Winterdiscussietopic 2021

Topic gezien door 153096 bezoekers
Gestart door TMCThomas, wo 01 dec 2021 - 00:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joep

Gfs 6 wederom met sneeuw voor dinsdag


Der RoX



December was grijs
WiNtEr!!11!1!@

Lothiriel

December is altijd nogal een deprimerende maand.. gelukkig hebben we altijd kerst en nieuwjaar om naar uit te kijken :)

Nu hopen dat er nog beetje winter ontstaat in de komende maand, want als het tegen eind januari niet in de kaarten staat komt het allicht niet meer. Of te laat waardoor het enkel wat gekwakkel is.

Voor nu ga ik in ieder geval genieten van de zonnige en warme nieuwjaarsdag. Het doet meer lente dan winterachtig aan maar zolang de zon schijnt vind ik dat wel best.

Ik wens iedereen op het forum een super 2022 toe met hopelijk een heleboel opwindende weerfenomenen die we hier kunnen bespreken. Geniet ervan :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Joep

Gfs weer wat minder met sneeuw

Extremissimorum

Citaat van: Joep op za 01 jan 2022 - 17:43Gfs weer wat minder met sneeuw

Klopt. Stuk zuidelijker. Leuk voor de Belgen en Armand!
EC oper daarentegen wel weer sneeuwrijk. Wel vanaf woensdag i.p.v. dinsdag.
Volop onzekerheden en zoals gezegd blijft echte winterkou nog op een afstandje. Maar het belooft wel een leuk vuil winters weertype te worden vanaf dinsdag/woensdag met meer in de buurt.

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

TMCThomas

EC komt ook met scandihoog op lange termijn.


Armand

Citaat van: Extremissimorum op za 01 jan 2022 - 20:24Klopt. Stuk zuidelijker. Leuk voor de Belgen en Armand!
EC oper daarentegen wel weer sneeuwrijk. Wel vanaf woensdag i.p.v. dinsdag.
Volop onzekerheden en zoals gezegd blijft echte winterkou nog op een afstandje. Maar het belooft wel een leuk vuil winters weertype te worden vanaf dinsdag/woensdag met meer in de buurt.


Allereerst wens ik iedereen hier een gelukkig en gezond 2022 toe! Laten we hopen dat het op meteorologisch vlak een interessant jaar gaat worden, om te beginnen met een mooie winterse start! ;)

Haha leuk dat je aan me denkt Extremissimorum, maar ik gun ditmaal alle sneeuw voor de Noordelingen ;D ;) Ik ben komende week op wintersport dus ik ga wel genoeg sneeuw zien ;D Dat betekent ook dat ik de komende week niet actief ben op het forum voor de mogelijke winterkansen uit te lichten. Die nemen wel langzaam wat toe dus laten we hopen dat het mooi gaat doorzetten!

zwoof

Als EC zich er mee gaat bemoeien heb ik toch altijd iets meer hoop.  8)
Oper ook niet helemaal alleen. Hier de pluim EC 12Z De Bilt:


Joep

Kans op natte sneeuw bij GFS 6

Eric

1e onweer van het jaar, korte flitsen en harde knallen!

Maxim

Zag er zo leuk uit in november en begin december voor de komende winter... en ondertussen is het januari en ziet het er echt niet goed uit  ::) hopelijk snel een verrassing

Der RoX

In ieder geval vandaag wat zonnestraaltjes opgevangen, dat maakt een beetje goed
WiNtEr!!11!1!@

Zynex

Pfoee, wat ziet het er allemaal troosteloos uit. Ben zo blij dat ik even kan ontsnappen naar het sauerland.

Bacci

ja het is echt zoeken naar pluspuntjes
zaterdagavond in het noordoostelijk deel kans op sneeuw, volgens laatste EC. Morgen overigens ook kans op winterse buien in het hele land.


TMCThomas

Tja de voortekenen van de winter waren goed, maar er is zover nog niks tot uitwerking gekomen. Het was wel een aantal keer (heel) spannend, maarja daar heb je niks aan als het uiteindelijk de verkeerde kant opvalt. Voor Scandinaviƫ is de winter wel een heel stuk beter zoals aan de hoeveelheid zeeijs op de Baltische zee te zien is. Dit valt nog steeds in ons voordeel, maar dan moet het wel een keer tot een oosten wind komen.


Bacci

Zaterdagavond kan nog wel eens leuk worden voor het noordoosten, laten we hopen op een leuke verassing.

Joep

Vrijdag en zaterdag kans op sneeuw volgens WRF


Edwin

Is het al bijna lente? heb toch liever 12 graden met regen dan 3.5 de hele dag. Wat een tyfus weer.
Never Stop Exploring

Joep

GFS sneeuwkansen vrijdag en zaterdag


Bacci

Zo hey waar komt GFS nu mee dan op eind van de run... zowat heel europa de winter in

Powered by EzPortal