Zomer discussietopic 2018 Deel 1

Topic gezien door 80484 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, vr 01 jun 2018 - 02:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jenkie

Ik zit weer ouderwets vaak te kijken of er een update is  :) Hoewel ik 35 graden wel heel warm vind, ben ik wel iemand die van extreem weer houdt. En hoewel het scenario het minst waarschijnlijk niet, kan het altijd nog gebeuren! Ik mis wel af en toe de plaatsjes die vaak bij updates werden geplaatst?

Jenkie

Jammer dat ik de enige ben, hahahaha!

Neochamp

Citaat van: Jenkie op ma 25 jun 2018 - 09:49
Jammer dat ik de enige ben, hahahaha!

Jij echt niet alleen hoor. Haha.
Ik kijk uit naar de volgende periode.
Zie dat EC aanhouden bleef met het geven van warme dagen..maar gfs zakte aardig weg.
Sinds vanmorgen geeft gfs de warme tot zeer warme kaarten weer terug.

Het beloofd volgens mij een warme, droge en zonnige periode te worden.
De droogte kan wel eens een groot probleem gaan worden krijg ik het idee.
Nu woon ik in Zeeland. Omringd door water. En ik zal dus de aankomende 4 weken daar veel te vinden zijn aan de Oosterschelde.
Alvast wat voor bruinen voor het echte werk in Zuid Frankrijk vanaf eind Juli  ;D

TMCThomas

De zomer komt eraan hoor, eigenlijk vond ik het vandaag al vrij zomers en warm maar goed dat ben ik. De komende dagen gaat de temperatuur zoals de meeste al weten aardig in de lift. Het is allemaal niet zo extreem meer zoals we het een tijdje terug zagen maar zomers word het zeker! Vanaf woensdag eigenlijk alleen nog 25+ en in het weekend gaan we zelfs naar de 30 graden!




Ook aan zon geen tekort de komende tijd, na het weekend lijkt het pas weer wat bevolkter te worden maar dan kijken we al weer een week vooruit veel te ver eigenlijk.


oftewel heerlijk zomerweer de komende dagen! Het enige wat niet aan bod komt zijn de zware buien met onweer. Dat is jammer maargoed je moet maar zo denken, wel weer fijner voor de barberque! Ga er van genieten zou ik zeggen, dat ga ik zeker doen! (behalve als het meer weer te heet wordt wat ongetwijfeld zal gebeuren  ::))

MeesterJ

Citaat van: Neochamp op ma 25 jun 2018 - 10:10
Jij echt niet alleen hoor. Haha.
Ik kijk uit naar de volgende periode.
Zie dat EC aanhouden bleef met het geven van warme dagen..maar gfs zakte aardig weg.
Sinds vanmorgen geeft gfs de warme tot zeer warme kaarten weer terug.

Het beloofd volgens mij een warme, droge en zonnige periode te worden.
De droogte kan wel eens een groot probleem gaan worden krijg ik het idee.
Nu woon ik in Zeeland. Omringd door water. En ik zal dus de aankomende 4 weken daar veel te vinden zijn aan de Oosterschelde.
Alvast wat voor bruinen voor het echte werk in Zuid Frankrijk vanaf eind Juli  ;D

gezien de nieuwste zeer lange termijnverwachtingen zou ik me niet te zeer verheugen op dat echte werk, tenzij je naar de Rivièra gaat. Maar ik hoop met je mee, want ik ga naar West-Frankrijk waar je echt geluk moet hebben  :-\

Jenkie

Vooralsnog heeft de zon erg veel moeite om door de bewolking heen te komen hier. Net aan 18 graden...

jornonweer

Citaat van: TMCThomas op di 26 jun 2018 - 00:36


oftewel heerlijk zomerweer de komende dagen! Het enige wat niet aan bod komt zijn de zware buien met onweer. Dat is jammer maargoed je moet maar zo denken, wel weer fijner voor de barberque! Ga er van genieten zou ik zeggen, dat ga ik zeker doen! (behalve als het meer weer te heet wordt wat ongetwijfeld zal gebeuren  ::))

ik weet niet naar welke modellen jij kijkt, maar zowel gfs als ec komen toch met onweerskansen begin volgende week.  ;)
Danger is real, fear is a choice.

Neochamp

Citaat van: MeesterJ op di 26 jun 2018 - 10:56
gezien de nieuwste zeer lange termijnverwachtingen zou ik me niet te zeer verheugen op dat echte werk, tenzij je naar de Rivièra gaat. Maar ik hoop met je mee, want ik ga naar West-Frankrijk waar je echt geluk moet hebben  :-\

Gignac. 45 km van de Kust en Montpellier af. Daar is het nu goed weer. En daar is het dan ook goed weer.
????????

TMCThomas

Citaat van: jornonweer op di 26 jun 2018 - 13:25


ik weet niet naar welke modellen jij kijkt, maar zowel gfs als ec komen toch met onweerskansen begin volgende week.  ;)
Net zoals bij de verwachting van de bewolking keek ik vooral naar deze week en het bijhorende weekend  :) Daarna inderdaad wel wat kans, maar denk dat er nog wel het een en ander zal gaan veranderen.

Armand

Komende dagen gewoon prima zomerweer in een groot deel van het land. Zeker richting het binnenland een ruime 25 graden met op veel plaatsen ook veel zon. Aan de kust iets koeler. Wel een hoge zonkracht, dus insmeren! ;) In het weekend lijkt het even wat warmer te worden met plaatselijk 30 graden. Daarna komen we dichtbij de overgangszone met ook kans op (onweers)buien. Dat blijft echter nog even afwachten hoe alles zich precies gaat ontwikkelen.

Tot en met het weekend weer een mooie zomerse periode, wat dus tevens ook gaat resulteren in de droogste juni ooit.

vossejongk

Citaat van: Neochamp op di 26 jun 2018 - 14:15
Gignac. 45 km van de Kust en Montpellier af. Daar is het nu goed weer. En daar is het dan ook goed weer.
????????

Fijne vakantie alvast ;) Ik vertrek vrijdag voor 2 week iets ten noorden van Barcelona.. da's ook altijd wel garantie voor zon, en wie weet nog wat leuk onweer?? :P

Neochamp

Citaat van: vossejongk op di 26 jun 2018 - 20:26
Fijne vakantie alvast ;) Ik vertrek vrijdag voor 2 week iets ten noorden van Barcelona.. da's ook altijd wel garantie voor zon, en wie weet nog wat leuk onweer?? :P

Kom er al meer als een decennia. En heb ooit tijdens 1 vakantie 3 dagen keiharde regen en onweer gehad. Verder altijd volle dertigers en zelfs boven de 40.
Ik ga dit jaar voor een regen vrije vakantie. Hehe

Of ik t krijg is een ander verhaal.

Wat een pracht van een dag was het vandaag al.
Beloofd veel goeds tot en met Zondag. Hoop op een lange verlening na het weekend.

Armand

Het begint allemaal wat duidelijker te worden qua verloop van komende periode. We krijgen misschien wel een week lang zomerse temperaturen voorgeschoteld!

Komende dagen blijft de stroming oostelijk en vormt er zich een lagedrukgebied boven Spanje/Portugal. Er wordt dan droge en warme lucht aangevoerd. Grofweg 24 tot plaatselijk tegen de 30 graden. De zon flink gaan schijnen met tevens een hoge zonkracht. Momenteel lost ook de bewolking boven het noordwesten langzaam op.


Begin van volgende week zien we de situatie iets veranderen:


Het lagedrukgebied trekt iets verder noordwaarts en laat bij ons de stroming uit een wat meer oostelijke tot zuidoostelijke richting komen. Hierdoor wordt de lucht nog iets droger en warmer met temperaturen boven de 25 graden, in de zuidoostelijke helft wellicht ook ergens 30 graden. De echte hete lucht kan ons niet bereiken, doordat er geen diepe zuidelijke stroming ontstaat. De luchtsoort blijft hangen boven de Middellandse Zee en Frankrijk. Daar op veel plaatsen dik 30 graden, misschien zelfs 35 of hoger.

In de loop van volgende week wordt de invloed van het lagedrukgebied langzaam groter en kan er een enkele (onweers)bui gaan vallen, waarbij ook de temperatuur wat terug gaat. Echt drastisch kouder lijkt het ook weer niet te gaan worden. Er zijn meer dan genoeg kansen op gewoon normale temperaturen van 20-25 graden, zelfs zomerse temperaturen worden nog redelijk ondersteund. Onderstaande pluim van EC00 voor Midden Nederland vat het verhaaltje even mooi samen:



In elk geval dus een mooie week voor de boeg, geniet ervan zou ik zeggen ;)

Murk

Ondanks dat ik geniet van dit weer, ben ik blij met de relatief koele nacht temperatuur. Kan het huis even mooi afkoelen voor het slapen gaan  :D

TMCThomas

Aardige temperatuur verschillen op het moment! Van 16,6 tot 27 graden, hier in elk geval erg warm.

Armand

Inderdaad in het noordwesten nog aanzienlijk koeler door invloed de zee. Zeker de kustregio's blijven daar nog redelijk gevoelig voor de komende dagen, maar ook daar wordt het toch aangenaam weer.

Deze lente/zomer begint sowieso het jaar te worden van de ''aangename'' temperaturen. Vanaf april eigenlijk steeds best lange periodes met vriendelijk weer en temperaturen hoger dan de 20 graden, vaak rond de 25 graden. Ertussen vaak redelijke korte periodes met echt wisselvallig weer. Vaak bleef het overwegend droog. In Nederland zijn we echter vaker die enorme temperatuursverschillen gewend met een vast patroon: Even kort lekker zomers weer, dan 1 of 2 dagen vies benauwd met 30+ en daarna week/weken wisselvallig weer. Dat vind ik dit jaar nog wel meevallen. Dit jaar dus meer langere, stabiele periodes zonder echt extreme hitte (ook deze periode kunnen we in dit rijtje toevoegen). Persoonlijk vind ik het niet heel erg, denk dat je er netto gezien veel meer uithaalt ;)

Tyshane

Citaat van: Armand op wo 27 jun 2018 - 15:28
Inderdaad in het noordwesten nog aanzienlijk koeler door invloed de zee. Zeker de kustregio's blijven daar nog redelijk gevoelig voor de komende dagen, maar ook daar wordt het toch aangenaam weer.

Deze lente/zomer begint sowieso het jaar te worden van de ''aangename'' temperaturen. Vanaf april eigenlijk steeds best lange periodes met vriendelijk weer en temperaturen hoger dan de 20 graden, vaak rond de 25 graden. Ertussen vaak redelijke korte periodes met echt wisselvallig weer. Vaak bleef het overwegend droog. In Nederland zijn we echter vaker die enorme temperatuursverschillen gewend met een vast patroon: Even kort lekker zomers weer, dan 1 of 2 dagen vies benauwd met 30+ en daarna week/weken wisselvallig weer. Dat vind ik dit jaar nog wel meevallen. Dit jaar dus meer langere, stabiele periodes zonder echt extreme hitte (ook deze periode kunnen we in dit rijtje toevoegen). Persoonlijk vind ik het niet heel erg, denk dat je er netto gezien veel meer uithaalt ;)

Inderdaad, de tendens lijkt dit jaar echt anders met wat meer mooie dagen met kortere mindere onderbrekingen. Prima ja, zo mag het wel doorgaan. Met af en toe wat hitte dagen, maar ook een paar regenachtige en koele dagen. Als de norm maar zomers weer is. :)

Tyshane

Citaat van: Marsel op zo 24 jun 2018 - 10:15
Veel plezier toegewenst! Timing is prima inderdaad :).

Merci, gaat goed komen! :)

TMCThomas

Citaat van: Armand op wo 27 jun 2018 - 15:28
Inderdaad in het noordwesten nog aanzienlijk koeler door invloed de zee. Zeker de kustregio's blijven daar nog redelijk gevoelig voor de komende dagen, maar ook daar wordt het toch aangenaam weer.

Deze lente/zomer begint sowieso het jaar te worden van de ''aangename'' temperaturen. Vanaf april eigenlijk steeds best lange periodes met vriendelijk weer en temperaturen hoger dan de 20 graden, vaak rond de 25 graden. Ertussen vaak redelijke korte periodes met echt wisselvallig weer. Vaak bleef het overwegend droog. In Nederland zijn we echter vaker die enorme temperatuursverschillen gewend met een vast patroon: Even kort lekker zomers weer, dan 1 of 2 dagen vies benauwd met 30+ en daarna week/weken wisselvallig weer. Dat vind ik dit jaar nog wel meevallen. Dit jaar dus meer langere, stabiele periodes zonder echt extreme hitte (ook deze periode kunnen we in dit rijtje toevoegen). Persoonlijk vind ik het niet heel erg, denk dat je er netto gezien veel meer uithaalt ;)
Stiekem ben ik al aan het hopen dat we van de winter zo'n zelfde patroon zien, met wat langere periodes met koude noord of oostelijke wind.

Marsel

Citaat van: TMCThomas op wo 27 jun 2018 - 17:40
Stiekem ben ik al aan het hopen dat we van de winter zo'n zelfde patroon zien, met wat langere periodes met koude noord of oostelijke wind.
Cyclonaal noord = prima. Sneeuwbuien vanaf de Noordzee als surrogaat voor onweer tijdens de zomer. Steriel oost = verschrikkelijk. Alsof alle levenslust uit je wordt gezogen wanneer je 's morgens een eerste stap naar buiten doet . Dat droge vriesweer trek ik niet goed   :-[

Powered by EzPortal