Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 203903 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Deadmau5 op di 25 nov 2014 - 21:05
Probleem is dat je hiermee de werkelijkheid verandert... en dat is naar mijn weten nog altijd manipuleren. Je maakt namelijk alles rooskleuriger dan het eigenlijk is.

Beter is dan om de laatste dag weg te laten in het uploaden van je afbeeldingen, of om 06UTC en 18UTC weg te laten.

De koudste temperaturen weg laten.... Lees nu even je tekst goed door en kijk eens wat jezelf zegt en mij verwijt ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Deadmau5

Citaat van: Jan van Ooijen op di 25 nov 2014 - 21:06
De koudste temperaturen weg laten.... Lees nu even je tekst goed door en kijk eens wat jezelf zegt en mij verwijt ;)
laatste dag weglaten omwille van betrouwbaarheidstermijn
06 en 18UTC weglaten omdat 12UTC en 00UTC belangrijker is omwille van middag en nachttemperatuur. Om zo meer dagen te kunnen uploaden.

Omdat je toch zegt dat er te weinig uploadruimte is? Anders gewoon alles doen...

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

lans

haha wat een praatjes maker al 3 pagina's vol
achterhoek

bliksems

die kan beter even een winterslaapje houden voordat er 40 wintertopic delen zijn met gezever over hoe jan een plaatje wil uploaden.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

vossejongk

Jan ik gebruik altijd Abload.de voor het hosten van animaties, veel grotere toegestane bestamdsgrootte :)

tuinman

Hallo jumbo.:D

lans

gfs pluim zuidoost ziet er trouwens erg mooi uit.

achterhoek

marctsm

Citaat van: bliksems op di 25 nov 2014 - 21:33
die kan beter even een winterslaapje houden voordat er 40 wintertopic delen zijn met gezever over hoe jan een plaatje wil uploaden.
Als het die persoon is, die ik denk, mag je zeker ervan zijn dat er nog wat komt,.......

Weerfreak 1337

Citaat van: Deadmau5 op di 25 nov 2014 - 21:08
laatste dag weglaten omwille van betrouwbaarheidstermijn
06 en 18UTC weglaten omdat 12UTC en 00UTC belangrijker is omwille van middag en nachttemperatuur. Om zo meer dagen te kunnen uploaden.

Omdat je toch zegt dat er te weinig uploadruimte is? Anders gewoon alles doen...

Zo, hier heb je je dagtemperaturen! Volledig in grafiek en "ongecensureerd"  :D  :D Scheelt uploadruimte, mekkerende personen over zogenaamde censuur en manipulatie en het is nog overzichtelijk ook. :D

------
Voor de rest:

10-daagse pluim is verbeterd ten opzichte van de vorige :) Gemiddelde lijkt op sommige dagen iets lager te zijn, en ook het aantal leden laten op sommige dagen meer kansen zien op vorst.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Reutel

Wow, ziet er steeds beter uit! Laten we niet vergeten dat door een eventueel sneeuwdek de T nog veel lager kan uitkomen dan nu te zien is op de kaarten.  8)

ThaGhostNL

Discussies over de kaarten en het winterweer kan ook worden gevoerd in onze chatbox. http://chat.meteo-service.nl
Maak van het forum geen slowchat.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Tam

Citaat van: Deadmau5 op di 25 nov 2014 - 21:05
Probleem is dat je hiermee de werkelijkheid verandert... en dat is naar mijn weten nog altijd manipuleren. Je maakt namelijk alles rooskleuriger dan het eigenlijk is.

Beter is dan om de laatste dag weg te laten in het uploaden van je afbeeldingen, of om 06UTC en 18UTC weg te laten.

Ben het wel met je eens van zo'n springend gifje ga je uit van het verloop van 6 uur stappen. Als je alleen de pluspunten van de kaarten wil laten zien en daarmee ongelijke stappen neemt is zo'n gifje ook minder belangrijk.

Is niet manipulerend alleen vertekenend.

Jan van Ooijen

Citaat van: Reutel op di 25 nov 2014 - 21:47
Wow, ziet er steeds beter uit! Laten we niet vergeten dat door een eventueel sneeuwdek de T nog veel lager kan uitkomen dan nu te zien is op de kaarten.  8)

Helaas is er weinig tot geen sneeuw te zien op de kaarten momenteel
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerfreak 1337

De 15 daagse is flink verbeterd ten opzichte van vanmorgen. Gemiddelde valt een stuk lager uit(vooral LT), en meer leden zien (licht) winterweer op de lange termijn in het verschiet.




Staafdiagrammen (Winterplaza), zijn gebaseerd op het aantal leden in de pluim. Elk lid is 2% kans. Zo is goed en overzichtelijk af te lezen hoe de winterkansen zich ontwikkelen.



Groeten, Weerfreak

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

TaL

Pluimen verbeteren langzaam maar zeker maar wel nog steeds met de nodige onzekerheid.

Voor de die-hard winterfans onder ons zou ik toch nog met de beide voetjes op de grond blijven staan en de roze bril (nog) niet opzetten. De temperatuur aan de grond doet het steeds beter maar over de 850 hPa temp ben ik nog niet te spreken, laat staan sneeuw.

Aan de andere kant ben ik wel eens blij dat het geen bruuske overgang lijkt te worden maar een geleidelijke overgang, steeds iets kouder en kouder. Dat deze trend zich maar mag voortzetten en hopelijk krijgen we na het mogelijke opwarmertje begin december dan het echte werk vanaf de 2de week :)

De tijd zal het uitwijzen. Voorlopig ben ik niet positief of negatief. Voorzichtigheid is nu momenteel de troef.

Edit: opwarmertje niet letterlijk interpreteren  ;D :P
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Edwin

Onzekerheid is er na 3 dagen altijd ;)! Simpel "Hollands" koud weer. Hoop dat het zonnig is en niet dat saaie deprimerende grijze wolkendek, doe mij dan maar warmer weer met zon. Ik noem het nog niet echt winter...
Never Stop Exploring

Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op di 25 nov 2014 - 21:49
Helaas is er weinig tot geen sneeuw te zien op de kaarten momenteel

Zo zag het er vandaag 9 jaar geleden (2005)uit, sneeuwchaos in Oost NL  :)

foto robert de vries

grizzrh

Citaat van: Joep op di 25 nov 2014 - 22:04
Zo zag het er vandaag 9 jaar geleden (2005)uit, sneeuwchaos in Oost NL  :)

foto robert de vries

Mooi plaatje, hopelijk kunnen we dit binnenkort live zien :P
Doenrade, Limburg

extremeweather

Citaat van: Joep op di 25 nov 2014 - 22:04
Zo zag het er vandaag 9 jaar geleden (2005)uit, sneeuwchaos in Oost NL  :)

foto robert de vries

Dit herinner ik me alsof het gisteren was. Het bleef maar sneeuwen tot 30 cm aan toe. Wat heb ik die dag genoten. Ik snak naar meer. Veel meer.

Powered by EzPortal