Onweerskansen Woensdag 22 juni t/m Vrijdag 24 juni 2016

Topic gezien door 48379 bezoekers
Gestart door Marsel, ma 20 jun 2016 - 09:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

vlerk

In Eindhoven sinds half 9 non-stop weerlicht, veel regen en donders. Nog steeds klef, maar genieten hoor.

dondertje127

En plots is het bliksemen en gedonder gestopt (edit: Typ ik dan altijd net op het moment dat er toch nog eventjes iets gebeurd).

ron12

Citaat van: Extremissimorum op do 23 jun 2016 - 22:26
Welkom in het nieuwe klimaat! :3

Forum is weer wakker, Marsel!
Lijkt wel op het weer wat in Thailand thuis hoort, wat nu heerst in Nederland. ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Citaat van: ron12 op do 23 jun 2016 - 22:35
Lijkt wel op het weer wat in Thailand thuis hoort, wat nu heerst in Nederland. ;)

Die hagel moest ik meteen aan Amerika denken. Ineens weer allerlei blauwe bliksemschichten aan de hemel hier af en toe, of blauw oplichtend.
Vroeger waren ze nog vaak rood, maar dat zie ik bijna niet meer. Heeft dat een oorzaak waarom de kleuren van bliksem zo veranderd?

Heb eerder vanavond nog wel een oranjegelige gezien een vette CG best dichtbij, maar ik had de camera nog net niet aan :(

Summer

Hier inmiddels weer alles tot rust gekomen en de temperatuur op balkon gedaald van 29 naar 23,5.
Was heftig maar gelukkig zonder schade...

sandra-zwolle

Plak steeds meer aan de bank????
Lekker regenbuitje maar nog niet afkoelen....

Martijn1978


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Svanos

Wat een genot, lekker in de tuin zitten zonder regen of onweer. Temp is oke. Biertje er bij. Chillen maar!  ;D



Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

pietjelol


Armand

Hier is het nu ook gestopt. Eerste keer dat ik echt bang werd voor onweer niet normaal. Ik heb ook een windvlaag van 89 km/u gemeten en de straat stond als een van de eerste keren echt onder water. Dat was me dus een bui... moest ook wel na deze hitte

Oxize

Gaat nu flink tekeer hier. Ik heb een stream open staan voor de mensen in het Westen :)

Zie mijn signature.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

ron12

Citaat van: ron12 op do 23 jun 2016 - 19:29
-63 graden boven in de wolk aldaar http://kachelmannwetter.com/de/sat/belgien/top-alarm-5min.html dat word hagel. Windstoten van 110 kilometer gemeld in dat gebied
Hagel was te verwachten met die temperaturen in die wolken ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Mariska

Citaat van: Marsel op do 23 jun 2016 - 22:15
Die bliksemfrequentie van de buien is ook echt absurd....eigenlijk nog niet vaak gezien op deze manier. Dat moet een ongekend schouwspel zijn daar. Het bijzondere is ook dat de intensiteit van het geheel (dus hagel van bijna 10cm bijvoorbeeld) is dat het echt alle verwachtingen overstijgt. Dit mag je dan gerust een freak incident noemen....

Het was net of er iemand een stroboscoop had aangezet. Het was continu geflikker. Hier gelukkig hagelstenen van slechts 1cm doorsnee, maar iets verderop waren ze al vele malen groter.
Er is in ene half uur 32mm regen gevallen en het regent nog steeds flink door soms. Dus ik ben benieuwd hoe vol mijn glas zal zitten zo.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dennis089

Onweer was snel voorbij hier in Limburg. Het was een heftige bui en er was zelfs een beetje hagelvorming. Geen omgeving eindhoven taferelen maar dat is misschien wel goed haha... Dan had ik ook de hagel door me ruit gehad :O

Govert

Citaat van: dennis089 op do 23 jun 2016 - 23:03
Onweer was snel voorbij hier in Limburg. Het was een heftige bui en er was zelfs een beetje hagelvorming. Geen omgeving eindhoven taferelen maar dat is misschien wel goed haha... Dan had ik ook de hagel door me ruit gehad :O

Misschien omdat ze gezien hebben wat hier is gebeurd?? Het blijft now-casten.

dondertje127

Dat is zo met hagel, nooit weten of het valt en zoja waar en hoe groot. Is ook zeer lokaal is mijn eigen ervaring nu ook.

Hier nog steeds overal geflits in de verte, en wat gerommel in de verte nu en dan. Half uur geleden een zeer felle flits die me zowat verblindde. Dat was wel even whaaam! desorientatie bijna voor een paar seconden :)

Edit: Diepe dreun van verder weg. De mooisten vind ik zelf.

dondertje127

Ik zie in belgië verscheidene buienpitten met paarse pitten. Die grote in het West Vlaanderen wellicht op ramkoers met Gelderland.


Keesie

Net als in Eindhoven, hier ook vanaf half 9 al aan het onweren en flikke regen soms met dikke knallers. Echt heel gaaf dit :)

Powered by EzPortal