Onweerskansen Woensdag 22 juni t/m Vrijdag 24 juni 2016

Topic gezien door 48381 bezoekers
Gestart door Marsel, ma 20 jun 2016 - 09:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

dondertje127

Amsterdam live inclusief geluid:

Koningsplein

Eindelijk kunnen we ook hóren HOE hard het gaat. Er moeten meer plaatsen komen met geluid bij de cams, eigenlijk overal waar cams bestaan.
Zitten enorme dreunen bij zeg goeiemorgeh...

Edit: Rotterdam/Vlaardingen is al tijdje nieuwe onweersbui aan het ontstaan.

densta

Dondertje ik moest lachen dat je zei weerlicht. Ben buiten werken en kijk richting Arnhem vanuit Zevenaar en heb de tranen in me ogen. Weerlicht en een paar schitterde kronkels waar genomen.

Cdtj3

Wat een heerlijk onweer heb ik gehad zeg :o

Begon met wat ontladingen vanuit het anvil, waren behoorlijke rakkers met soms een CG+ ertussen. 15 minuten later kwam er een monster shelfcloud overzetten met de nodige regenval eruit. Helaas kwam het alemaal beetje afzwakkend over me heen waardoor het niet heel spectaculair was toen de shelf eenmaal over was. Ondanks dat toch noog een paar mooie platen mogen schieten en mijn oren weer wat sensatie kunnen gunnen. Tijdens het schrijven van dit bericht zie ik in de verte alweer nieuw onweer op me af komen dus ik maak me weer klaar voor ronde 2. Enjoy the pics!

Shelfcloud by Calvin Musch, on Flickr

Anvil crawler by Calvin Musch, on Flickr

Anvil Crawler by Calvin Musch, on Flickr
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Martijn1978

Mooie foto's CDtj3




A level 1 was issued from northern France, Netherlands, NW Germany and SE UK mainly for large hail, severe wind gusts, and tornadoes.

France, south-east England, Benelux into western and northern Germany

Widespread thunderstorms will go on during the night hours along the frontal zone over western Europe and are expected to affect also Thursday morning. Ahead of the main trough axis, weak ridging can be expected in the late morning hours and decreasing activity may allow for some diurnal heating of the moist low-level air mass. Due to the overlap with an EML as indicated by latest Bordeaux ascent, high CAPE values of 1000-2000 J/kg are possible.

Initiation is most likely along the sea breeze convergence over northern France into the Netherlands. However, overcast conditions and rain of overnights storms may limit CAPE here. Further storms are expected along the southern edge of overnights outflow boundaries over France, Benelux, and northern Germany. Vertical wind shear will be strong with 15 to 20 m/s deep layer shear, and splitting storms or multicells / bow echoes are forecast. Main threat will be severe wind gusts along with large hail. Widespread hail / wind events are most likely in the corridor highlighted by the level 2. One or two MCSs can be expected to move into north-western Germany late in the period, with severe wind gusts the main threat.

Higher shear and more favourably curved hodographs are expected near the coasts including the south-east British Isles, and the sea-breeze could support more low-level convergence. If diurnal heating can lead to sufficient low-level buoyancy, supercells and bow echoes could form near the shores of France and the Netherlands, posing a threat of tornadoes, large hail and severe gusts.

Additional storms could form further south over western and central France along a weak cold front / convergence. Although vertical wind shear will be slightly weaker, isolated storms may nonetheless produce large or very large hail and severe gusts given the high CAPE values and around 10-15 m/s deep layer vertical wind shear.

http://www.estofex.org/

ron12

Eens kijken wat nu boven Frankrijk ligt gaat doen, ben benieuwd  ::)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Edwin

Zijn de kansen hier nu beter gezien er geen bewolking is en het goed op kan wamen? Hier schijnt gewoon de zon
Never Stop Exploring

jornonweer

Citaat van: Edwin op do 23 jun 2016 - 07:01
Zijn de kansen hier nu beter gezien er geen bewolking is en het goed op kan wamen? Hier schijnt gewoon de zon
kijk estofex :)
Danger is real, fear is a choice.

martijn

Weg met deze zooi en laat de zon maar even lekker de boel opwarmen 8)

jornonweer

Citaat van: martijn op do 23 jun 2016 - 07:26
Weg met deze zooi en laat de zon maar even lekker de boel opwarmen 8)
voor de mensen daar in belgie is het geen zooi denk ik haha, zit een monster shelf op
Danger is real, fear is a choice.

daan197611

Gaat weer goed daar in belgie  hahahahah  Zo te zien komt dat weer deze kant op.  Hoop niet weer dat het een zeebui gaat worden want die heb ik vanacht al genoeg gezien ;D

Leuk dagje zo

Armand

Vannacht nog even mooi weerlicht kunnen waarnemen. Ook nu volop helder (op wat verre sluierwolken in W en NW na). De temperatuur schiet ook weer omhoog, ben benieuwd of we de 30 en de zware onweersbuien halen ;)

jornonweer

Citaat van: Armand op do 23 jun 2016 - 07:39
Vannacht nog even mooi weerlicht kunnen waarnemen. Ook nu volop helder (op wat verre sluierwolken in W en NW na). De temperatuur schiet ook weer omhoog, ben benieuwd of we de 30 en de zware onweersbuien halen ;)
zal moeilijk worden vrees ik, als die bui zo oostelijk blijft gaan boven Frankrijk.  Maar een mooie shelf ben ik ook al heel blij mee haha
Danger is real, fear is a choice.

SniperEye

Hopelijk zorgen de huidige buien er niet voor dat de bewolking te lang blijft hangen en er geen buien kunnen ontstaan. Risico zit er altijd in.

Op wat hoge sluierbewolking na is het hier in Midden Limburg zonnig :) Toch een belangrijke voorwaarde voor het onweer.

Nu nog even naar kantoor en dan op chase. Ik neem daarbij het gebied globaal tussen Brussel, Aken, Den Bosch als uitgangspunt. Hoop dat ik dan een beetje goed zit. Rest van de ochtend maar nowcasten.

jornonweer

Wow daar boven België en Frankrijk.. ontstaan nog steeds meer onweersbuien.. dit gaat wel het echte werk van straks zeker niet in de hand werken.
Danger is real, fear is a choice.

Basxt

Lijkt nu allemaal net langs de kust te trekken?

boxer

Breukelen 6 uur vanmorgen
Met name de foto van het kanaal....Links staan alle bomen nog rechts niet meer

Ries

Hoe wast hier vannacht? Niks meegekregen, sliep als een blok en nieuwe buienradar doet t nie qua verleden tijd.

Energizer85

Werkelijkwaar geweldig hier van half 2 vannacht tot nu onweersbuien.... En beste jongens ook! Genieten

sandra-zwolle

Zwolle niks gehad volgens mij vannacht... Ben in nergens van wakker geworden...????
Hopen dat we hier vandaag nog wat krijgen.
Eerst maar flink de boel opwarmen,en hopen op wat spectakel vandaag!

VincentKuipers

Citaat van: Ries op do 23 jun 2016 - 08:00
Hoe wast hier vannacht? Niks meegekregen, sliep als een blok en nieuwe buienradar doet t nie qua verleden tijd.

Hier geen problemen mee.

http://www.buienradar.nl/nederland/neerslag/buienradar-terugkijken/24uurs

Powered by EzPortal