Zomer discussietopic 2021

Topic gezien door 41238 bezoekers
Gestart door TMCThomas, di 01 jun 2021 - 14:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Lothiriel

Zal je zien dat we in de winter weer een heleboel kaarten zien die in de zomer warm weer hadden opgeleverd en onze kans op sneeuw verpesten  ;D  ???
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

flyineddy

Citaat van: Lothiriel op di 24 aug 2021 - 20:12Zal je zien dat we in de winter weer een heleboel kaarten zien die in de zomer warm weer hadden opgeleverd en onze kans op sneeuw verpesten  ;D  ???

Je bedoelt zoals altijd. ;)

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

zwoof

Vandaag was het de 74ste warme dag dit jaar in De Bilt.  Dat is gelijk aan de mediaan van alle jaren vanaf 1901. Voor het lang jarig gemiddelde van 85 heeft de Bilt nu dus nog 11 dagen van 20 graden+ nodig dit jaar.



Voor warme dagen per maand of het warmtegetal,  aantal tropische en zomerdagen op alle KNMI stations zie link in mijn onderschrift.

Der RoX

Begon hier in Rheeze vandaag koud en mistig, klaarde op naar zonnig en nu is het een suffe gare grijze miezer. Het lijkt wel een Hollandse lente/ zomerdag  ::)

Enig wat ik nog mis, is en knetterend onweerfeest.
WiNtEr!!11!1!@

JerryL

Ik mag niet vloeken... en wil ook best zuinig zijn met andermans gevoelens. Soms moet je echter ook een beetje aan je eigen denken. Misschien niet helemaal correct in dit ''woke-tijdperk'' maar goed......

Wanneer gaat het discussietopic ''Herfst 2021'' open ;D  ;D  ;D  ;D

flyineddy

Citaat van: JerryL op vr 27 aug 2021 - 13:21Ik mag niet vloeken... en wil ook best zuinig zijn met andermans gevoelens. Soms moet je echter ook een beetje aan je eigen denken. Misschien niet helemaal correct in dit ''woke-tijdperk'' maar goed......

Wanneer gaat het discussietopic ''Herfst 2021'' open ;D  ;D  ;D  ;D

Kunnen we niet gewoon dit zomertopic hernoemen? Qua weer maakt het toch niet zoveel uit.  :P  ;D

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Lucas

Voor het eerst in bijna 10 jaar bezoek ik dit forum al in augustus (normaal nov-maart, winter ;D  8) ). Deze zomer lijkt anders dan andere jaren, maar dus ook normaal. wie weet wat de herfst duidelijk gaat maken...
Aanhoudende sneeuwval

TMCThomas

opvallend voor dit jaar is de relatief grote hoeveelheid zee ijs, hopelijk gaat dat onze winter positief beïnvloeden.


Extremissimorum

Vóórdat de winter losbarst, eerst de herfst inderdaad. Volgende week de GP van Zandvoort..., met regen? Kansen nemen aanzienlijk toe bij EC.

Energizer85

Zeeijs.... Winter, my God t is nog augustus! Mag toch hopen dat september nog wat zomer compenseert

TMCThomas

Citaat van: Extremissimorum op vr 27 aug 2021 - 23:27Vóórdat de winter losbarst, eerst de winter inderdaad. Volgende week de GP van Zandvoort..., met regen? Kansen nemen aanzienlijk toe bij EC.

Heb er gelijk even een topic van gemaakt voor de GP.

Citaat van: Energizer85 op za 28 aug 2021 - 00:30Zeeijs.... Winter, my God t is nog augustus! Mag toch hopen dat september nog wat zomer compenseert

Wat betreft (na)zomer is gfs best positief, helaas wil EC nog niet mee.


TMCThomas

Weer een mooie gerust zomers te noemen run van GFS.






Der RoX

Beetje laat, maar I'll take that Indian Summer
WiNtEr!!11!1!@

zwoof

Augustus was aan de koele kant en iets te droog
De Bilt scoort voor augustus een gemiddelde temperatuur van 17,0 graden Het huidig langjarig gemiddelde ligt op 17,9 graden. De laatste keer dat augustus koeler verliep dan dit jaar was in 2014. Ondanks de talrijke buien die augustus kende, eindigt de maand toch te droog. De totale neerslagsom in Nederland komt uit op 75 mm, waar 88 mm normaal is.

De Bilt augustus 2021:

  • Gemiddelde temperatuur: 16,9 graden(normaal 17,9)
  • Aantal zonuren: 172 uur - (normaal 205 uur)
  • Totale neerslagsom NL: 75 mm(normaal 88 mm)
  • Aantal warme dagen: 20 (normaal 24)
  • Aantal zomerse dagen: 1( normaal 9)
  • Aantal tropische dagen: 0(normaal 2)
  • Warmtegetal: 4,1 - Warmtegetal deze zomer tot nu toe: (mei 0,5 – juni 36,4 – juli 13,2 – augustus 4,1)
      54,2(normaal 40)

Warmtegetallen voor deze zomerperiode zijn nog t/m 31 oktober mogelijk.
Het verloop van warmtegetallen op alle KNMI stations is hier te zien.

flyineddy

Citaat van: zwoof op di 31 aug 2021 - 15:50Ondanks de talrijke buien die augustus kende, eindigt de maand toch te droog. De totale neerslagsom in Nederland komt uit op 75 mm, waar 88 mm normaal is.

Daar keek ik wel even van op, want het heeft best vaak geregend. Alleen het regende vaak niet zo hard, dus waarschijnlijk maakt dat het verschil. Maar één grote onweersbui kan de hoeveelheid flink opkrikken, ook qua gemiddelde. Het laatste grootschalige onweer is helaas alweer een tijdje geleden. :(

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

zwoof

CiteerDaar keek ik wel even van op, want het heeft best vaak geregend. Alleen het regende vaak niet zo hard, dus waarschijnlijk maakt dat het verschil. Maar één grote onweersbui kan de hoeveelheid flink opkrikken, ook qua gemiddelde. Het laatste grootschalige onweer is helaas alweer een tijdje geleden. :(

Eddy.

Er waren grote verschillen in Nederland. Terwijl het in het noorden heel nat was, verliep augustus in delen van het westen, zuiden en oosten juist droog. Zo viel er bij ons nog geen 60 mm. Daarmee heb ik de maand denk ik ook wat aangenamer ervaren dan bijvoorbeeld iemand uit Friesland, waar op sommige plaatsen meer dan 150 mm viel.   ;)

TMCThomas

Lijkt er steeds meer op dat we volgende week toch nog even een aardig zomerse week gaan meepakken.





een hoop zon en temperaturen van 25+, in het zuidoosten eigenlijk al vanaf aankomende donderdag. Nog even afwachten wat gfs doet, die lijkt voor een wat zwakker hoog te gaan, dan zou het nog wat minder uitbundig kunnen uitpakken.

X-treme

De nieuwe pluim van EC ziet er goed uit, ik kan hem alleen niet plaatsen omdat het niet werkt.
Ben ik de enige met dat probleem?
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

zwoof

CiteerDe nieuwe pluim van EC ziet er goed uit, ik kan hem alleen niet plaatsen omdat het niet werkt.
Ben ik de enige met dat probleem?

Inderdaad! Er lijkt nu toch een echte 'Indian Summer' opkomst te zijn. :)




Overigens, afbeelding plaatsen werkt bij mij wel zoals je ziet.

X-treme

Heel vreemd.
Als ik gebruikersacties aanklik, krijg ik maar een klein deel te zien waar ik foto's kan uploaden  :-\
Alleen links zie ik een klein stukje.
Ik doe het via mijn telefoon, zoals altijd  :(

Correctie, als ik bijlagen aanklik, zie ik maar een klein deel.
Dit is na het onderhoudt, van van de week.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Powered by EzPortal