Onweerskansen 28, 29 en 30 mei

Topic gezien door 31790 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 28 mei 2016 - 09:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Ploeps

Citaat van: jornonweer op zo 29 mei 2016 - 22:04
het probleem ligt bij het feit dat zij waarschuwingen geven kijkend naar de potentie op overlast. Als de weerkaarten aangeven dat er onweer kan ontstaan moeten ze wel waarschuwen, maar.. onweer laat zich niet makkelijk voorspellen en een kleine verandering in een van de zovele factoren kan ervoor zorgen dat het op niets uitdraait. Helaas kan het knmi of andere weerstations er weinig aan doen. Zolang er geen betere modellen zijn die deze zeer complexe situaties in de smiezen heeft, zal zich dit blijven voordoen helaas.

Ik denk dat we wel aardig op één lijn zitten hoor, het zou beter moeten, vooral omdat het tot problemen gaat leiden als het keer op keer niet uitkomt. Dan worden mensen roekelozer bij code geel of oranje, het zal wel meevallen...
Liefhebber van weer-uitersten.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lander22

ik denk dat het morgen voor Nederland en het noorden en noord oosten van Belgie nog spannend kan worden! :) benieuwd naar estofex

Tam

Citaat van: ron12 op zo 29 mei 2016 - 22:19
Loopt uit de hand daar in Duitsland https://www.facebook.com/LaupheimsFinest  :'(

Wow

dat filmpje van een kwartiertje geleden.

Er drijft gewoon een brandweer auto voorbij

jornonweer

Wat met de buien boven midden-Duitsland?
Danger is real, fear is a choice.

ron12

EN deze dan
bizar en dat midden in Europa :o
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lander22

WOW wat ik allemaal van video's en foto's zie voorbij komen, ongelooflijk  :o  :(

Ploeps

Een leuk onweerscomplex is gaaf, maar wat er in Duitsland gebeurt is niet wat je wilt...
Liefhebber van weer-uitersten.

Mrkos

Het is nog bezig.... Heftig hoor, wat een complex.

Tam

bizar en dat midden in Europa :o

Ja die bedoelde ik dus met die brandweerboot uhm auto

winter67


ron12

Nu al de zwaarste onweer sinds 1991 in Duitsland trekt langzaam richting Nrw, wie weet naar hier :-X http://kachelmannwetter.com/de/sat/top-alarm-5min.html site werkt  wel slecht
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Martijn1978

Citaat van: winter67 op zo 29 mei 2016 - 23:25
https://www.lightningmaps.org/?lang=nl#y=49.7915;x=8.893;z=6;t=3;m=sat;r=0;s=0;o=0;b=;n=0;d=2;dl=2;dc=0;

Nog steeds zeer zwaar onweer het blijft maar hangen daar

Valt nu wel mee met het onweer daar. Alleen in dat gebied was al het een hele tijd 500+ strikes per minuut. Nu "nog maar" 150

jornonweer

Iemand de nieuwe run van gfs gezien? Volgens gfs morgenavond onweer in een groot deel van nl en Noord-België.
Danger is real, fear is a choice.

jornonweer

Citaat van: jornonweer op zo 29 mei 2016 - 23:58
Iemand de nieuwe run van gfs gezien? Volgens gfs morgenavond onweer in een groot deel van nl en Noord-België.
ook dinsdag mogelijk onweer in het uiterste noorden van nl en woensdag en donderdag in heel het land kans, lekkere run!!
Danger is real, fear is a choice.

winter67

Citaat van: jornonweer op zo 29 mei 2016 - 23:58
Iemand de nieuwe run van gfs gezien? Volgens gfs morgenavond onweer in een groot deel van nl en Noord-België.
Zeg maar gerust middag maar het zijn buien dus het is moeilijk te oordelen waar ze vallen

jornonweer

 8) wat hou ik van dit soort situaties! Ookal krijg ik geen onweer, het blijft genieten van de voorpret, zien hoe het ontwikkeld etc, zalig.
Danger is real, fear is a choice.

dondertje127

Zoho, totaal niets gemist dus. Ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om toch naar Amsterdam te gaan. Maar wat gaat het nu zwaar tekeer zeg in Rijnland Paltz. Goeie donders. Ik hoop nu toch wel echt dat ze over vandaag gelijk krijgen met hun onweer uit het Oosten. Maar als je het mij vraagt... Eerst nog maar es zien...

Powered by EzPortal