Onweerskansen 26 en 27 juni 2020

Topic gezien door 7004 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jun 2020 - 11:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Armand

Citaat van: flyineddy op vr 26 jun 2020 - 15:36Van COSMO vind ik dat ook niet zo verwonderlijk. Dat model heeft iedere 3 uur een nieuwe run. De eerste paar kaarten van dat model zitten daardoor vrijwel altijd dichtbij de werkelijkheid. Mijn persoonlijke ervaring is echter dat als je een paar uur vooruit gaat kijken, dat model steeds verder afwijkt. In mijn optiek is Harmonie dan vaak het meer betrouwbare model.

Maar goed, we gaan het zien. :)
Misschien wel interessant om in de gaten te houden hoe het zich gaat ontwikkelen en of er in de volgende runs van COSMO significantie afwijkingen zijn t.o.v. de huidige run en ook de werkelijkheid.

Eddy.

Daar heb je zeker gelijk in Eddy! Je ziet wel bij Cosmo de buien boven Noord-Frankrijk meer via Luxemburg, richting Duitsland trekken. Momenteel lijkt dat ook te gebeuren. Harmonie laat ze meer via de Ardennen richting Zuid Nederland trekken. Dat is wel een belangrijk verschil op zeer korte termijn, daarvoor kan Cosmo naar mijn mening wat meer bieden dan Harmonie. Ik ben wel met je eens dat Harmonie over het algemeen gezien beter scoort dan de ervaringen met Cosmo. We gaan zien wat het uiteindelijk gaat worden, het weer blijft nooit precies te voorspellen, een mooi kenmerk van het vak ;) ;D

flyineddy

Behalve de pittige bui boven de Ardennen lijken er nu ook een paar onweersbuitjes te ontstaan in noord België en vlakbij Breda.
Maar even in de gaten houden wat die gaan doen. :)

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Energizer85

Citaat van: flyineddy op vr 26 jun 2020 - 17:50Behalve de pittige bui boven de Ardennen lijken er nu ook een paar onweersbuitjes te ontstaan in noord België en vlakbij Breda.
Maar even in de gaten houden wat die gaan doen. :)

Eddy.

Jep de ogen zijn nu daarop gericht... dit moet verder gaan ontwikkelen en Nederland gaan verblijden (afkoelen)

dennis089

Na die vore wat nu voorbij luxemburg trekt is er niks meer wat nog komt toch?

In Limburg is nu een westelijke wind en zakt de temperatuur. Helaas geen onweer of regen

AFTH14

Al naar buiten kijkend, verwacht ik er eerlijk gezegd ook niet veel van helaas.

Energizer85

Citaat van: AFTH14 op vr 26 jun 2020 - 17:59Al naar buiten kijkend, verwacht ik er eerlijk gezegd ook niet veel van helaas.

Ik wel, alleen later vanavond. Temps en ontwikkeling is prima. De buien in noord België in de gaten gaan houden.

GeneralDuke

De lijn Maastricht - Roosendaal lijkt wat activiteit te krijgen inderdaad. Eens kijken hoe ver dit komt.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Energizer85

Citaat van: GeneralDuke op vr 26 jun 2020 - 18:12De lijn Maastricht - Roosendaal lijkt wat activiteit te krijgen inderdaad. Eens kijken hoe ver dit komt.

Zeker, weinig schering dus zal wat langer duren om te organiseren.. maar dit zijn best flinke jongens. We gaan het zien

Jan van Ooijen

Onweer hoorbaar in Zaltbommel
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Michel Huisman

Gaat goed tekeer in uiterst zuid limburg.. rommelt flink hier en neerslag zat

vnauta

Gezien vanuit Zoetermeer kijkend naar het oosten. Dit is de bui die momenteel Woerden/Utrecht aan doet. Jammer van de overige bewolking.

Energizer85

Aardig complex momenteel boven Brabant tippelt aan Utrecht... het geheel moet al uitbreidend richting nnw gaan bewegen vanavond...

GeneralDuke

Kan er ook iets in Oost-Brabant / Noord-Limburg ontstaan? Of is de lucht daar niet vochtig genoeg.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

dennis089

Die klapper in Frankrijk... Die is pas interessant... Dat is echt zo'n ouderwetse ploffer waar we vroeger naar op onweersjacht gingen :)

blabla

Citaat van: GeneralDuke op vr 26 jun 2020 - 20:11Kan er ook iets in Oost-Brabant / Noord-Limburg ontstaan? Of is de lucht daar niet vochtig genoeg.

Daar is nu iets ontstaan. Flinke windvlagen, intense neerslag. Nog niet heel intensief onweer.

GeneralDuke

Citaat van: blabla op vr 26 jun 2020 - 20:57Daar is nu iets ontstaan. Flinke windvlagen, intense neerslag. Nog niet heel intensief onweer.

Had ik net de sproeier aangezet... maar weer opruimen dus
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Eric

Rust lijkt teruggekeerd in Hoensbroek, ging ff flink tekeer. Lekkere knallen, cg en cc en flinke regen.

blabla

Net ten oosten van Eindhoven ziet het eruit alsof er flinke wateroverlast gaat ontstaan. Bui met intense neerslag en trekrichting over hetzelfde gebied.

TMCThomas

Lijkt hier vooral regen te gaan worden helaas.

boxer

Westen van Utrecht lijkt ook een flinke portie te krijgen

Powered by EzPortal