Onweerskansen Woensdag 22 juni t/m Vrijdag 24 juni 2016

Topic gezien door 48380 bezoekers
Gestart door Marsel, ma 20 jun 2016 - 09:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

sandra-zwolle

Yep wij mogen het doen met een bak regen.....
Maar de zomer is nog lang.....

Summer

Citaat van: Joep op do 23 jun 2016 - 22:00
De schade in Bergeijk en Valkenswaard: kapotte (auto)ruiten, dakpannen en heel veel gedeukte auto's

Amai...das wel dieptriest om te zien hoor  :-\
De lucht hier is nu pikkedonker...temperatuur daalt, wind waait, flinke ontladingen die dichterbij lijken te komen...

RealDeal

Citaat van: Joep op do 23 jun 2016 - 22:00
De schade in Bergeijk en Valkenswaard: kapotte (auto)ruiten, dakpannen en heel veel gedeukte auto's
Goeie genade.... die redelijke nieuwe Golf zal met al die nattigheid binnen ook wel total loss zijn.

Blijft hier donker, met af en toe weer een stevige onweersbui en er zit meer aan te komen zo te zien.
Kan de boel nog niet door luchten omdat het met de ramen op een kiertje toch de regen nog naar binnen weet te komen.

Citaat van: NitroGenetics op do 23 jun 2016 - 22:08
en het noordoosten valt zoals zo vaak dit jaar weer naast de pot :(
Bekijk het van de vrolijke kant, je ziet in ieder geval niet met de schade die er hier in Brabant is.

sneeuw040

Onze auto's helemaal vol met deuken, ruiten eruit geknald waren gewoon pingpongballen die uit de lucht vielen in regio bergeijk.. Nu weer onweer en flinke regen.

Marsel

Die bliksemfrequentie van de buien is ook echt absurd....eigenlijk nog niet vaak gezien op deze manier. Dat moet een ongekend schouwspel zijn daar. Het bijzondere is ook dat de intensiteit van het geheel (dus hagel van bijna 10cm bijvoorbeeld) is dat het echt alle verwachtingen overstijgt. Dit mag je dan gerust een freak incident noemen....

NitroGenetics

Bekijk het van de vrolijke kant, je ziet in ieder geval niet met de schade die er hier in Brabant is.
[/quote]

dat is ook weer zo, maar je bent er lijkt me ook voor verzekerd ;)

NitroGenetics

Citaat van: Marsel op do 23 jun 2016 - 22:15
Die bliksemfrequentie van de buien is ook echt absurd....eigenlijk nog niet vaak gezien op deze manier. Dat moet een ongekend schouwspel zijn daar. Het bijzondere is ook dat de intensiteit van het geheel (dus hagel van bijna 10cm bijvoorbeeld) is dat het echt alle verwachtingen overstijgt. Dit mag je dan gerust een freak incident noemen....

toppen van 15km hoog was wellicht te verwachten mits alles op zijn plaats is gevallen, supercellen hebben vaak de neiging om bakstenen te produceren van dit kaliber ;)

Ries

Voor allen die niet van onweer, hagel en noodweer houden: verhuis naar Groningen! Alle laatste onweersdagen dat t vrijwel overal losging hier helemaal niks en zo gaat dat al jaaaaaren! Zwaar onweer komt hier een enkele maal in t vroege voorjaar en dan onaangekondigd :)

Summer

We zitten er nu midden in...heel veel ontladingen, forse wind, tot nu toe gelukkig nog geen hagel...maar jemig zeg, wat een ontladingen  :o

pietjelol

Valt me nog mee dat er geen windhoos/tornado is gemeld. Met dit soort buien kun je die ook verwachten.

dondertje127

Ergste gaat hier helaas onderlangs. Wel een schade daar zeg hé. Zie je niet snel hier.

sneeuw040

Citaat van: Ries op do 23 jun 2016 - 22:18
Voor allen die niet van onweer, hagel en noodweer houden: verhuis naar Groningen! Alle laatste onweersdagen dat t vrijwel overal losging hier helemaal niks en zo gaat dat al jaaaaaren! Zwaar onweer komt hier een enkele maal in t vroege voorjaar en dan onaangekondigd :)
Komt omdat hier in het zuidoosten ook altijd de hoogste temperaturen zijn, vandaag ook bij ons in bergeijk heel warm en broeierig maarja hopen dat zo'n grote pingpong ballen als er toen straks vielen nooit meer vallen haha zoveel schade

Marsel

Citaat van: NitroGenetics op do 23 jun 2016 - 22:17
toppen van 15km hoog was wellicht te verwachten mits alles op zijn plaats is gevallen, supercellen hebben vaak de neiging om bakstenen te produceren van dit kaliber ;)

Ja dat klopt, maar dat is makkelijk achteraf. Ik neem niet snel stenen van 5-9cm op in een verwachting voor NL ;). Dit was met recht een 'alles viel net op z'n plek bui'. Dat het kon was duidelijk, maar dít? Niemand, inclusief ikzelf, had dit zien aankomen, ook al kun je dit als incident bestempelen.

dondertje127

Hoop dat er vannacht meer komt. Ik vind zo'n onweer wel lekker.

Arend

Citaat van: Ries op do 23 jun 2016 - 22:18
Voor allen die niet van onweer, hagel en noodweer houden: verhuis naar Groningen! Alle laatste onweersdagen dat t vrijwel overal losging hier helemaal niks en zo gaat dat al jaaaaaren! Zwaar onweer komt hier een enkele maal in t vroege voorjaar en dan onaangekondigd :)

Dat weten we al heel lang hoor.  ;)

Momenteel wat gezapige regen hier. Hoop nog op een mooie lichtshow. Die hagel mogen de Duitsers hebben.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Extremissimorum

Welkom in het nieuwe klimaat! :3

Forum is weer wakker, Marsel!

Joep


ron12

Heerlijk zo,n beschaafde onweersbuitje die ten zuidoosten van Nijmegen langs kwam, onweert nog steeds hier.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

K0fferbak

Maakt noordwest Veluwe nog kans verder vannacht? hele jaar nog niks serieus gehad. Alleen 1 bui met enkele tientallen klappen.

Mariska

Citaat van: NitroGenetics op do 23 jun 2016 - 22:08
en het noordoosten valt zoals zo vaak dit jaar weer naast de pot :(

Wees blij dat je naast de pot pist. Onweer ok, maar al die neerslag ben ik nu helemaal beu. Daarnet ook, begon het te hagelen. Ik heb zoiets al 2x meegemaakt en het enige wat ik doe is hopen dat die hagelstenen niet groter worden. Van mij mag je het hele rommeltje oppakken en boven je eigen woonplaats hangen.

Vorige week zondag 22mm, die maandag 47mm, vandaag overstroomde de boel weer en heb ik al 40mm in mijn glas zitten en het regent nog steeds.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Powered by EzPortal