Onweerskansen Woensdag 22 juni t/m Vrijdag 24 juni 2016

Topic gezien door 48380 bezoekers
Gestart door Marsel, ma 20 jun 2016 - 09:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Eric

Citaat van: Armand op do 23 jun 2016 - 22:52
Hier is het nu ook gestopt. Eerste keer dat ik echt bang werd voor onweer niet normaal. Ik heb ook een windvlaag van 89 km/u gemeten en de straat stond als een van de eerste keren echt onder water. Dat was me dus een bui... moest ook wel na deze hitte
eens, wat ontzettend heftig, een onweer met hoofdletter, bizar veel ontladingen en bizar veel wind en regen. Deze zal ik niet gauw vergeten.....

dondertje127

Soms lijkt er nieuw onweer aan te komen hier, en nu inderdaad een flits. Af en toe hele gekke knallen ertussen, alsof er soms met ijzeren containers wordt gereden maar dan reusachtig.

Het stomme is wel dat nergens op radars, en ook niet op lightningmaps het onweer hier wordt weergegeven.

Sooooww vette CG voor m'n neus binnen een KM, had ik nu maar gefilmd, maar het gaat ook zo met lange tussenpozen :(
De knal was niet zo hard omdat de bliksem al ten Oosten van me was en de wind niet deze kant op waait. Maar oh als ik die zou hebben op de plaat :(
Ik begrijp maar niet waarom geen radar dat detecteert nabij Rheden.

Correctie, nu wel (nu pas).

Volgens mij ontstaan er een heleboel onweersbuien nu ter plaatse in NL en België.

Edwin

Hoop binnenkort nieuwe kansen. Viel hier goed tegen.
Never Stop Exploring

dondertje127

Zoooo mooie bliksems nu zeg telkens. Wow! Maar dat filmen met die lange pauzes, pfff dat is gokwerk.

ron12

Gaat nog lekker in Nijmegen, op naar dag naar de achtste onweersdag van deze maand.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Edwin

Never Stop Exploring

Wertha

Aantal onweersdagen 2024: 3 | 2023: 17 | 2022: 21

flyineddy

Mooi weerlicht hier in zuidelijke tot oostelijke richting.
Heel af en toe ook een ontlading wat dichterbij met een stevige donder, maar dat stelt verder niet veel voor.
Jammer dat het hier nu regent, waardoor ik geen zin heb om buiten te staan. En helaas heb ik vanuit mijn huis alleen redelijk zicht op het westen. :(

Toch hoop ik hier deze zomer ook nog even een stevige onweersbui mee te kunnen pakken (die wel hier over komt), het liefst met een mooie shelf.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

ron12

Zo dag acht van het onweer deze maand is ook al een feit :-*
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Ook hier nog na 00.00 uur nog wat onweer, maar niet noemenswaardig genoeg om te filmen. De hele avond een beetje lange tussenpozen, daar wordt je met filmen ook niet vrolijk van. Meestal film je donker of slechts een beetje verlichting. Ik heb alle  filmpjes van de 23e en vandaag ook maar weg gemikkert. De mooiste zie je immers net als je weer gestopt bent of even weer iets anders aan het doen bent. Ergerlijk gewoon zodra je iets spectaculairs op de plaat wil hebben en het niet lukt.

Desondanks wel genoten voor wat ik heb gezien en soms gehoord.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Zoooww hier een enorme crawler die paars kleurde. Wew. De hele hemel zat vol kronkels hier wijdverspreid alle kanten uit.

En ja ik zag het Ron, dat er 1 bui op ramkoers ligt met regio Arnhem, maar dat is een andere bui dan die ik eerder dacht dattie ons zou halen, maar het is een kleinere dan die grote. Maar toch.

Ach, filmen doe ik niet meer, of het moet zo actief zijn maar dat zien we dan wel weer. Zo goed is een i-pad ook weer niet voor nachtwerk bovendien. Voor die crawler had ik een kwartier ofzo moeten wachten, nou dat gaat het dan niet worden natuurlijk want daarvoor gebeurde er niets meer.

Erg hè, dat wij van die nachtbrakers zijn... Het zou verboden moeten zijn.

dondertje127

Nieuw onweer nadert lijkt het. Hoor alweer dat het feest is rond of onder Nijmegen? Zag ook weer wolken oplichten. Ook kan ik het soms horen.
En eentje lijkt ook op mijn koers te liggen. Even afwachten.

Tam

Hoezo koop je niet een goede webcam of ipcam die constant opneemt zodat je altijd beelden hebt? Zo deed ik het toen ik nog interesse had in filmpjes van onweer etc.

Meanwhile alles gaat langs Arnhem heen. Maar goed, we komen vanzelf wel weer aan de beurt.


jornonweer

Nog nooit meegemaakt hier in Belgisch Limburg. Hagel van 7cm diameter, 3 windhozen in de provincie, overal wateroverlast en het is nog niet gedaan hier. Deze dagenda gaat de boeken in voor mij als zwaarste onweersdag in Limburg wat ik ooit heb meegemaakt. 2 supercellen mogen aanschouwen.. vele inslagen gezien.. onvergetelijk.
Danger is real, fear is a choice.

Weerextrem

Citaat van: Marsel op do 23 jun 2016 - 21:15
Pfoe, dat gaat je verbeelding en alle verwachtingen te boven...bizar ding zeg. Talking about freak incidents....
Blij dat we er in de randstad vannacht dan nog relatief 'goed' vanaf zijn gekomen. Dit soort gevallen zorgen voor een hele hoop schade.

Dit was zeker FREAKY... ik zag een vreemde rolwolken voor me huis, echt heel vreemd. en ik wilde wel filmen maar ik realiseerde me dat dit zo levensgevaarlijk kon zijn om buiten te blijven. en dat bleek zo te zijn, na amper 5 min dat ik binnen was begon de hel los te barsten met hagelstenen van 10-11 cm doorsnee!?!!. heel mijn wijk in Someren is tot rampgebied verklaard, media mocht er niet in. Vandaar dat er weinig nieuws uit Someren was. (alles kapot, bij vele huizen waterschade, auto's bomen)

Dit is echt heel erg vreemd... ik wist dat zware buien kwamen en kans op hagel... maar van dit formaat??? nee dus.

Tam

Als ik zo de youtube filmpjes van someren zie ben ik blij dat het toch allemaal wat later op de dag was en niet in de middag als de scholen net uit waren en iedereen op de fiets zat ofzo.


GeneralDuke

Ja de timing is best goed. Denk namelijk niet dat je zo'n hagelsteen op je hoofd wil krijgen... Ik bedoel, als het door dakpannen heengaat...
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

dondertje127

Schrik me dood. Ineens een hele felle flits en de hardste donder tot nu toe van de 23e en vandaag bij elkaar. Zag net ook al een crawler. Er is nieuw onweer aan het arriveren.

ron12

Alweer onweer Nijmegen, en boven Duitsland een en  al weerlicht ,nu
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal