squall Line niet uitgesloten. Nu al lijn zichtbaar.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

dondertje127

Eerste dreun in de verte hoorbaar.

sandra-zwolle

Lekker hoor!
Volgens mij gaat Zwolle net niet geraakt worden...

dondertje127

Citaat van: ron12 op ma 30 mei 2016 - 15:54
meest hoog in de lucht hier onweer

Wat betekent die - eigenlijk op die link?

Onweer wordt nu trouwens luid!

Powered by EzPortal